Miksi jotkut vain höpöttelevät personal trainerin kanssa tunnin aikana? Aikamoista rahan tuhlausta!
Pt:n tuntihinnat ovat sen verran kovat, ettei tulisi mieleen käyttää arvokasta treeniaikaa johonkin lastenhuoneen tapetin sävystä tai koiran uudesta heijastinliivistä jaaritteluun.
Ja kyllä, tätä näkee ja kuulee usein salilla...
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kaipaa enemmän tsemppaavaa, ymmärtävää ja kiinnostunutta ystävää kuin kyykkäystekniikkaopetusta edetäkseen elämäntapamuutoksessa. Kesken oleva remontti tai koiran kanssa aloitettu lenkkeily voi kuitenkin ihan liittyä asiaankin :)
Ja tästäkö siis maksetaan? Nuo keskusteluthan voi käydä kaverienkin kanssa.
Jaa, kyllä mä mun pt:n kanssa juttelen niitä näitä sarjatauolla. Ei kai kukaan nyt koko tuntia käytä lörpöttelyyn?
No se henkinen puoli on myös osa sitä kunnon kohotusta ja asiakkaan auttamista selviämään suorituksista ja kehittymistä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kaipaa enemmän tsemppaavaa, ymmärtävää ja kiinnostunutta ystävää kuin kyykkäystekniikkaopetusta edetäkseen elämäntapamuutoksessa. Kesken oleva remontti tai koiran kanssa aloitettu lenkkeily voi kuitenkin ihan liittyä asiaankin :)
Ja tästäkö siis maksetaan? Nuo keskusteluthan voi käydä kaverienkin kanssa.
Ei kaikilla ole kavereita joista saa seuraa salille ja jotka osaa kannustaa, motivoida ja neuvoa siinä keskustelun lomassa huomioiden arkielämän haasteet. Monelle tärkeintä on se että joku on säännöllisin väliajoin kiinnostunut siitä miten menee (ja aina parempi jos itsellä on viikossa yksi tunti jolloin ei tartte olla kiinnostunut vastavuoroisesti vaan voi keskittyä omaan hyvinvointiin ja omiin kuulumisiin).
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene suoraan psykoterapiaan sen sijaan että purat elämääsi jollekin liikunnan asiantuntijalle?
No kavereiden kanssa voi jutella siitä, miten on kehittynyt ja mitä vielä lisää tarvitaan ja miten ohjelmaa voisi rakentaa tai keventää tai muuttaa jotenkin.
Ei kaverit tiedä, miten olet peronal trainer pärjännyt, vain ohjaaja tietää ja osaa arvioida tulokset ja antaa tsemppiä tai tarvittavia ohjeita.
Ja mikä estää tauoilla juttelemasta mistä tahansa asiasta, mikä asiakasta kiinnostaa, tauothan ovat palautumista varten, ja kevyt juttelu hyvää rentoutusta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä mä mun pt:n kanssa juttelen niitä näitä sarjatauolla. Ei kai kukaan nyt koko tuntia käytä lörpöttelyyn?
Kovaapa treenaat, kun pystyt sarjojen välissä puhumaan.
Ei näin.
Kannattaisiko myös harkita PT:n vaihtoa, kun ei kritisoi sinua tuosta höntsäämisestä?
Tyhmät täällä taas aukoo turpaansa asioista, joista eivät tiedä paskan vertaa.
Kannataisi pistää se turpa rullalle niistä jutuista joita ei tajua, olis kaikille paljon helpompaa.
Ottakaas sellainen personal trainer ja kokeilkaa, silloin tiedätte millaista se homma on molemmille, sekä ohjaalle että maksajalle.
Mutta luuseireilla ei ole fyrkkaa oman valmentajan palkkaamiseen, eikä tule koskaan olemaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene suoraan psykoterapiaan sen sijaan että purat elämääsi jollekin liikunnan asiantuntijalle?
En mene kummallekaan, ei ole varaa. Psykoterapia on kuitenkin astetta hevimpää kuin se että on joku jonka kanssa miettiä mihin arjen keskellä raivaa liikunnalle tilaa tai mikä kaikki vie arkisen hyvinvoinnin kierrettä hyvään suuntaan.
Eiköhän ne pt:t ihan itse rajaa mitä suostuvat tuntihinnoillaan tekemään ja kuuntelemaan, ei sun varmaan tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovaapa treenaat, kun pystyt sarjojen välissä puhumaan.
Ei näin.
Kannattaisiko myös harkita PT:n vaihtoa, kun ei kritisoi sinua tuosta höntsäämisestä?
Oisko niin että pt tekee työstään asiakkaan asettamien tavoitteiden mukaisesti? Toisilla se on haban kasvatus, toisilla se on liikuntavihasta eroon pääseminen ja säännöllisyyden löytäminen - jälkimmäistä tavoitetta tukee se että on säännöllinen ja mukavalta tuntuva liikuntakontakti, ei joku otsasuoni pullistellen jäkättävä piiskuri.