Mikä päivä on se pahin viisaudenhampaan poiston jälkeen?
Minulta poistettiin noin 48h sitten. Nyt on vielä vähän kuumetta ja vähän aristaa poistokohtaa. Onko pahempaa odotettavissa?
Kommentit (7)
Mulla oli tossa vaiheessa kaikki jo ihan ok. Pahin oli se viisaudenhammas, joka poistettiin leikkauksessa. En voinut syödä kiinteää ruokaa viikkoon, kun suu oli turvoksissa ja ompeleet estivät avaamasta suuta kunnolla.
Mä sanoisin että se päivä kun se on poistettu. Silloin tulehdusvaara pahin.
Jos ei tule kuivankuopansyndroomaa, niin voit päästä helpolla. Jos tulee, niin pahin on ehkä viikon tai reilun viikon kuluttua poistosta, kunnes hakeudut hammaslääkäriin saamaan kivunhoitoa.
mulla oli vaikein päivä se leikkuupäivä. Seuraavana jo pystyi syömään jotain pehmeetä. Ei mitään ulkopuolisia jälkiä tms.
Kuume huono. Minulle ei tullut kuumetta. Varmista ettei tulehdu ja että et saa ruuanmuruja poistokuoppaan ja "veripaikka" irtoa. Kova kuume? Antibioottikuuri? Minulla ei tarvittu.
4.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tule kuivankuopansyndroomaa, niin voit päästä helpolla. Jos tulee, niin pahin on ehkä viikon tai reilun viikon kuluttua poistosta, kunnes hakeudut hammaslääkäriin saamaan kivunhoitoa.
Mun miehellä oli tää. Iso mies tosiaan kärsi valtavista kivuista, kunnes pääsi Hartmanniin keskellä yötä. Yhden tipan jotain laittoivat kuoppaan ja euforia valtasi ukon. Sitten ne teki jotain toimenpiteitä ja päästivät kotiin.
Sille vaan jäi hammaslääkärikammo tuosta kivusta, ettei ole käynyt tarkastuksissa enää säännöllisesti. :( Kohta on isompi ongelma, kun viisurin poisto edessä.
Jännä että itellä ei tullut siitä mitään. Otin vaan vähän Buranaa kun käskettiin.