Hyviä vinkkejä kaivataan chilin aiheuttaman persepoltteen välttämiseksi seuraavana päivänä.
Chilin syömättä jättäminen siis ei ole vastaus, koska rakastan sitä poltetta toisessa päässä. Seuraavana päivänä tulisen aterian jälkeen on vatsan väänteitä aalloittain ja paska tulee pienissä erissä noin tunnin välein helvetillisen persepoltteen saattelemana joka kerta. Nuorempana oli vain pieni polte vaikka söin jopa vahvemmin chilillä maustettua ruokaa. Onko hyviä konsteja tähän vaivaan kellään ehdottaa?
Kommentit (27)
Juo maitoa tai syö jugurttia ENNEN kuin syöt chilejä. Kokeile myös ottaa alkupalaksi pala ruisleipää.
Kuitua paljon, maissilastuja esimerkiksi.
Minulla ei onneksi tule poltetta. Häätääköhän chili myös koronan suolistosta?
teräsvatsa
Vierailija kirjoitti:
Tummeli
Varmaan tehokasta mutta maistuu vähän pahalta.
Vierailija kirjoitti:
gambinaa vaa ruokajuomaksi
2x probleemat
Zinc
Tuon takia mä syön tulisia/supertulisia max 2x kuussa. Ehkäpä enintään kerran kuussa.
Ettekö tiedä mistä nimi Perskinol tulee sille viilentävälle rasvalle?
Tuska on kyllä kova, kun paska itsestään on chilin ryydittämää ja noin viidennen kerran jälkeen aunus tihkuu jo verta. Suihkulla hanurin huuhtelu paskomisen aikana lievittää vähän. Täytyy koittaa tuota ehdotettua jogurttia ennen chilin syöntiä ja ruisleipää sekä kuituja mutta muitakin hyviä ideoita kuulisin vielä. Jotain on kropassa muuttunut, kun ongelma on nyt vasta alkanut vaivata ja tulista ruokaa olen ikäni syönyt.
Ap
Oletko varmasti syönyt chilit oikeesta reiästä sisään?
Itse työnnän chilit anukseeni ja poltehan on hirveä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Itse työnnän chilit anukseeni ja poltehan on hirveä.Zinc
Poistuvat sitten suun kautta? Sulla lie ongelmia hengityksen hajun kanssa.
Jos aloitatkin toisesta päästä, eli laitat chilit sisään peräpäästä?
Toimisikohan se, että ottaisi Imodiumin tulisen ruoan kanssa 🤔. Ehtisi polttavat liemet imeytyä kunnolla eivätkä kurisisi niin nopeasti läpi ja poistuisi rippatirauksina. Kokemuksia?
Ap
Löytyykö nyt palstailevilta tähän vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse työnnän chilit anukseeni ja poltehan on hirveä.Zinc
Poistuvat sitten suun kautta? Sulla lie ongelmia hengityksen hajun kanssa.
Teillähän se ei ole mikään ongelma, vaan paskanhajua suussa on aivan normaalia ja kotoisaa.
Perä suo len sukitus. Ah te riin asennetaan joustava muotoonvalettu holkki, an ust apin muotoinen, jonka ulkonevassa osassa on tyhjennysventtiili. Se pysyy paikoillaan ja säilyttää paineen tunnun ja suoliston lihastoiminnan, mutta estää polttavan materiaalin koskettamisen tuntoherkkiin kudoksiin. Oikein hyvä. Kysy lääkäriltäsi.