Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko todellakin mahdotonta olla vain ystävä miehen kanssa?!?

Vierailija
23.06.2020 |

Olen tuntenut ystäväni lähes kuuden vuoden ajan. Viime aikoina on käynyt ilmi, että on rakastunut minuun ja haaveilee enemmän meistä. Olemme puhuneet asiasta ja olen tehnyt selväksi, että olemme ystäviä. Nyt toinen miespuolinen ystäväni oli kertonut ihastuneensa minuun! Mitä ihmettä? Onko todella mahdotonta olla vaan ystävä? Alkaako miehet heti kuvittelemaan jotain suurempaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutaku lihaa piiloon

Vierailija
2/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla jos on minkäänlaista seksuaalista halua.

Eli jos nainen on vaikka ylipainoinen tai iältään vanhempi niin ystävyys onnistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muutaku lihaa piiloon

Eli miehet ajattelevat, että naispuoliset ystävät ovat seksikumppaneita?

Vierailija
4/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdotonta. Työkaverini tytär kertoi kuinka hän voi olla pelkkä kaveri miesten kanssa, no aikaa kului hieman ja eiköhän alkanut seurustella kaverinsa kanssa.

Vierailija
5/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein siinä tulee miehellä tunteet mukaan, mutta ystävyys voi jatkua jos asiat saadaan puhuttua läpi.

Vierailija
6/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävä" miehet odottavat kiltisti milloin vuoro tulee. Pienessä sievässä jo jotain pientä, mökkivkl sitten enemmän. Semmoista.

Vierailija
7/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ala aina toki, mutta selvää on, että jos hetero mies ja nainen tutustuvat toisiinsa ystävinä tai vaikka työkavereina, ja molemmat on vapaita niin onhan siinä aina se mahdollisuus, että jompikumpi tai molemmat ihastuu. Silloin kun se tapahtuu molemmilla, tilanne on hieno - paras mahdollinen alku parisuhteelle, kun on tutustuttu jo toisen luonteeseen ja persoonaankin eikä mennä pelkkä ulkonäkö edellä. Mutta toki, silloin kun vain toista kiinnostaa seksuaalissa mielessä ja toinen ei voisi kuvitellakaan muuna kuin ystävänä, tulee vaivautuneita tilanteita ja joskus jopa ystävyys voi loppua.

Vierailija
8/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt pari hyvää ystävää siinä, että miehet ovat alkaneet laukoa rakkaudentunnustuksia minulle. Sitten alkaa kiukuttelu ja selitysten vaatiminen jos baarissa tai muualla tutustuu kivaan mieheen. Ei minun tarvitse ystäville selitellä missä olin ja kenen kanssa. Ihan kuin miespuoliset ystävät omistaisivat minut

Vierailija
9/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdotonta. Aina jommallakummalla on tunteita.

Vierailija
10/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miehet ajattelevat, että naispuoliset ystävät ovat seksikumppaneita?

Ei kaikki ja ei aina. 

Vierailija
11/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain homon kanssa voi olla ystävä. Tietää, ettei tunteita tule. Ehkä...

Vierailija
12/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii olla ihastunut harrastaakseen kasuaalia seksiä. Nauti!

Vierailija
13/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, ellei mies ole homo.

Vierailija
14/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään maailmassa ole täysin 100% mahdotonta, mutta ajatus että kaksi heteroa mies ja nainen olisi vuosia vaina ystäviä on vähän naiivi. Ihmisen biologiaan kuuluu tavallaan skannata koko ajan muita ihmisiä ja miettiä onko se potentiaalisia petikumppaneita, saisiko niiden kanssa geenejä jatkettua.

Voi olla että ystävyyssuhteen alussa ei ole tasan mitään seksuaalista vetoa toista kohtaan, mutta kun ollaan pitkään kavereita niin niitä kiinnostavia piirteitä alkaakin kiinnostua ja lopulta sun skannaus tuottaa tuloksen "panisin". Ja sen jälkeen sitä ihmistä on todella vaikea nähdä enää neutraalisti kaverina.

Ja kyllähän sitä voi olla vaan kaveria, voitte jättää toimimatta, asiat ja tunteet voi jättää kertomatta. Mutta kyllä kaikkien todennäköisyyksien mukaan niitä tunteita silti syntyy jommalle kummalle.

Tämänkin takia on hyvin luonnollista, että parisuhteessa etäännytään aiemmista kavereista, jotka on sinkkuja ja vastakkaista sukupuolta.

Vierailija
15/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdotonta. Minut on naisena friendzonetettu niin monta kertaa, että on tullut selväksi että tosiaan osa miehistä haluaa vain kaveruutta, vaikka vapaita olisimme olleet muuhunkin.

Osa miespuolisista ystävistäni siis on aina ollut vain kavereitani eikä välillämme kipinöi mikään, osaan taas itse ihastuin ja he torjuivat minut joten ystävyytemme jatkui ilman jännitteitä.

Tällä hetkellä minulla on yksi viehättävä miespuolinen kaveri, joka myös ilmaisi hyvin selkeästi ettei ole minusta kiinnostunut, mutta silti näemme joka viikko. Nautin siis mielessäni mukavan miehen seurasta ilman paineita muuhun.

Vierailija
16/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhimmalla tytöllä jätkiä kaverina se ei viihy ainamuut naiset kanssa ja ei jaksa draamaa. Ei niillä mitään suhteita oo ollu. Jätkät viihtyy sen kanssa kaverina paljon. 

Vierailija
17/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään maailmassa ole täysin 100% mahdotonta, mutta ajatus että kaksi heteroa mies ja nainen olisi vuosia vaina ystäviä on vähän naiivi. Ihmisen biologiaan kuuluu tavallaan skannata koko ajan muita ihmisiä ja miettiä onko se potentiaalisia petikumppaneita, saisiko niiden kanssa geenejä jatkettua.

Voi olla että ystävyyssuhteen alussa ei ole tasan mitään seksuaalista vetoa toista kohtaan, mutta kun ollaan pitkään kavereita niin niitä kiinnostavia piirteitä alkaakin kiinnostua ja lopulta sun skannaus tuottaa tuloksen "panisin". Ja sen jälkeen sitä ihmistä on todella vaikea nähdä enää neutraalisti kaverina.

Ja kyllähän sitä voi olla vaan kaveria, voitte jättää toimimatta, asiat ja tunteet voi jättää kertomatta. Mutta kyllä kaikkien todennäköisyyksien mukaan niitä tunteita silti syntyy jommalle kummalle.

Tämänkin takia on hyvin luonnollista, että parisuhteessa etäännytään aiemmista kavereista, jotka on sinkkuja ja vastakkaista sukupuolta.

Mulla on ollut 5-15 vuotta kavereina miehiä, joiden kanssa ei ole koskaan ollut mitään. Ei ehdotuksia, ei edes asiasta keskusteluja, ei mitään epämääräisiä hetkiä tai katseita illan pimeinä tunteina. On nukuttu vierekkäin, juhlittu yhdessä, koettu vaikka mitä kaikkea. Silti koskaan ei ole ollut vaikeuksia olla heteromiehenä ja heteronaisena ystäviä. (Joo joo, ei voi tietää mitä joku ajattelee, mutta sehän ei ole minun vastuullani, jos joku on 15 vuotta skannaillut minua eikä saa sanaa suustaan, ei flirttaile, ei koskaan yritä mitään.)

Vierailija
18/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdotonta. Aina jommallakummalla on tunteita.

No ei todellakaan ole. Oletteko te kaikki muut täysin tunteidenne/viettienne vietävinä? Eri sukupuolta oleva henkilö ei voi olla mitään muuta kuin mahdollisuus suvunjatkamiseen?

Vierailija
19/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla jos on minkäänlaista seksuaalista halua.

Eli jos nainen on vaikka ylipainoinen tai iältään vanhempi niin ystävyys onnistuisi.

Kumpikaan ominaisuus ei ole este satunnaiselle seksille, vaikka saattaakin karsia pois pysyvän parisuhteen mahdollisuuden.

Vierailija
20/31 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka väittää että on tosi helppo olla vain kavereita ja että se on ihan luonnollista on niitä jotka on noissa suhteissa enemmän vallassa. Eli heihin ihastutaan, he ovat enemmän pomona näissä tunneasioissa. Seksiä olisi jos he päättäisivät viedä asiaa siihen suuntaan yms. Ja jokaisessa ihmissuhteessa on jonkinlainen valta-asetelma ja roolit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä