Mielenterveystalon robottichat, ei voi olla totta...
Tänään tarvitsin apua ahdistavaan tilanteeseen. En jaksa tähän kaikkea kirjoittaa, mutta taustalla on erittäin traumatisoiva tapahtuma ja koen uhrin aseman todella rajuna.
Menin mielenterveystalon sivulle ja laitoin robottichatille kysymyksen "Miten päästä uhrin tunteesta" (koska siitä nimenomaan haluan eroon. Kauhea tunne)
Mitäpä vastaa robotti: Hetkinen...tarkistan kellonajan,kello on 14:41 (oikeasti 15:41)
Ja siinä se.
Nauroin koska tuo muistutti aiemmin tapaamani psyk. polin hoitajan älyttömyyksiä.
Hetkeksi ainakin helpotti :)
Kommentit (17)
Tuota täytyy tulkita. Robotti tarkoitti, että aika auttaa. ;)
Minäpä soitin viikko sitten auttavaan puhelimeen. Siellä vastasi joku neuvoton märkäkorva. Onnistui vaan pahentamaan mun oloa. Hemmetin hienoja palveluita.
Tämäpä se. Hoitsuilta saa kuulla milloin mitäkin ja sitä kutsutaan hoidoksi.
Uhr on kello saksaksi, ja siellähän ollaan tunti jäljessä... :)
Robotti siis taisi luulla, että tiedustelet Saksan kellonaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Uhr on kello saksaksi, ja siellähän ollaan tunti jäljessä... :)
Robotti siis taisi luulla, että tiedustelet Saksan kellonaikaa.
Aika onnetonta kun joutuu kärsimään kielimuurista jopa botin kanssa asioidessa.
Miten päästä uhrin tunteesta XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Ehkäpä kannattaisi ensin kirjoittaa selkosuomea ja sitten vasta ulista robotin vastauksista. Ja miksi joku robotti vastaisi tuollaiseen kysymykseen?? Luuletko, että ne alkavat vastailemaan samaan tyyliin kuin ihminen?? Eiköhän noilta ole tarkoitus kysyä puhelinnumeroita ja muuta vastaavaa hölynpölyä -.-
Vierailija kirjoitti:
Minäpä soitin viikko sitten auttavaan puhelimeen. Siellä vastasi joku neuvoton märkäkorva. Onnistui vaan pahentamaan mun oloa. Hemmetin hienoja palveluita.
Sama kokemus.
Mulle psykiatrinen sairaanhoitaja sanoi, että hommaa parempi työpaikka ja lähde risteilylle tuulettumaan, kun olin masentunut, itsetuhoinen ja itkin suunnilleen aamusta iltaan. Sellaisiahan työnantajat just haluaa palkata.
Vierailija kirjoitti:
Mulle psykiatrinen sairaanhoitaja sanoi, että hommaa parempi työpaikka ja lähde risteilylle tuulettumaan, kun olin masentunut, itsetuhoinen ja itkin suunnilleen aamusta iltaan. Sellaisiahan työnantajat just haluaa palkata.
Minulla on hyvin samankaltainen kokemus. Sen lisäksi hoitaja sanoi ylipainoiseksi ja että pitäisi laihduttaa. Kiitos tästä, auttoi ongelmiin todella paljon.
Ei kokemusta roboteista, mutta sellaista muistuttavista ihmisauttajista kyllä. Yksi toisteli vaan, että "löydät kyllä kavereita", ja jankutti kliseisiä keinoja miten kavereita saadaan. Sehän nyt ei ollut yhtään se jutun pointti, sanoin vaan sivumennen että minulla ei ole kavereitakaan, jolla tarkoitin etten ole puhunut vielä kenenkään kanssa, kun ei ole ollut ketään. Yritin kyllä sanoa että olen ihminen, joka ei kavereita tai ystäviä kaipaa, mutta hän jäi jumiin siihen, että sellaisia pitäisi löytää. Aloitin keskustelun ihan toisella asialla, jota ei käsitelty lopulta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvin samankaltainen kokemus. Sen lisäksi hoitaja sanoi ylipainoiseksi ja että pitäisi laihduttaa. Kiitos tästä, auttoi ongelmiin todella paljon.
Oletko edes kokeillut liikuntaa lääkkeeksi. Niinpä, et !
Zinc
Haluat vain taikapillerin kouraasi, etkä tehdä itse mitään asiasi eteen.
Mielenterveyspalveluiden ja robottichatin yhdistelmä kuulostaa katastrofin aineksilta.
Joo ne hoitajan tapaamiset on vähän sellaisia hetkiä, että kerrot, mikä milloinkin ahdistaa ja saat positiivisia elämänohjeita, joita voisit itsekin katsoa vaikka Pinterestistä. Itsekin kerroin aikanaan yksinäisyydestä ja sain neuvon, että eihän yksinäisyys ole välttämättä paha asia. Joo. Pidän toki yksinkin olemisesta, mutta kyllä suurin osa kaipaisi oikeita ihmissuhteitakin.
Mielenterveystapauksissa ei tarvittaisi ihmistyövoimaa ollenkaan, jos vain laitettaisiin kaikki potilaat keskustelmaan tällaisen robotin kanssa. Tulisi hyvin säästöjä.
Tuo chattihan on ihan susi, jutteleepa sen kanssa mistä vaan. Siltikin, vaikka se sanoo ettei ole lääkäri tai hoitaja, ja pyrkii ohjaamaan ja auttamaan eteenpäin. Ei onnistu siinä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko edes kokeillut liikuntaa lääkkeeksi. Niinpä, et !
Zinc
Haluat vain taikapillerin kouraasi, etkä tehdä itse mitään asiasi eteen.
Aiotko itse alkaa liikkumaan?
Hyvä että helpotti! Sittenhän se toimii!
--
Oikeasti on kyllä riskaabelia laittaa robotti tuollaiseen tehtävään.