Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

23,5 neliön asunto. Jaksaako tuossa miten kauan asua?

Vierailija
25.06.2020 |

Mietin tällä hetkellä muuttoa vähän isommasta (45 neliötä) pienenpään halvemman vuokran takia. Näin juuri ilmoituksen tuon kokoisesta asunnosta. Miten kauan noin pienessä asunnossa pystyy asumaan? Kyse ei kuitenkaan ole enää nuoresta, vaan vähän vanhemmasta (40+).
Eniten ehkä huolestuttaa, etteivät tavarat mahtuisi noin pieneen asuntoon. Onko kenelläkään kokemuksia pienessä asunnossa asumisesta?
Halvempi asunto ei minulle siis ole välttämätön, koska nykyisessä asunnossa yhä vuokra kohtuullinen (520), mutta tuossa kyseisessä asunnossa vuokra olisi huomattavasti alempi.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata

Vierailija
2/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 28 neliöisessä asunnossa, niin en uskoisi pystyväni noin pieneen.

Onko edes häkkivarastoa tms.?

Vierailija
4/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuinka paljon aikaa vietät kotona. Jos käyt siellä lähinnä vain nukkumassa niin muuta toki.

Vierailija
5/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mahdu kaikki tavara, mutta paljonko ihminen tosiasiassa tarvitsee tavaraa? Sitä kannattaa miettiä, väärää vastausta ei ole. Se voi olla samalla mahdollisuus hankkiutua eroon turhasta romppeesta.

Itse asun 20 neliön kämpässä ja hyvin pärjäilen. Toisaalta neliötkään eivät kerro kaikkea, vaan samankokoiset kämpät voivat erota toimivuudeltaan paljon.

Vierailija
6/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi tavarasi ja mukaan vain ne tärkeimmät. Hyvin mahtuu.

Vierailija
7/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 28 neliöisessä asunnossa, niin en uskoisi pystyväni noin pieneen.

Onko edes häkkivarastoa tms.?

Näyttää olevan ilmoituksen mukaan, mutta sekin on hyvin pieni, eikä sinne esimerkiksi suuremmat huonekalut enää mahdu

Itsekkin koin, että 23,5 alkaa jo vaikuttamaan todella pieneltä. Ehkä se sopii enemmän opiskelijoille, jotka juuri muuttavat vanhempien luota pois? -ap.

Vierailija
8/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy jos on hyvin suunniteltu asunto

Vierailija
9/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul 27 neliöö opiskelijakämpässä ja partsi lisäksi. On tosi pieni. Häkkivarastoja voin ottaa vaikka kolme mutta en sieltä usein mitään hae. Jo 160 cm sänky vie ison tilan.

Vierailija
10/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu täysin siitä millainen on ihmisenä, ja voi kuvitella, että kun mietit jo nyt asiaa, et kestäisi kauankaan. Monille taas edes loppuelämä pikkuasunnossa ei olisi mikään ongelma, päinvastoin.

Vierailija
11/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä mahdu kaikki tavara, mutta paljonko ihminen tosiasiassa tarvitsee tavaraa? Sitä kannattaa miettiä, väärää vastausta ei ole. Se voi olla samalla mahdollisuus hankkiutua eroon turhasta romppeesta.

Itse asun 20 neliön kämpässä ja hyvin pärjäilen. Toisaalta neliötkään eivät kerro kaikkea, vaan samankokoiset kämpät voivat erota toimivuudeltaan paljon.

En itseasiassa koe, että minulla on edes paljon tarvaa. Olen ollut jo pitkään inspiroitunut minimalistien elämästä, vaikka en ole siihen ihan täydellisesti heittäytynyt. Eniten ehkä harmittaisi sohvasta ja ruokapöydästä luopuminen. Kummatkin ovat pieniä (kahdenhengen sohva, 2-4 hengen pöytä), koska ne ovat juuri sellaiset mistä olen aina haaveillut. Noin pieneen asuntoon en usko, että ne mahtuisivat sängyn ja työpöydän lisäksi. Minulla on myös 3 senkkiä/lipastoa, josta varmaan 2:sta pitäisi luopua. -ap

Vierailija
12/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 45 neliön kaksiosta 25 neliön yksiöön. Kyllä tää aika ahdas on, joku 30-35 neliöinen voisi olla hyvä. 45 neliötä taas tuntui itselleni yksinäni liian isolta.

Vierailija
13/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 17 neliön kämpässä (ei parveketta) nelisen vuotta ja 25 neliön kämpässä+parveke myös nelisen vuotta. Hyvin viihdyin ja mahduin kun ei ollut sohvaa.

Näillä helteillä voin sanoa plussaksi myös sen että ilmanviilentimellä koko kämppä kylmeni hetkessä.

Vierailija
14/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itseasiassa koe, että minulla on edes paljon tarvaa. Olen ollut jo pitkään inspiroitunut minimalistien elämästä, vaikka en ole siihen ihan täydellisesti heittäytynyt. Eniten ehkä harmittaisi sohvasta ja ruokapöydästä luopuminen. Kummatkin ovat pieniä (kahdenhengen sohva, 2-4 hengen pöytä), koska ne ovat juuri sellaiset mistä olen aina haaveillut. Noin pieneen asuntoon en usko, että ne mahtuisivat sängyn ja työpöydän lisäksi. Minulla on myös 3 senkkiä/lipastoa, josta varmaan 2:sta pitäisi luopua. -ap

Luopuisin mieluummin työpöydästä kuin ruokapöydästä, erityisesti jos se ruokapöytä on sinulle mieleinen. Läppärin voi nimittäin nostaa ihan ruokapöydällekin. Eikä varmasti mahdu montaa lipastoa tuon kokoiseen asuntoon.

Vierailija
15/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja asun tällä hetkellä 25 neliöisessä yksiössä. Asunnossa on tosi kiva ja käytännöllinen pohjaratkaisu eli se tuntuu kokoaan suuremmalta. Lisäksi se on päivä- ja ilta-auringon puolella eli ihanan valoisa suurimman osan ajasta. Pidän minimalistisesta sisustustyylistä joten neliöiden vähyys ei ole ongelma. Plussaa myös siitä, että asunto on helppo ja nopea siivota. En koe asuvani liian ahtaasti tai että seinät kaatuvat päälle, mutta nämä ovat tietysti henkilöstä riippuvia asuntoja. Joku toinen voisi pitää rakasta pikku luukkuani kauheana koirankoppina. 

Vierailija
16/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*asuntoja = asioita

Vierailija
17/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tila on suhteellista. Olkkarissa on neliöitä n. 20 kpl ja varsinaisesti käytän pientä osaa. Ahdistaisiko sitten jos huone olisi lähempänä todellista tarvetta? 

Vierailija
18/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahtuu jos on hyvä pohja. Minulla oli tuon kokoisessa sänkyä, sohvaa, työpöytää, kirjahyllyä, tv-tasoa... Ruokapöytä ei olisi mahtunut, sitten olisi pitänyt luopua työpöydästä, mutta se oli itselleni mieluisampi ja oli kuitenkin parveke, jonne mahtui pieni pöytä myös. Vaatekaapit olivat kiinteät. Kylppäriin olisi mahtunut pesukone. Astianpesukone ei ollut mahdollinen, mutta taas riippuu keittiöstä - tilaa olisi ollut kapealle koneelle tai pöytämallille, muttei liitäntöjä.

Vierailija
19/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun 23 neliön kämpässä. Hyvin mahdun. Pidän siitä, että tavaroita ei ole paljon, joten koen, että tämä tila riittää. Nopea siivota, viihtyisä, korkea katto, hyvät näköalat. Yksilöllistä varmaan joo, mutta on myös meitä, jotka elävät tällaisessa ihan tyytyväisinä vuosien ajan.

Vierailija
20/32 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Mä muutin kolmiosta kaksioon kun lapsi muutti pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan