Onko todellakin mahdotonta olla vain ystävä miehen kanssa?!?
Olen tuntenut ystäväni lähes kuuden vuoden ajan. Viime aikoina on käynyt ilmi, että on rakastunut minuun ja haaveilee enemmän meistä. Olemme puhuneet asiasta ja olen tehnyt selväksi, että olemme ystäviä. Nyt toinen miespuolinen ystäväni oli kertonut ihastuneensa minuun! Mitä ihmettä? Onko todella mahdotonta olla vaan ystävä? Alkaako miehet heti kuvittelemaan jotain suurempaa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mahdotonta. Aina jommallakummalla on tunteita.
No ei todellakaan ole. Oletteko te kaikki muut täysin tunteidenne/viettienne vietävinä? Eri sukupuolta oleva henkilö ei voi olla mitään muuta kuin mahdollisuus suvunjatkamiseen?
Sukua ei toivottavasti jatketa mutta en keksi tilannetta missä mies olisi naisen kanssa haluamatta seksiä tämän kanssa jos nyt edes jonkinlainen edellytys sille olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
"Ystävä" miehet odottavat kiltisti milloin vuoro tulee. Pienessä sievässä jo jotain pientä, mökkivkl sitten enemmän. Semmoista.
Kukaan ystävämiehistäni ei ole koskaan yrittänyt mitään. Ei humalassa eikä selvinpäin. Katsos kun olemme, niin, ystäviä. Mitähän se sana tarkoittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mahdotonta. Aina jommallakummalla on tunteita.
No ei todellakaan ole. Oletteko te kaikki muut täysin tunteidenne/viettienne vietävinä? Eri sukupuolta oleva henkilö ei voi olla mitään muuta kuin mahdollisuus suvunjatkamiseen?
Sukua ei toivottavasti jatketa mutta en keksi tilannetta missä mies olisi naisen kanssa haluamatta seksiä tämän kanssa jos nyt edes jonkinlainen edellytys sille olisi olemassa.
Just. Miten sitten olen ollut useiden miesten kanssa ystävä 5-15 vuotta, eikä heistä kukaan ole yrittänyt mitään koskaan? Sanot varmaan että mielessään haluavat. Mutta sehän ei kuulu minulle mitenkään, mitä he päänsä sisällä ajattelevat. Kyllähän itsellänikin monenlaisia ajatuksia siellä risteilee, mutta olisinko 15 vuotta jonkun kaveri jos haluaisin häntä? En todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään maailmassa ole täysin 100% mahdotonta, mutta ajatus että kaksi heteroa mies ja nainen olisi vuosia vaina ystäviä on vähän naiivi. Ihmisen biologiaan kuuluu tavallaan skannata koko ajan muita ihmisiä ja miettiä onko se potentiaalisia petikumppaneita, saisiko niiden kanssa geenejä jatkettua.
Voi olla että ystävyyssuhteen alussa ei ole tasan mitään seksuaalista vetoa toista kohtaan, mutta kun ollaan pitkään kavereita niin niitä kiinnostavia piirteitä alkaakin kiinnostua ja lopulta sun skannaus tuottaa tuloksen "panisin". Ja sen jälkeen sitä ihmistä on todella vaikea nähdä enää neutraalisti kaverina.Ja kyllähän sitä voi olla vaan kaveria, voitte jättää toimimatta, asiat ja tunteet voi jättää kertomatta. Mutta kyllä kaikkien todennäköisyyksien mukaan niitä tunteita silti syntyy jommalle kummalle.
Tämänkin takia on hyvin luonnollista, että parisuhteessa etäännytään aiemmista kavereista, jotka on sinkkuja ja vastakkaista sukupuolta.
Mulla on ollut 5-15 vuotta kavereina miehiä, joiden kanssa ei ole koskaan ollut mitään. Ei ehdotuksia, ei edes asiasta keskusteluja, ei mitään epämääräisiä hetkiä tai katseita illan pimeinä tunteina. On nukuttu vierekkäin, juhlittu yhdessä, koettu vaikka mitä kaikkea. Silti koskaan ei ole ollut vaikeuksia olla heteromiehenä ja heteronaisena ystäviä. (Joo joo, ei voi tietää mitä joku ajattelee, mutta sehän ei ole minun vastuullani, jos joku on 15 vuotta skannaillut minua eikä saa sanaa suustaan, ei flirttaile, ei koskaan yritä mitään.)
Aivan, siksi kirjoitinkin että asialle ei tartte tehdä mitään. Ei kaikki halua todellakaan pilata sitä ystävyyttä. Kenties tunteet ei oo kovin syviä ja ne on siksi helppo sivuuttaa. Mun mielestä siis voi olla "vain ystäviä" siinä mielessä että mitään seksuaalista ei koskaan tapahdu, mutta ei siinä mielessä etteikö ajatuksia ja haluja olisi. Noin pitkä aika, monta miespuolista kaveria.. joo kyllä niistä joku on tai on ollut jossain vaiheessa susta kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään maailmassa ole täysin 100% mahdotonta, mutta ajatus että kaksi heteroa mies ja nainen olisi vuosia vaina ystäviä on vähän naiivi. Ihmisen biologiaan kuuluu tavallaan skannata koko ajan muita ihmisiä ja miettiä onko se potentiaalisia petikumppaneita, saisiko niiden kanssa geenejä jatkettua.
Voi olla että ystävyyssuhteen alussa ei ole tasan mitään seksuaalista vetoa toista kohtaan, mutta kun ollaan pitkään kavereita niin niitä kiinnostavia piirteitä alkaakin kiinnostua ja lopulta sun skannaus tuottaa tuloksen "panisin". Ja sen jälkeen sitä ihmistä on todella vaikea nähdä enää neutraalisti kaverina.Ja kyllähän sitä voi olla vaan kaveria, voitte jättää toimimatta, asiat ja tunteet voi jättää kertomatta. Mutta kyllä kaikkien todennäköisyyksien mukaan niitä tunteita silti syntyy jommalle kummalle.
Tämänkin takia on hyvin luonnollista, että parisuhteessa etäännytään aiemmista kavereista, jotka on sinkkuja ja vastakkaista sukupuolta.
Mulla on ollut 5-15 vuotta kavereina miehiä, joiden kanssa ei ole koskaan ollut mitään. Ei ehdotuksia, ei edes asiasta keskusteluja, ei mitään epämääräisiä hetkiä tai katseita illan pimeinä tunteina. On nukuttu vierekkäin, juhlittu yhdessä, koettu vaikka mitä kaikkea. Silti koskaan ei ole ollut vaikeuksia olla heteromiehenä ja heteronaisena ystäviä. (Joo joo, ei voi tietää mitä joku ajattelee, mutta sehän ei ole minun vastuullani, jos joku on 15 vuotta skannaillut minua eikä saa sanaa suustaan, ei flirttaile, ei koskaan yritä mitään.)
Aivan, siksi kirjoitinkin että asialle ei tartte tehdä mitään. Ei kaikki halua todellakaan pilata sitä ystävyyttä. Kenties tunteet ei oo kovin syviä ja ne on siksi helppo sivuuttaa. Mun mielestä siis voi olla "vain ystäviä" siinä mielessä että mitään seksuaalista ei koskaan tapahdu, mutta ei siinä mielessä etteikö ajatuksia ja haluja olisi. Noin pitkä aika, monta miespuolista kaveria.. joo kyllä niistä joku on tai on ollut jossain vaiheessa susta kiinnostunut.
No oman kokemukseni mukaan ei ole ollut. Ehkä määrittelemme kiinnostuksen eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ystävä" miehet odottavat kiltisti milloin vuoro tulee. Pienessä sievässä jo jotain pientä, mökkivkl sitten enemmän. Semmoista.
Kukaan ystävämiehistäni ei ole koskaan yrittänyt mitään. Ei humalassa eikä selvinpäin. Katsos kun olemme, niin, ystäviä. Mitähän se sana tarkoittaa...
Tosin se ettei joku oo tullut sua yrittämään ei vielä tarkoita mitään! Jos ne kunnioittaa sitä ystävyyttä eikä halua minkään kännilääppimisen pilaavan sitä? Tai sit joku voi olla tunteiden kanssa niin tossu ja ujo, ettei elämänsä aikana saa sanottua "sinoot kyllä kiva, anna mirkku muisku".
Ei se oo miehen biologian kannalta luonnollista että vuosien aikana ei kertaakaan ois halunnut sitä lähellä olevaa vapaata naista. Ehkä se laskee päässään 1+1=ei kannata. Tai tietää että pakkia tulee, kun sä et oo koskaan flirttaillut. Ehkä sä viestit aika selvästi että mitään ei tuu tapahtumaan edes kännissä kuumana kesäyönä. Mut ei se tarkoita etteikö teidän välillä olis mitään seksuaalista. Olis aika luontevaa että joku sun tuttu kaveri tumputtelis sua ajatellen.
Mulla on veli ja tijän muutenkin että ei miehet ole kiinnostunut kun jostain nainensta. Ihan sama toisn päin. Eri asia seksi sairaat mitkä kirjottaa tänne koko ajna. Nillä ole ees ytään kaveria ja jutut tollasia sen takia.
Kokemukseni mukaan jompi kumpi saa tunteita jossain vaiheessa. Mutta se ei estä ystävyyttä, voi päättää ettei ala säätää.
Olen sanonut miehelle monesti, että ollaan vaan ystäviä. Ja hän hyväksyy sen, silti hän saa kamalia raivokohtauksia jos puhun vieraan miehen kanssa. Kannattaako siis unohtaa tuollainen ystävyys? Vietämme kuitenkin lähes viikottain aikaa yhdessä...
Ap
Mulla oli nuorempana parikin yritystä olla "pelkästään ystäviä" miesten kanssa. Ei onnistunut. Jossain vaiheessa aina kävi niin, että mies ihastui ja alkoi käyttäytyä mustasukkaisesti tai muuten omistavasti. Eihän siitä ystävyydestä sitten enää mitään tullut, kun piti koko ajan tarkkailla omia tekemisiään ettei joko pahoittanut miehen mieltä tai antanut sille vahingossa toiveita jostain enemmästä. Raskasta molemmille osapuolille.
Ole muuten varovainen siinä vaiheessa jos/kun päätät päättää ystävyyden. Minä sain vihaviestejä ja uhkauksia lähes vuoden ajan tällaisen "ystävyyden" jälkeen. Tallensin kaikki häneltä saamani viestit ja lopulta ilmoitin miehelle, että haen lähestymiskieltoa jos ei jätä minua rauhaan. Vasta se auttoi.
Miten niin miehellä? T. tuo useasti friendzonetettu, joka on vuosien varrella niin monta kertaa toivonut että miehelle voisi herätä jotain tunteita... Eikä ikinä.