Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin mummu pyörtyi taloyhtiön pihalle ja 10v lapseni oli soittanut ambulanssin, nyt oireilee näkemäänsä itkemällä?

Vierailija
23.06.2020 |

Olin itse kaupassa. Lapsi oli soittanut ambulanssin ja sitten minulle. Kiirehdin kotiin ja tyttö itki muutaman tunnin. Nyt on pari päivää tapahtuneen jälkeen itkeskellyt ja kurkkii ikkunoista vähän väliä "ettei kukaan ole taas pyörtynyt" Säikähtelee esim. puhelimen tai ovikellon ääntä. Kyselee että kuolikohan se *Eija kun ei ole näkynyt sen jälkeen. Leikkii barbeilla toistuvasti että yksi barbi pyörtyy ja muut auttavat.

Miten auttaa lasta käsittelemään tapahtunutta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää elämä outoa, kun tuollaisista asiasta alkaa oireilemaan..

Onneksi tyttö oli niitä toimivia ihmisiä ja siitä pitää lasta kiittää. Kehua, että toimi oikein.

Vierailija
22/24 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen olisi minullekin traumatisoivaa. Mahdollisesti fataali sairaskohtaus kun saattoi oli kyseessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu lapsi sinulla. Selitä jonkun kuvan kanssa että ihmisellä on aivot ja joskus sinne aivoihin ei mene ilmaa tarpeeksi ja silloin ihminen vähän kuin nukahtaa mutta herää pian. Ja voi mennä mukkelis makkelis

Kymmenvuotiaalle lapselle? Sen ikäiselle voi jo puhua asioista ihan oikeilla termeillä, ei millään mukkelis makkelis -vauvakielellä.

Pyörtyminen ei ole nukahtamista, lapsihan ei uskalla kohta nukkua jos sille puhutaan noin.

Jos lapsi ottaa asian itse esille, kannattaa puhua siitä mitkä kaikki syyt voivat johtaa tajunnan menetykseen, ja myös siitä että tollainen on todella harvinaista. Ja etenkin siitä että mummolla oli hirveän hyvä onni siinä että lähettyvillä oli joku joka pystyi soittamaan hätäkeskukseen.

Vierailija
24/24 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInkäköhän tämmöinenkin ketju saa ihmiset antamaan alapeukkuja...

Ehkä se tapa, jolla asian ilmaisee voi olla syynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän