Varsinais-Suomessa viikon aikana 10 tartuntaa, näistä 9(!) ulkomailta tulleilla työntekijöillä
"Viikon koronavirustartunnoista Varsinais-Suomessa kaikki yhtä lukuunottamatta on todettu ulkomailta tulleiden työntekijöiden asuntolassa Turussa. Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin alueella on kuluneen viikon aikana todettu yhteensä kymmenen koronavirustartuntaa, joista yhdeksän kyseisessä asuntolassa."
Kommentit (39)
Turun telakalla oli mtös se outo keuhkokuume-epidemia loppuvuonna.
Kerro tarkemmin! Olen vanhuksiani hoitava tytär Turussa. Olen kamalanstresaantunut, kun täällä on jatkuvasti tartuntoja.
Missä se oasuntola on ja missä he ovat töissä. Ollaanko saamassa kuriin? Miten asia hoidetaan. Misneo niitä ole saatu lopetettua?Tuleeko heitä tänne siis uusia, vai ovatko täällä jo pitkään olleita. Mitä asialle tehdään
Tuleeko sinne asuntolaan koko ajan uusia ihmisiä, vai onko se jäänyt siellä kauan olleiden keskuuteen?
Missä he ovat töissä? Taloyhtiössämme on suuri remontti. Ovatko he rakennusalalla?
Ja noita tartuntoja ovat suomalaiset lähteneet ja ovat lähdössä vapaaehtoisesti ulkomailta hankkimaan!
Että pitää olla itsekäs, kun oman mukavuudenhalunsa ja matkakuumeen takia, hankitaan Suomeen koronan toinen aalto.
Vierailija kirjoitti:
Kerro tarkemmin! Olen vanhuksiani hoitava tytär Turussa. Olen kamalanstresaantunut, kun täällä on jatkuvasti tartuntoja.
Missä se oasuntola on ja missä he ovat töissä. Ollaanko saamassa kuriin? Miten asia hoidetaan. Misneo niitä ole saatu lopetettua?Tuleeko heitä tänne siis uusia, vai ovatko täällä jo pitkään olleita. Mitä asialle tehdään
Ei ole Turussa ilmeisesti muualla kuin ko. asuntolassa.
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4993299/Yhdeksan+koronatartuntaa+…
Ei olisi kannattanut tuotakaan uutista kertoa mikä aloiutksessa oli.
Huomaa jo parista viestistä, miten hysteria ja paniikki alkaa levitä.
En enää yhtään ihmettele, jos terveydenhuollon ylimmät virkamiehet eivät kerro kaikkia kansalle.
Jos kertoisivat, paniikki saattaisi johtaa mielettömiin tekoihin ja käyttäytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
En enää yhtään ihmettele, jos terveydenhuollon ylimmät virkamiehet eivät kerro kaikkia kansalle.
Jos kertoisivat, paniikki saattaisi johtaa mielettömiin tekoihin ja käyttäytymiseen.
Ymmärsit väärin. Päin vastoin mu rauhoittaa tieto, että asi tiedetään ja avoimesti kerrotaan.
Pimittely saa mut paniikkiin. (aiempi vastaaja, jonka varman tulkitsit panikoituneen uutisesta)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun mielestä tuo oli hyvä uutinen. Turussa on ihmetelty miatä ne päivittäiset 1-2 tartuntaa on saatu. Ne onkin kaikki yhdessä asuntolassa (oletan että se 10. on Loimaan tartunta). Tartunnan saaminen kadulta tai kaupasta onkin hyvin pieni.
Turkulainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun mielestä tuo oli hyvä uutinen. Turussa on ihmetelty miatä ne päivittäiset 1-2 tartuntaa on saatu. Ne onkin kaikki yhdessä asuntolassa (oletan että se 10. on Loimaan tartunta). Tartunnan saaminen kadulta tai kaupasta onkin hyvin pieni.
Turkulainen
Olen samaa mieltä. Jos tiedot kerrotaan rehellisesti, se rauhoittaa.
Kiitos tiedosta. Olen jo pitempään ollut Turussa peloissani.
Näemmä asia on jonkinlaisessa hallinnassa ja tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi tilanne täällä lienee kuin pk-seudulla. Silti korona on täällä yhtä lailla uhka kuin muuallakin, joten hyvä omalla toiminnalla edes ylläpitää turvallisuuden tunnetta pesemällä käsiä, pitämällä turvaväliä (aina kun pystyy, itse huomannut sen hävinneen...) ja oikeanlainen yskiminen kautta aivastelu. Jos joku muu ei osaa käyttäytyä esimerkillisesti, ainakin onneksi itse voi :) Pysy terveenä, kuten kaikki muutkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi tilanne täällä lienee kuin pk-seudulla. Silti korona on täällä yhtä lailla uhka kuin muuallakin, joten hyvä omalla toiminnalla edes ylläpitää turvallisuuden tunnetta pesemällä käsiä, pitämällä turvaväliä (aina kun pystyy, itse huomannut sen hävinneen...) ja oikeanlainen yskiminen kautta aivastelu. Jos joku muu ei osaa käyttäytyä esimerkillisesti, ainakin onneksi itse voi :) Pysy terveenä, kuten kaikki muutkin!
Kiitos samoin!
Olen ollut kateellinen Tampereelle, jossa ei ole ollut uusia tartuntoja juuri lainkaan.
Salossakin oli uusia tapauksia....
Kiitos tämän linkin laittajalle.
(Mistäköhän salon tapaukset on peräisin. Sieltä kuljetaan paljon Turkuun töihin ja ostoksille.)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tämän linkin laittajalle.
(Mistäköhän salon tapaukset on peräisin. Sieltä kuljetaan paljon Turkuun töihin ja ostoksille.)
Salossa on yhteensä 52 tartuntaa. Se on paljon pikkupaikkakunnalle.
Sieltä käydään turussa ja Helsingissä töissä. Ikävää.
Onkohan Sauli Niinistön vanhemmat vielä elossa. Hänhän on Salosta kotoisin.
Telakka?