Tytölle nimeksi Liisa? Mitä mieltä?
Olen ajatellut antaa mummoni nimen Liisa nyt 3-viikkoiselle vauvallemme. Mitä mieltä, onko liian erikoinen nimivalinta nykylapselle?
Kommentit (16)
Etkö osaa itse päättää lapsesi nimestä!
Nykyaikaisena sen pitäisi tietenkin olla Liza tai Lheza, että erottuisi. Liisa on ihan hyvä nimi :)
Liisa on ihanan klassinen nimi. Varmasti tulee trendinimeksi jonkin ajan kuluttua. Anna ihmeessä tyttärellesi jo nyt - varsinkin, jos nimeen liittyy itsellesi tärkeä yhteys. Yleensäkin ihmisten kannattaisi miettiä nimeämistä omien arvojensa ja sukunsa kautta, ei vain kyselemällä palstoilla satunnaisia Yolanda/Sebastian - tmv junttisuosituksia.
On nätti nimi. Tulee muotiin taas tuokin nimi ja minusta on kiva ettei kaikki kulje trendi nimien perässä. Ristiäisissa voi usein jo melkein arvata lapsen nimen. Olen usein osannut veikata oikein, siksi nimi jota muut eivät osaa aavistaa on jo ihana yllätys sinänsä.
Kiva nimi, mutta en ymmärrä, mihin tarvitset av-mammojen mielipidettä tällaisessa asiassa.
Liisa on ihana nimi. Toki mielipiteeseeni vaikuttaa se, että minulle kaikista rakkain ja tärkein ihminen on nimeltään Liisa. On vielä suht. nuori Liisa, vähän alta kolmikymppinen. Eli ei ole pelkkä täti-nimi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikaisena sen pitäisi tietenkin olla Liza tai Lheza, että erottuisi. Liisa on ihan hyvä nimi :)
Ihan perus-Liisa erottuu nykyisin paljon enemmän kuin ihme väännökset. Omankin lapseni päiväkotiryhmässä lapseni lisäksi vain muutamalla on tavalliset "perusnimet". Muut jotain Kuurankukka-Kesäheinä-Viljatuuli tai Maizel-Henzel-Yazmine tyyppisiä.
Tunnen Liisoja ikähaarukalla 2-86. Sopii kaikenikäisille.
Jos Liisa on erikoinen nimi, minä olen Sauli Niinistö. N36
Oon huomannut että joka ikäluokassa on kaimojani, Liisoja. Nuorempana hävetti "vanhanaikainen" nimi, nyt on ihan jees. Vaikkakin toivoisin toisen nimeni olevan modernimpi, kun nimeni on nyt tyyliä "Liisa Kyllikki". Ja sukunimi kun tietty vaikuttaa! Kuulostaako vauvasi sukunimen kanssa seitsemänkymppiseltä?
Minusta Liisa on kaunis, ajaton nimi, jonka olisin itsekin halunnut antaa piakkoin syntyvälle tyttövauvalleni.
Valitettavasti vain lapsen isän exä on Liisa joten teilasi tämän nimiehdotuksen...
Veikkaan myös tulevaksi trendinimeksi. Tiedän parikin alle kouluikäistä Liisaa.
Liisa on kiva nimi mutta tämä nimi tulee olemaan suosittu. Kaikki nyt seitsemänkymppisten nimet ovat uusien vauvojen nimiä. Jos haluat erottuvan nimen, ota joku omasta ikäluokastasi, tai nyky neli-viiskymppisen nimi.
Nostan