Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko jo vienyt luonnoneläimille vettä tarjolle?

Vierailija
26.06.2020 |

Vesiastiat on pop näillä keleillä!

Vinkki: varmista ettei syvään astiaan pääse esim oravanpoikaset hukkumaan, laita laudanpätkä tai vaikka kiviä pohjalle poistamaan syvyyttä.
Vinkki 2: siilit ym hyötyy parhaiten matalasta astiasta, kuten lautasesta.

Käy täyttämässä/vaihtamassa tarpeeksi usein :)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Mulla on aina vesiallas linnuille ja oraville. Väkeä käy ahkerasti, niita on hauska katella.

Vierailija
2/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juottanut mehiläisiä. Niitä käy joka päivä ruuhkaksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun muistutit! Pitääpä siileille viedä vettä puunjuurelle varjoon. Viime kesänä kävi 1 siili siellä hörppimässä vettä ja tuhisi hieman. <3 Nyt en ole kyllä nähnyt, mutta ihan varmuuden vuoksi. Ja voihan muutkin eläimet käydä juomassa.

Vierailija
4/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

2 astiaa tällä hetkellä, syvempi ja matalampi.

Mieluummin liikaa kuin liian vähän :)

Vierailija
5/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole. Luonnosta löytyy kyllä vettä. Ihme pelleilyä taas.

Vierailija
6/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon juottanut mun ukkoa täällä. Kohta se sammuu.... onneksi. Pääsen sitten ite lähibaariin.

Vierailija
7/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käy ainakin pikkulinnut, västäräkki, harakka ja orava säännöllisesti juomassa. Lintujen kylpemistä on myös mukava katsella. Siilikin käy toisinaan, mutta taitaa liikkua lähinnä yöllä niin harvemmin bongaan sen.

Vierailija
8/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkun jälkeen käyn aina heittämässä matkavedet puskaan kjehkjehkjeh!

Vierailija
9/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien vesiastian lisäksi on kaksi vesiastiaa maassa ja yksi hieman ylempänä kannon päällä. Kannon päältä käy linnut ja orava ainakin juomassa, astia tyhjenee tehokkaasti. Asutaan ylänköisessä maastossa, lähin luonnonvesistö on kaukana. 

Vierailija
10/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-10230188

noita uutisia löytyy googlen avulla vaikka mitkä määrät. Sen ei pitäisi olla sinun egolta pois jos hiukan auttaa toisia. 

Vierailija
11/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin naapureille selittää miksi vein lautasen parvekkeiden alle :D

Vierailija
12/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan opeta villieläimiä ihmisriippuvaisiksi. Täällä on järviä ja jokia ynnä muita niin paljon, että vesi ei eläimiltä kesken lopu. 

Vierailija
13/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan opeta villieläimiä ihmisriippuvaisiksi. Täällä on järviä ja jokia ynnä muita niin paljon, että vesi ei eläimiltä kesken lopu. 

Me ihmiset ollaan rakentamisellamme ja ympäristön muokkaamisella vaikutettu aika paljon villieläinten elämään. Kuten siihen että pääsevätkö helposti juomaan vai onko kaikki betonikorttelia. Et taida olla penaalin terävin kynä. 

Vierailija
14/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ihmiset ollaan rakentamisellamme ja ympäristön muokkaamisella vaikutettu aika paljon villieläinten elämään. Kuten siihen että pääsevätkö helposti juomaan vai onko kaikki betonikorttelia. Et taida olla penaalin terävin kynä. 

En ole yhtäkään taloa rakentanut eläinten juomareiteille. Ihan hyvin pääsevät pihan perällä olevalle lammelle juomaan jos haluavat. Lampi siis luonnonlampi, ei tekolampi. On vaarallista opettaa eläimet ihmisriippuvaisiksi. Mitäs sitten kun et enää ole juomia tarjoamassa? Eläin tulee turhaan sinun pihallesi sen sijaan, että hakeutuisi paikkaan, jossa luonnostaan on vettä. Tuon tajuaa, vaikka ei terävin kynä olisikaan. 

Vierailija
15/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kaksi astiaa, siileille ja linnuille.

Vierailija
16/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ne käyvät juomassa tuossa pihalla.

Vierailija
17/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaaja 5. Sinulle 10 pistettä.

Olet ketjun ensimmäinen järki-ihminen. Ymmärrät luontoa ja luontokappaleita. Eläimet eivät todellakaan ole mitään avuttomia vihervassareita joita pitäisi juottaa ja perustaa jotain juottoloita. Niillä kun kas vaistot toimivat ja luonto ohjaa kuin sananlaskun tikanpoikaa.

Vierailija
18/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan aio puuttua luonnon normaaliin kiertokulkuun.

Vierailija
19/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ehkä tämän ketjun tylsin kynä. Kerron siitä lisää tarvittaessa.

Vierailija
20/40 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö vieraantuneita olette luonnosta? Ei ihme, että eläimet kärsivät, kun ihmiset ajattelemattomuuttaan tarjoavat niille tilapäisratkaisuja sen sijaan, että antaisivat luonnon hoitaa homma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä