* * * *Syyskeijujen alkuviikko MA-TI* * * *
Linkki viikonloppuun.....
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7738481&p=3&tmode=1&smode…
Kommentit (27)
Kävin tänään neuvolassa ja täti sai mut kyllä vähän hermostumaan. Ei mainannut millään löytää sydänääniä. Löysi ne hetkeksi, mutta sitten ne taas katosi. Huomasin kotona että oli laittanut normaalin ++ tilalle vain yhden plussan. Vauveli on kyllä liikkunut eli kaikki pitäis olla kunnossa, mutta siitä huolimatta vähän mietityttää asia. Muuten kaikki oli ok.
Tää kuumuus vaan alkaa riittämään. Mä tykkään lämmöstä ja kesästä, mutta nyt tää ilma on jotenkin niin hautova, et tuntuu ettei jaksa oikein mitään tehdä. Mulla vielä verenpaineet matalalla niin olo tuntuu välillä huteralta. Mutta nyt syömään kun sain poitsun päiväunille.
rv 32+1
ei vaan, tulin tuomaan tarjoiluastioiota lasten synttäreiden jälkeen takasin kotiin.
Olipa kivat kemut: mökillä, hillittömän kuuma, lapsia parhaillaan 10 yhtäaikaa vanhempineen, uimista ja saunomista ja mansikkakakkua jne. Kaikki nautti, minäkin, vaikka olinkin ihan poikki kun viimeset vieraat lähti.
PIENET VAATTEET: meillä pienet 50-56 cm vaatteet on taas ollet erityisen kysyttyä tavaraa. Kun molemmat lapset on olleet alle 50cm niin 60cm vaatteisiin on siirrytty vasta 1,5-2kk iässä!! (Tytär 46,5cm ja poika 47), että varmaan kannattaa miettiä mitä kokoa esikoinen (jos sellanen jo on olemassa) oli, ite en ainakaan odota tän vauva olevan sen pidempi kuin edellisetkään.
RAUTALÄÄKKEEN SYÖJÄT: olen nyt siis nappaillut Obsidania pari viikkoa ja tuloste on mustaa kuin terva?!? Käykö näin vain minulle vai onko normaalia? Maha on onneks pysyny ihan pehmosena.
Jaha, jälleen keula kohti mökkiä. Olenki ollu koko päivä yksin, mies lähti ystävänsä ja lapsiköörin kanssa Kesämaahan, ihan orpo olo :)
En varmaan ennätä käydä kuin pikaisesti taas jossain välissä, esikoisella elko eilen uimakoulu mökkikylän yleisellä rannalla joten siellä vierähtänee seuraavatkin pari viikkoa...
Minjuska
On ilmeisesti helteet tehneet tehtäväänsä, kun mun paino ei ollut noussuuut yhtään, kun viimeksi oli noussut +633g/vko. Hb oli taas noussuut (jee), nyt se oli 114 kun viimeksi se oli 112 ja sitä edellisen kerran 109 eli se oli ihan hyvä. Paineet oli 110/65 eli nekin ihan ok. Vauva oli kuulemma kääntynyt nyt raivotarjontaann, hyvä niin. Sf mitta oli 27 eli siellä keskikäyrällä liikutaan Sydän löi n. 140 niinkuin ennenkin.
Oon jo pikkuhiljaa ajatellut josko sitä rupeais pakkaamaan sitä sairaalakassia, mutta jotenkin en vielä viittiis. Samoiten vauvan sänky ja vaatteet tekis mieli laittaa jo valmiiksi, mutta onhan tässä vielä pari kuukautta (8 vko) laskettuun aikaan.Mutta kun taas mietin sitä että meidän esikoinen syntyi 2 vko etuajassa niin ei tässä välttämättä oo niin kauan aikaa, mutta toisaalta voihan tää mennä yliaikaiseksi, tiedä häntä. Mutta nyt menen kahvin keittoon jos sais rauhassa juoda kun tyttö nukkuu.
t. Mami+" erkki" 31+4 ja typy 2v
Yksin kotona. Mies lähti tytön kanssa isomummun 90-vuotis päiville.
Minut nämä loputtomat helteet on kyllä uuvuttanut niin, etten jaksanut lähtä mukaan.
Neuvola kuulumiset: Kaikki hyvin. Paino noussut tasaseen reilu 400g/viikko, hemppa noussut, jes, nyt 116 kun viimeks 108.
Sf-mitaksi sai 30, tosin mittaaja oli kyllä eri ku yleensä. Sydänäänet kuulu hyvin ja " veikka" liikkui ahkerasti.
Joten hyvällä mielellä jatketaan.
Viimeyönä näin kyllä unta että ultrassa lääkäri näki jonkun solmun tapaisen napanuorassa. Että kyllä se viimekertainen tuolla jossain takaraivossa jyllää, kunhan ei vaan niskanpäälle pääsis.
Joku kysyi raudan syönnistä. Sama juttu on, tavara ihan mustaa, mutta sehän on ihan normaalia. Sen verran mulla on maha menny raudasta sekasin että aamulla kun on mentävä niin mennään eikä meinata.
Jees, mutta taidampa heittäytyä hetkeksi pitkälleni.
-Kirsikka rv29+5-
Samaa huokailen minäkin täällä kuin lähes kaikki muutkin, kuuma on kuin saunassa olisi koko ajan. Viime yönä pyörin sängyssä yli tunnin verran ennen kuin sain unta vessareissun jälkeen ja aamulla tietenkin väsy oli melkoinen. Minun puolesta saisi vähäksi aikaa tulla viileämpää. Yleensä tykkään auringosta enkä valita mutta tämä tila on tehnyt tepposet taas kerran. :) Tosin ihan samanlainen helteinen heinäkuu oli kolme vuotta sitten kun esikoista odotin, joten tuttua tämä siinä mielessä on.
JEEJEE! Tänään tuli kelalta päätös äpakkauksesta ja nyt vain siis odottelemaan kustin polkemista. :) Minä kun olen näitä mattimyöhäisiä tässä asiassa ja sain aikaiseksi vietyä paperit kelaan vasta kesäkuun lopussa. Mutta nyt siis päätös tipahti tänään postilaatikkoon ja eiköhän se itse pakkauskin tule parin viikon sisään, näin ainakin kela lupasi.
Näköjään yhtä innoissani odotan pakkauksen penkomista kuin esikoisenkin kohdalla. :) Tokihan sitä on tullut tihrusteltua tuolta nettikuvista mutta on se vaan jotenkin oma fiiliksensä päästä hipistelemään vaatteita yms. tavaraa mitä sieltä tulee.
Neuvola mulla olisi ensi viikon maanantaina ja hui! viikotkin kääntyvät jo 30 lauantaina. On se vaan hurjan nopeasti ainakin minusta taas aika mennyt.
Helteitä lukuunottamatta oma olo on ollut ihan ok, selkä oireilee välillä kipeästi mutta johtunee ihan istumatyöstä. Mietin jo että pitäiskö sitä saikkua hakea mutta toisaalta kun ei selkä oireile mitenkään jatkuvasti ja kun muistaa tarpeeksi pitää taukoja niin kyllä sitä vielä jaksaa. Katsellaan sitten elokuun alusta mitkä fiilikset sitten on mutta jos nyt vielä tämän heinäkuun ainakin jaksaisi töissä käydä.
Pikkuvaatteista: meillä alkuun ainakin esikoinen mahtui myös 50cm vaatteisiin joita muutamat olivat. Esim. kotiutumisvaatteet olivat kokoa 50cm ja minusta oli mukava että vauva tuli kotiin sopivissa vaatteissa. Tokihan ne jäivät nopeasti pieneksi mutta minä ainakin suosittelen niitä. Ei tarvitse kääriä lahkeita ja hihoja paksuksi rullaksi pienelle. Toki kuten jo on todettu, kaikki vauvat eivät mahdu alkuunkaan ihan pienempiin mutta esim. potkareissa meillä ainakin mahtui pienimmät koot alkuun ihan hyvin, koska vauvan jalathan ovat alussa aikamoisessa kippurassa lähes koko ajan.
Mutta nyt vähän iltapalaa haukkaamaan ja sitten unille.
Jaksamista kaikille helteistä huolimatta!
T: Anmari rv 29+3
Toinen mattimyöhäinen ilmoittautuu: Kelan paperit jätin juuri sallituissa rajoissa ja pakkaus on vasta myönnetty, toivottavasti jo matkalla... Olo päivä päivältä heikompi. Viime yönä heräsin kylmään hikeen ja kävin kello 3 yöllä parvekkeelle vilvoittelemassa ja keittössä natustamassa palan näkkileipää. Nyt alkaa olo tuntua Raskaalta. Vielä 2 kuukautta! Öitä!
Soittelin sitten eilen neuvolantädille. Hän ei varsinaisesti huolestunut nuista näköjutuista, voi johtua niin monesta asiasta. Mutta kun kuuli (ei ole oma " tätini" ), että teen istumatyötä, alkoi puhuttelu. Se oli joku nivustulppa tms., joka saattaa kehittyä näillä helteillä tässä raskauden vaiheessa, kun päivät istuu, eikä liiku ja juo tarpeeksi. Ja se olisikin sitten pitkä vaiva, sillä voitaisiin hoitaa kuntoon vasta imetyksen päätyttyä! Kun istumatyöni yhdistää tuntemuksiin, täti kehotti jäämään pariksi päiväksi kotiin. Huomenna minulla on neuvolakäynti, jossa selviää onko jotain muuta häikkää. Jos ei, menen torstaina töihin. Mutta kuulemma jos helteet jatkuvat vielä ensi viikolle, maanantaina pitää hakea viikoksi lekurilta saikkua. Ja kun töitä on jäljellä nämä 2,5 viikkoa, niin vähiin käyvät työpäivät...
Päätä minulla hieman jyskytti koko illan, suurempi vaiva oli täydellinen uupuminen. Jo kymmenen metrin kävely, huoneesta toiseen, meinasi olla liikaa. Nyt on hiukan parempi, mutta henki ei kulje kunnolla edelleenkään. Lieneekö kaveri löytänyt jonkin sellaisen asennon tuolla masussa, että on kiva äitiä vähän kiusata ;)
Mutta mikäli nuo pikkuneidit nyt nukahtivat, niin lähden minäkin päikkäreille... Jaksuja kaikille helteen keskellä!
- mytty rv 31+5