Kuopion lakutehdas hakee lakutyöntekijää, työsuhde- etuna 40 neliön asunto!
https://yle.fi/uutiset/3-11413262?origin=rss
En mainosta mutta markkinoiden ihanimmat kierrelakut!
Unelmatyö monelle, ilmeisesti päätehtävänä kääriä kierrelakuja mutta kaikkea mitä pienestä karamellitehtaasta löytyy. itse haluaisin täyttää lauantaipusseja, laittaisin hullusti lätkäliiga-sattumia.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hauska kampanja. Voisi huvikseen hakeakin.
"esimerkiksi asunto maksaa noin 20 000 euroa."
Tätä jäin miettimään. En tietenkään ole vuokralla asujana asiantuntija, mutta täällä päin tuolla summalla saa keskeltä ei mitään yksiön tai jonkun homeisen vanhan talon vielä kauempaa korvessa. Onko tuo hinta realistinen?
Saattaa olla mallia Hannu ja Kerttu, jonkinlainen Piparkakkutalo. Tuolla hinnalla saa sokeria ja muita aineksia mukavan kokoiseen asuntoon, riippuu millä sisustaa, vaahtokarkkisohvat ja lakumatot parvekkeilla vähentää muihin aineksiin käytettäviä rahoja, marmelaadia on kuitenkin oltava ja kylpyammeessa toffeeta ja hattaraputous, joku pieni hedelmäkarkkiaihe, ehkä ruotsin venekarkeista. Hanoista kylmää Slushia ja lämmintä suklaata.
Pahimmillaan karkkitehtailla on parakit vaan suklaasta, levy-elementeistä tehtyjä suklaakoppeja ja suklaalevystä tehdyt huonekalut, talvella mukavat etenkin kun on tosiaan lakumatot lattialla, tai nyöreistä kudotuträsymatot.
Lakumatot kyllä kivoja, itsellä autossa ja sit joogamattona, voi aina näykkiä kulmista. Suklaalaavussa olen joskus festareilla asunutkin mutta käy ne seinämät notkeiksi jo suomen ja jopa provinssirockin lämpötiloissa. Autossa hyvät lakumatot ruuhka-aikoina
Ensin kielletään jopa nee ke rin suukot seksistisinä ja silti saa hakea lakutyöläisiä, tasan ei käy nallekarkit
Kyllä Kouvolan Kuusankoskelta saa yksiön tuohon hintaan. Halvimmillaan sieltä saa yksiön Etuoven mukaan 19 800 eurolla. Eivätkä muutkaan vaihtoehdot kalliita ole. Toki vanhojahan nämä ovat ja remontteja tulossa.
Kuusankoskihan on kärsinyt valtavat muuttotappiot, kun tehtaita sieltä lopetti eikä asuntoja saada myytyä. Työpaikkoja siellä ei oikein ole.
Olen äimistynyt, miten hyvät tuotot saa myymällä jotain niinkin bulkkituotteita kuin tavallinen lakritsi.
Pitäisköhän perustaa karkkitehdas?
Omistaako se mahdollinen työntekijä sitten itse sen asunnon, kun sanotaan että sen saa "ikiomaksi", vai saako vaan asua siinä niin kauan kun on tuolla töissä/päättää muuttaa muualle?
Kouvola on kaunis ja mukava kaupunki, siellä on mm. Tykkimäki, Repovesi, Verla, Mustila, kauppakeskus Veturi ym. Liikuntapaikkoja, kulttuuria ja luontoa. Kouvolalaiset itse jostain ihme syystä moittivat kaupunkia, muualta muuttaneet viihtyvät yleensä oikein hyvin.
Ihan hauska ja hyvä idea, tosin täytyy muistaa että Kuusankoskella on paljon tyhjiä asuntoja ja hinnat ovat todella edullisia.
Minä jo mietin että missä täällä on lakutehdas ja miksi en ole koskaan kuullut XDD
~kuopiolainen
Asunto ikiomaksi? Eli siirretään työntekijän omistukseen.
Varmaan tahrainen muovimattokämppä Kouvolan huonoimmalta alueelta? Myyntihinta 29 000€.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tahrainen muovimattokämppä Kouvolan huonoimmalta alueelta? Myyntihinta 29 000€.
Jaa luinkin uutisen, asunto on 20 000 euron arvoinen. :DD
Hei tuossa Ylen uutisotsikossa on aika paha virhe. Se on Kouvolan lakutehdas
Jos tuo annetaan omaksi se, on 20000 euron arvoinen lahja tai vastaavasti katsotaan alueen vuokrataso ja verottaja lisää sen palkkaan. Mielestäni työpaikkailmoituksessa on paha puute, kun tuota ei kerrota. Ei tässä ole mitään jossiteltavaa, asia on selkeä. Itse asuin työantajani omistamassa asunnossa muutaman vuoden muutettuani uuteen kaupunkiin ja meille molemille selkeintä oli maksaa siitä kohtuullista vuokraa. Vuokra oli kyllä hiukan alle normaalin tason alueella vastaavista, mutta ei niin paljon, että se olisi antanut kohtuutonta etua, lähinnä muutamasta kympistä puhutaan.
Kouvolan ja Kuopion sekoittaminen on kyllä aikamoinen moka, varsinkin kun Kouvolan lakukin on käsite.
Toivottavasti älyävät itse, ettei asuntoa voi noin vain antaa ilman veroseuraamuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa luinkin uutisen, asunto on 20 000 euron arvoinen. :DD
Mitä sitten? Muovimatot voi vaihtaa miksi haluaa.
Äitini osti tuon hintaisen talon. On iso oma tontti, 3 huonetta ja tupa, sauna ja pihalla vanha navetta jossa hurjasti säilytystilaa. Terve, hyvä talo, vaikka pieni. Sellaista se on muuttotappioalueilla. Ja paljonko tilaa yksi ihminen tarvitsee?
Meidän talo pikkukaupungissa maksoi peräti 55 tuhatta. Kaupunkitontiksi isohko 1500 neliötä, oma tontti siis, talo 160 neliötä, Remppailtu on, mutta kaikki perusasiat on kunnossa joten kevyellä rempalla on päästy.
Mökin arvo oli virallisesti 15 000 kun siitä siskoni ulos ostin. Oma saari, 70-luvun hirsimökki, majoitustilaa vaikka kymmenelle.
Kyllä halvallakin voi saada hyvää, kun lähdetään niiden tautipesä-kasvukeskusten ulkopuolelle.
Eikö asunnon kerrottu aiemmin olevan 40 neliötä? Nyt se onkin reilu 30 neliötä.
Kyllä tuo Lakutehtaan nimi pitää muuttaa, siitähän tulee mieleen jotain mitä ei saisi tulla.
Saattaa olla mallia Hannu ja Kerttu, jonkinlainen Piparkakkutalo. Tuolla hinnalla saa sokeria ja muita aineksia mukavan kokoiseen asuntoon, riippuu millä sisustaa, vaahtokarkkisohvat ja lakumatot parvekkeilla vähentää muihin aineksiin käytettäviä rahoja, marmelaadia on kuitenkin oltava ja kylpyammeessa toffeeta ja hattaraputous, joku pieni hedelmäkarkkiaihe, ehkä ruotsin venekarkeista. Hanoista kylmää Slushia ja lämmintä suklaata.
Pahimmillaan karkkitehtailla on parakit vaan suklaasta, levy-elementeistä tehtyjä suklaakoppeja ja suklaalevystä tehdyt huonekalut, talvella mukavat etenkin kun on tosiaan lakumatot lattialla, tai nyöreistä kudotuträsymatot.