Onko noloa jos nainen omistaa vain yhdet kengät?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on yksi maailman pisimpiä kansoja, ja koko ajan täällä valitetaan ettei löydy tarpeeksi isoja/pitkiä kenkiä, rintaliivejä, farkkuja, ja listaa voisi varmaan jatkaa loputtomiin. Jotain vikaa suomalaisissa kaupoissa ja tai niiden sisäänostajissa on, jos ei mitään löydy ostettavaksi.
Itse yritän etsiä kenkiä jotka olisi tarpeeksi isot ja leveät, ainakaan lähimarketeissa ei löydä tälläisiä kenkiä en sitten tieedä mistä, netistä en edes uskalla tilata jos epäonnistuu?
T.AP
No juuri sieltä netistähän niitä löytyisi. Mitä uskaltamista tilaamisessa on, monella firmalla ilmainen toimitus ja palautus joten jos eivät sopineetkaan niin takaisin pakettiin ja postiin ja tilaat seuraavat kokeiltavaksi, mitään ei voi hävitä.
Mene nyt hyvä ihminen jonnekkin kunnon kenkäkauppaan.
Vierailija kirjoitti:
No eri käyttötarkoituksia varten tarvii monet. Vai menetkö juhliin ja lenkille samoissa? Kesät ja talvet samat.
No en minä laita juhliin mitään eri kenkiä.
T. Lenkkarit ja talvikengät löytyy
Ei. Mutta jos mies omistaa yhdet niin hän on mies lapsi, väs sykkä, creep y jne.
Minulta löytyy lämpimät kengät talveksi ja nyt kesällä sekä syksyllä ja keväällä pidän mukavia, mutta siistin näköisiä lenkkareita.
Samat menee töissä ja esim. kävelyllä.
Lisäksi on ns. parvekecrocsit, joita pidän vaikka telttaillessa, rannalla ja roskia viedessä.
mulla on kumpparit, lenkkarit ja talvisaappaat.
- talvikengät
- vaelluskengät
- tennarit
- lenkkarit
- avokkaat
- suihkusandaalit
- "tavalliset" sandaalit
Lisäksi vielä työkengät työpaikalla.
Nämä joilla ei ole kuin yhdet tai kahdet kengä eivät harrasta työn ohessa muuta kuin kotona olemista. Eikä kyse ole aina rahanpuutteesta vaan mielen köyhyydestä.
Ei, jos pärjäät niillä. Ja sinun jalat voi hyvin. 13 paria. Sisältää eri vuodenajan kengät. Kumisaappaat tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos pärjäät niillä. Ja sinun jalat voi hyvin. 13 paria. Sisältää eri vuodenajan kengät. Kumisaappaat tarvitsen.
Ai niin. Töissä minulla on kahdet kengät.
Kävelykengät
Pakkaskengät
Sandaalit
En tarvitse enempää (ja kyllä, olen nainen).
Mulla on
1 x lenkkarit
1 x tennarit
1 x rantasandaalit
1 x uimahallisandaalit
1 x ballerinat
1 x kesäsandaalit
1 x remmi kiilakorkosandaalit
2 x nahka saappaat
2 x talvikengät
1 x vaellus kengät
Voi olla enemmänkin kenkiä, mutten juuri nyt muista.
Huvittavaa on se että n. 90% ajasta käytän mustia lenkkareita, myös talvella, jos tiet on hyvin aurattu. Niillä on hyvä kävellä. Kesällä käytän vaaleanpunaisia tennareita välillä.
Minusta on vain hyvä että kaikki eivät hurahda ympäristöä ja lopulta ihmiskuntaakin tuhoavaan ylikulutukseen. Jos pärjää pienemmällä eikä itseä haittaa, niin ei ole mitään syytä huolehtia muiden mielipiteistä. Ei ole noloa vaan ihailtavaa.
Minusta yksillä kengillä on pohjoisessa kuitenkin vaikea pärjätä, silloin kun asuin Thaimaassa omistin vain yhdet sandaalit, mukavat ja nätit niin niillä pärjäsi retket ja illanistujaiset. Täällä minulla on kolmet kengät: siistit mustat lenkkarit lenkille, arkeen ja sopivat hyvin välikausiin. Sandaalit kesäsäille ja laadukkaat hyvin palvelevat nahkanilkkurit talveen ja välikausien märälle säälle. Niillä on vaelluksiakin tehty. Välillä käytän suutarilla huollossa.
Niinkuttajan kyselyikä vaan jatkuu ja jatkuu
Ilmiannoin
Yhdet on vähän liian vähät, mutta esim. 3 parilla jo pärjää. Talvikengät, urheilukengät ja siistit kengät. Mulla on noiden lisäksi sandaalit ja siistimmät talvikengät, mutta ilman niitä toki pärjäisi.
En pärjäisi yhdellä kenkäparilla, sillä esim. lenkkitossut kuluvat nopeasti, jos harrastaa kävelyä tai juoksua.
Minäkin olen isojalkainen nainen (kengän koko yleensä 45). Olen löytänyt omat kenkäni ihan tavallisista kaupoista. Miesten kengissä on ihan ok valikoima, kun etsii lenkkareita, tennareita ja kävelykenkiä. Omistan myös muutamat naiselliset kengät, mutta ne olen ostanut erikoisliikkeestä. Netistä en ole koskaan tilannut, sillä kaupassakin saan sovittaa monia pareja, sillä sopivan mallin löytäminen on vaikeaa.
Joskus vähän ärsyttää, kun esim. urheilukaupassa katselen juoksukenkiä, myyjä yrittää saada minut sovittamaan liian pieniä kenkiä, kun ei usko, että naisella voi olla niin isot jalat. Olen pitkä, joten onhan ne jalkaterät ihan oikean kokoiset suhteessa muuhun kehoon.
Mulla oli monen vuoden ajan tasan yhdet maiharit, joita käytin läpi vuoden. Nykyään on talveksi yhdet nilkkurit ja muutoin yhdet Converset.
Kyllä vaatteita ja kenkiä löytyy yllin kyllin, mutta jos ap:n ja joidenkin muidenkin aktiivisuus on nolla, niin ei kukaan tule kenkiä tai vaatteita kotiovelle tarjoamaan.