Miksi ihmiset puhuu niinkuin korona olisi jo pois?
Tänään taas luin paikallisesta puskaradiosta miten joku oli kirjoittanut että ”nyt kun kotona on pois”. Eihän se mitään pois ole ja tartunnat ovat taas lähteneet nousuun. Nyt jotain järkeä ihmiset siihen ajatteluun!!! Ja sen myötä käyttäytymiseen!!!!
Kommentit (39)
Ihmiset ovat tavattoman lyhytjännitteisiä, ja se tulee myös koitumaan länsimaisen sivistyksen tuhoksi.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se tavallaan on pois.
Miten se on mielestäsi pois?
Ei ole kuin 7 tartuntaa todettu eilen. Saadaan se vielä nousemaan kun on pakko sekoilla ympäriinsä. Ravintola-ala ilmeisesti haluaa toisen aallon nopeasti pois alta?
Tulee syksyllä uusi lockdown. Nauttikaa kesästä!
ap, ellet ole huomannut, Suomessa ei ole käytännössä ollut epidemiaa kuukausiin.
Ihmeellistä on myös nähdä, että vaikka useimmissa kaupoissa on yhä käsidesipisteet niin niiden ohi kulkevat lähes kaikki nyt, "kun onhan se korona kesän ajan tauolla".
Myös monet lapsiperheet tekevät näin usein, mitä itse ihmettelen vielä enemmän.
Itse ainakin desinfioin (ja kauppareissujen jälkeen pesen) kädet huolella jo siksi, että pitäähän se omaa hygieniatasoa paremmin yllä.
Ja miksi edes pitää taukoa nyt, kun mitä luultavimmin se koronan kakkosaalto iskee meillekin jotain kautta syksyn aikana.
öyhöttäjöltä loppui aiheet kesken, joten hän rupesi öyhöttämään siitä
Koronahullut ovat vieraslajiin verrattava ongelma. Onneksi niihin törmää enää vain netissä. Harva kehtaa omalla naamallaan koronahulluksi leimautua.
koronasta tiedetään jo riittävästi: siihen EI OLE HOITOA joten tehohoitopaikat ovat pelkkä psykologinen lohtu, eikä niiden määrä mitään ratkaisen selviämisen kannalta (paitsi ventialaattorilla voi tapp aa). Sairastuvuus on älyttömän pieni. Elämää täytyy siis jatkaa normaalisti. Hygieniatietoisuus ei tosin ole koskaan pahitteeksi!
vouhottajat saa koronasta vain syyn vouhottaa. Ja poliitikot välineen muihin päämääriinsä.
Jos tulee sellainen pandemia, jota normaali ihminen ei kestä, sitten torjutaan nopeasti ja tehokkaasti - eli tämmöistä kaaosta ja vitkuttelua emme tule enää koskaan näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Haaveissasi vain. Ei kansa suostu enää kusetuksen jatkoon, kun kyseessä on virus jota vain harva ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä on myös nähdä, että vaikka useimmissa kaupoissa on yhä käsidesipisteet niin niiden ohi kulkevat lähes kaikki nyt, "kun onhan se korona kesän ajan tauolla".
Myös monet lapsiperheet tekevät näin usein, mitä itse ihmettelen vielä enemmän.
Itse ainakin desinfioin (ja kauppareissujen jälkeen pesen) kädet huolella jo siksi, että pitäähän se omaa hygieniatasoa paremmin yllä.
Ja miksi edes pitää taukoa nyt, kun mitä luultavimmin se koronan kakkosaalto iskee meillekin jotain kautta syksyn aikana.
Itse en käytä kaupan desejä koska autossa ja laukussa on aina mukana joten vaikka sinä katsot että joku ei kaupassa laita niin hyvinkin mahdollista on että omasta takaa löytyy ja käyttää ennen kuin astuu kauppaan ja sieltä pois tullessa. En halua painella niitä mitä kaikki käyttää vaikka käsidesi kyseessä. Yleisissä paikoissa pitäisi olla automaattiset annostelijat ettei asiakkaiden tarvitse itse niitä pumppupulloja painella.
Eihän sitä kukaan tiedä lähtevätkö lukemat taas nousuun. Pitkälti tuuripeliä miten ihmiset sattuu liikkumaan. Yksi ihminen voi tartuttaa satoja. Kun sattuu oikeanlaiseen porukkaan, niin siitähän se nopeasti leviää. Sen on kyllä huomannut ihmisten käyttäytymisestä, että heidän mielestään korona on tosiaan kokonaan kadonnut. Kaupassa jonoissa tungetaan jälleen ihan iholle, käsidesiä ei käytetä, samoin kaupoissa näkyy myös, että näitä pleksejä on vähennetty. Ennen oli pleksi pakkaajien välissä ja nyt se on kadonnut. Kyllä tässä ainakin tehdään mahdolliseksi se uusi tuleminen.
Vierailija kirjoitti:
Uusi lockdown? Ei Suomessa ole vielä ollut lockdownia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaveissasi vain. Ei kansa suostu enää kusetuksen jatkoon, kun kyseessä on virus jota vain harva ei kestä.
Sitten niitten pitää keksiä jotain uutta.
Ihmiset ovat joutuneet olemaan kotonaan ja varotaan kaikkea/kaikkia jo maaliskuusta lähtien. Onko se ihme, että kesällä halutaan ottaa jo vähän rennommin? Järki mukana toki. Ihminen on sosiaalinen eläin, eikä nauti jatkuvasta eristyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten niitten pitää keksiä jotain uutta.
Sirutus?
No kyllä se tavallaan on pois.