Onko kuivaava pesukone hyvä?
Kommentit (14)
Niissä joita olen käyttänyt kuivaus kesti ajasta iäisyyteen eikä siltikään tullut kuivaa.
Ei. Kuivauskapasiteetti on pienempi kuin pesukapasiteetti, missä ei ole yhtään mitään järkeä. Pesukone ja kuivuri erikseen, niin voit jo pestä seuraavan satsin kun eka on kuivurissa.
Kyllä se toimii. Parhaita hankintojani ikinä. (Meillä kallis Mielen vekotin, halvoista ei kokemusta, mutta olen kuullut hyvää halvemmistakin.)
Joo on hyvä saada kokemuksia, itsekin harkinnut sellaista kun pienessä yksiössä on aika vähän tilaa kuivatella pyykkejä.
Kuivaa kyllä pienen määrän pyykkiä, mutta ei poista nukkaa ja pölyä samalla tavalla kuin kuivuri. Ryppyistä jälkeä tekee, toisaalta vaatteet ei kutistu niin paljon kuin kuivurissa. Ei ole suurperheen valinta, eikä kiireisen.
Minulla oli ennen lapsia. Voisin ottaa nytkin. Kuivasin tuolloin kaikki pyyhkeet ja lakanat. Nyt tekisin samoin.
Kodinhoitohuone on pieni ja jos minulla olisi pesutorni menettäisin ainoan laskutilan. Toisekseen en halusisi kuivaajaa, kun en kuitenkaan vaatteita aikoisi kuivata.
Itseäni ärsyttää pyykin kuivausteline olohuoneessa, siksi kuivaava kone olisi hyvä. Yl. Pesen pyykkejä viikonloppuisin ja kodinhoitohuoneeseen mahtuu kolme telinetta, se siivellinen neljäs teline tulee olkkariin. Jos tulee vieraita, pitää etukäteen miettiä ettei pese pyykkiä niin paljon.
Edm. Syistä siis kuivaava kone.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kuivauskapasiteetti on pienempi kuin pesukapasiteetti, missä ei ole yhtään mitään järkeä. Pesukone ja kuivuri erikseen, niin voit jo pestä seuraavan satsin kun eka on kuivurissa.
Ohis ei kaikia häiritse se, että kuivauskapasiteetti on puolet pienempi.
Itselläni ei olisi pöytätasoa khh:ssa, jos olisi pesutorni.
Halvin markkinoilta löytynyt Candy on toiminut pitkään. Eihän se kaksinen kuivuri ole, mutta riittää silloin, kun pitää saada joku vaate tunnin päästä kuivana päälle, ja untuvapeitoille ym. harvoille kuivattaville.
Meillä kyllä kuivaustilaa riittää, ulkona ja sisällä saunassa. Siksi kuivuria käytetään todella harvoin eikä siltä kovin paljon vaadita. En tykkää siitä ummehtuneesta hajusta, joka tulee verrattuna ulkona kuivattuihin.
Toimii jos pyykkiä ei tule taloudessa paljon ja on muuten pienet tilat minne ei mahdu kunnolla pyykkiteline.
Muute suosittelen erillistä konetta ja kuivausrumpua.
Toimii. Meillä whirlpool ja olen tyytyväinen. En kuivaa niinkään vaatteita mutta pyyhkeet ja petivaatteet kuivaan, kuivausohkelma kestää n. 2 tuntia
Meille on ihan täydellinen. Kahden aikuisen talous, asutaan kerrostalossa, kylpyhuone on pieni eikä kodinhoitohuonetta ole, joten erillinen kuivausrumpu ei tule kyseeseen. Hienoa, kun ei enää ole aina pyykinkuivausteline levällään olohuoneessa.
Yhdenmiehen talouteen ei ole hyvä. Kaikki tulee ryppyisinä ulos, joten joutuisi silitys hommiin. Idea laitteessa on kyllä erittäin hyvä yhdellä ohjelmalla pesu ja kuivaus, käytännössä ei vaan toimi. Plus isossa perheessä kanssa laite ei toimi, jos pyykkiä tulee päivittäin parikoneellista,.
Vaikka itsellä on kuivaava pesukone käytän erillistä kuivui.
On. Toimii. Ei kuivaa täyttä koneellista mutta pesenkin pyykit pikapesu- ja -kuivausohjelmalla joka ilta. Ohjelma kestää tunnin. Näin yksinasuvan taloudessa mutta samoin tein lapsenkin kanssa.