äidin oppimishäiriöt
Onko siis kellään muulla mammalla samanmoisia? Minulla oli matematiikassa isoja oppimisvaikeuksia koko peruskouluajan. En oppinut juuri mitään enkä muista koskaan saaneeni kokeista vitosta isompaa...korkeintaan pari laskua oli aina oikein. Kun pyydettiin taululle niin menin aina ihan lukkoon kun en tajunnut mitään. :( Näen vieläkin painajaisia usein sellaisista tilanteista. Tuntui että vaikka kuinka olin yhtenään tukiopetuksissa niin en oppinut matematiikkaa tippaakaan. Jotenkin en vaan hahmota enkä osaa laskea päässä kovin tehokkaasti.
Kerran olin työharjoittelussa jossa työnkuvaan kuului kassallaoloa. Stressasin siitä todella paljon ja kun ekaa kertaa olin kassalla niin kaikki vaan sumeni päässä ja rahat vaan tippuivat sinnetänne kun tärisin. Sain sitten vapautuksen siitä hommasta kun ei vaan sujunut. Ei ollut mikään moderni kassakone joka laskee automaattisesti takaisin annettavan summan.
Kärsin todella tuosta asiasta ja häpeän sitä. Olen muuten ollut lahjakas muissa asioissa...ehken sosiaalisesti lahjakas, mutta muuten kiinnostaa monet asiat laaja-alaisesti ja olen aika ennakkoluuloton...alkeellisinkaan matikka ei vaan tahdo onnata ja välttelen kaikenmoisia tilanteita mihin liittyy matemaattista ajattelua. Koulut on keskeytyneet aika pitkälti tuon seikan takia...aina tulee asioita mihin liittyy laskutehtäviä, tilavuuksien arviointia, punnitsemista ja erilaisten menekkien laskemista..ainakin kun opiskelin tekstiilialalla. Mikään muu kuin luova ala ei tulisikaan kyseeseen kun taidejutut se vahvin puoli. Minua vaan suunnattomasti ahdistaa kun yhdessä asiassa olen niin tyhmä.:' (