Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs kaveri taas perumassa tapaamisen

Vierailija
26.06.2020 |

Tuli taas viestejä ja arvasin ettei lähdöstä tuu mitään.
" aion tässä levätä", juu mutta sovittiin kyllä että olis lähdetty uimaan.
Erikoista ettei pidä lupauksiaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa rehellisyys olisi paras tapa reagoida, vaikka se olisikin vaikeaa. Kerro kaverillesi, että susta tuntuu pahalta kun peruu niin usein menoja. Itselleni ainaki tulisi sellanen tunne, että toinen ei arvosta itseään ja omaa aikaa, kun laitetaan kalenteriin meno, peruu muut tapahtumat ja tekimiset toista varten

Vierailija
2/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös yksi samanlainen kaveri. Järkkää yhteistapaamisia niin että oltaisiin kolmistaan kavereiden kesken. Sitten ei itse saavu paikalle. Yhtäkkiä ei vastaa viesteihin tai puheluihin. Seuraavana päivänä laittaa viestiä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Saapuu paikalle ehkä kerran kymmenestä kerrasta. Lopetin vastailemasta tuolle enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tulee se päivä kun annan palautetta.

Ainoa ihminen jonka tiedän tekevän näin.

En nyt edes pettynyt enää kun sillä on kaava.

Kuitenkaan ei ole mikään pikkupentu kyseessä.

Vierailija
4/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös yksi samanlainen kaveri. Järkkää yhteistapaamisia niin että oltaisiin kolmistaan kavereiden kesken. Sitten ei itse saavu paikalle. Yhtäkkiä ei vastaa viesteihin tai puheluihin. Seuraavana päivänä laittaa viestiä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Saapuu paikalle ehkä kerran kymmenestä kerrasta. Lopetin vastailemasta tuolle enää.

Juu, kuulostaa aika kamalalle käytökselle.

Vierailija
5/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein näin ja olinkin sitten tyhjästä suuttuja, nim. joskus jopa työvuorojaj vaihtanut tällaisen tapaamisen vuoksi..

Vierailija
6/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kuulostaa aika kamalalle käytökselle.

Oon tullut siihen tulokseen, ettei käy ihan täysillä koko ihminen

Vierailija
7/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tehnyt yksi entinen kaveri. Oli aiemmin tosi luotettava mutta sitten en tiedä mitä tapahtui. Eikö oikein pitänyt minusta enää vai miksi yhtäkkiä rupesi perumaan ja sopimaan sille ajall tapaamisia eri kaverin kanssa.

Vierailija
8/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran oli myös pyytänyt mukaansa jonnekin, ja sitten kun siitä myöhemmin puhui, ei muistanut ollenkaan luvanneensa mulle mitään. Tätä toista kaveria oli viemässä sinne. Tajusin että tämä kaverinihan on muutenkin aika tyly välillä.

Vierailija
9/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mun kaveri puhuu toisesta kaveristaan( joka näyttää jo vanhukselta)kuinka he ovat olleet jossakin retkellä ja aikovat taas mennä.

Paljon on kummallisuuksia.

Vierailija
10/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös tällainen kaveri. Erityisesti seurustellessaan feidaili viime hetkellä lähes kaikki illanistujaiset jäädäkseen miehensä kanssa kotiin. Sinkkuna taas kelpasi myös kavereiden seura ja palvelukset. Sain lopulta tarpeekseni kun laastarisuhde muuttui pysyvämmäksi, eikä olla vuosiin oltu missään tekemisissä.

Vierailija
11/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviähän nuo on. Kyllä mä ajattelen, että sinne pitäisi mennä, mihin on ehtinyt sitoutua menemään. Mutta usein houkuttelevampi tarjous vie mukanaan, eikä muista niin jakseta välittää. Mua ärsyttää eräs kaveri, jonka kanssa tehdään välillä suunnitelmia esim. kahvilla käymisestä tai vastaavasta. Hänellä on tapana perua 1-2h varoitusajalla, koska ei jaksakaan. Ei ole edes muuta menoa, mutta kun ei vain voimat riitä. Todella turhauttavaa etenkin silloin kun olen ehtinyt järjestellä omat menoni sen tapaamisen mukaisesti. 

Vierailija
12/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää mun kaveri puhuu toisesta kaveristaan( joka näyttää jo vanhukselta)kuinka he ovat olleet jossakin retkellä ja aikovat taas mennä.

Paljon on kummallisuuksia.

Mitä tämä liittyy asiaan?

Vierailija
13/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kun kutsut jonkun kaverin luoksesi vaikka illanistujaisiin, syömään, johonkin maistajaisiin tms. Siivoat kämpän, suunnittelet omat menot niin että tapaaminen onnistuu, laadit innokkaana menun, ehkä ehdit jo ostaa juomia tai alkaa tehdä ruokavalmisteluja edellisenä päivänä. Sitten tuleekin viesti tai puhelu viime hetkellä että en pääsekään, kun tuli nyt jotain muuta. Mistä se muu tuli, jos tapaaminen oli sovittu jo viikkoa ennen?! Näihin tyyppeihin olen kylmästi katkaissut yhteydenpidon.

Vierailija
14/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäviähän nuo on. Kyllä mä ajattelen, että sinne pitäisi mennä, mihin on ehtinyt sitoutua menemään. Mutta usein houkuttelevampi tarjous vie mukanaan, eikä muista niin jakseta välittää. Mua ärsyttää eräs kaveri, jonka kanssa tehdään välillä suunnitelmia esim. kahvilla käymisestä tai vastaavasta. Hänellä on tapana perua 1-2h varoitusajalla, koska ei jaksakaan. Ei ole edes muuta menoa, mutta kun ei vain voimat riitä. Todella turhauttavaa etenkin silloin kun olen ehtinyt järjestellä omat menoni sen tapaamisen mukaisesti. 

Mulle käy usein näin. Haluaisin nähdä, mutta olen arjessani todella uupunut. Tuntuu siltä, että on vaikea toimia oikein: tuntuu pahalta perua, mutta tuntuu myös pahalta sekä itseään että toista kohtaan mennä ja olla niin väsynyt, ei läsnäoleva, pahimmillaan itkuinen tai äkäinen. Nykyään yritän välttää kaikkia etukäteissopimisia, koska en voi tietää, millanen päivä mulla esim sunnuntaina on. Kutsuja silti välillä tulee. Miten toivoisitte, että toimisin?

Vierailija
15/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy usein näin. Haluaisin nähdä, mutta olen arjessani todella uupunut. Tuntuu siltä, että on vaikea toimia oikein: tuntuu pahalta perua, mutta tuntuu myös pahalta sekä itseään että toista kohtaan mennä ja olla niin väsynyt, ei läsnäoleva, pahimmillaan itkuinen tai äkäinen. Nykyään yritän välttää kaikkia etukäteissopimisia, koska en voi tietää, millanen päivä mulla esim sunnuntaina on. Kutsuja silti välillä tulee. Miten toivoisitte, että toimisin?

Ilmoittaisin etukäteen, että tulen mielelläni, mutta kyseinen viikko on melko hektinen, enkä voi satavarmasti luvata pääseväni. Kysyisin, onko ok jos ilmoitan ajankohtana x varmistuksen tulemisestani. Voi sanoa myös suoraan, että nyt ei ehkä jaksa. Kyllä ystävät ymmärtävät myös sen, että välillä tulee kausia kun paukut ovat itse kullakin vähissä.

Vierailija
16/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on kun kutsut jonkun kaverin luoksesi vaikka illanistujaisiin, syömään, johonkin maistajaisiin tms. Siivoat kämpän, suunnittelet omat menot niin että tapaaminen onnistuu, laadit innokkaana menun, ehkä ehdit jo ostaa juomia tai alkaa tehdä ruokavalmisteluja edellisenä päivänä. Sitten tuleekin viesti tai puhelu viime hetkellä että en pääsekään, kun tuli nyt jotain muuta. Mistä se muu tuli, jos tapaaminen oli sovittu jo viikkoa ennen?! Näihin tyyppeihin olen kylmästi katkaissut yhteydenpidon.

Joo mulla oli kanssa tämmöinen "kaveri".

Vikat oharit olivat juhlat. Rupattelin kuulumisia edellisenä päivänä ja varmistin vielä, että onhan tulossa. Olisi voinut sanoa ei, se olisi ollut täysin ok. Ei sanonut niin.

Eikä tullut paikalle.

Vierailija
17/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa siihen kutsuun että tulet jos sillä hetkellä tuntuu siltä mutta ei sovita mitään varmaa, vaan palataan asiaan ko.päivänä klox.

Näin saat sanottua toiselle selkeästi miten haluat toimia. Mutta älä sitten itsekään odota että toinen varaa päivää sinulle, tai välitä joa yhteydenotot vähenevät. Itse haluat toimia niin. Parhaimmillaan tuo toimii niin että joustavasti sitten näette jos ko.päivänä sinä jaksat ja toisella ei ole mitään muuta vielä sovittuna ja hän jaksaa myös. Jos ette, niin sitten seuraavalla kerralla. Muista sitten itse ko.ajankohtana palata kysymään ja ilmoittamaan mikä on tilanteesi äläkä odota että hän kyselee perään uudelleen että no jaksatko nähdä. Jos ymmärrystä löytyy niin näin saatte homman toimimaan.

Vierailija
18/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te jotka tuskailette ohareita tekevien kanssa, pitäkää taukoa tapaamisissa, antakaa heidän sopia niitä, älä missään nimessä järjestele muita menoja sopimuksen tieltä pois vaan sovi ajankohta mikä sinulla on vielä vapaana niin ei jää harmittamaan että olisin oikeasti voinutkin tehdä tätä toisen kanssa. Ja suunnittele varameno tai tekeminen kyseiselle päivälle myös jos hän tekeekin oharit viime tipassa - ota mukaan salikamppeet ja mene treenaamaan, tee koulu/työhommia, käy tekemässä pakolliset ostokset, tapaa toista kaveria ex tempore.. ei siitä kannata tehdä ongelmaa kun varsinkin on tiedossa että hyvin todennäköisesti yksi toimii noin. Samoin, sovi tapaaminen paikkaan jossa jo muutoinkin olisi silloin asiaa, tai josta voit hyvin suunnata varatekemiseen.

Vierailija
19/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, tuo on hyvä vinkki. Sekin vaan tuntuu itsestä ärsyttävältä olla niin epämääräinen. Yritän panostaa spontaaneihin juttuihin ja jos on hyvä päivä, niin soitan ja pyydän kahville. Luonnollisesti usein ei nopealla aikataululla sovi, mutta ymmärrän sen hyvin. Silloin ei kuitenkaan tarvitse kantaa syyllisyyttä siitä, kun ei pystynytkään pitämään sovittua. Mutta yritän olla rohkeampi ja sanoa ääneen, etten tiedä jaksanko.

Vierailija
20/22 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin; älä sovi ohareita tekevien kanssa mitään sellaista mikä vaatii sinulta panostamista, kuten joku laittoi iltamat tms. Jos pidät iltamia tms niin kutsu hänet vain silloin kun on muitakin tulossa, jolloin siis on kuitenkin aika pitkälti ihan sama tuleeko hän vai ei sitten lopulta edes paikalle. Taas jos on hyvin tärkeää tietää henkilömäärä niin jätä kutsumatta ja tapaa muissa yhteyksissä.

Kyllä jokaisen on syytä ymmärtää että kutsua ei tule jos tällaisiin tilanteisiin täytyy tietää ja voida luottaa tuleeko väki paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi