Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syksyllä koronatilanne äityy kovinkin pahaksi onko siis 1-3 luokkalaiset pakko laittaa kouluun lähiopetukseen kun

Vierailija
23.06.2020 |

tilapäinen lakimuutos etä- ja lähiopetuksen vuorottelusta ei koske heitä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on loma.

Ja kesä.

Kukaan ei vielä tiedä.

Vierailija
2/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä. Pilaa koko kesäsi tuskailemalla tätä asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen voisi vielä tietää? Ainakaan av-raati. 

Vierailija
4/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole huutoäänestysasia.

Vierailija
5/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikouluun voi aina ottaa.

Ja ymmärsin että nimenomaan halutaan luovia ratkaisuja eli osa voi olla lähi ja osa etä.

Vierailija
6/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vaadin ja oletan että 1. luokkalainen on lähiopetuksessa oli tilanne mikä vaan. Ei ekaluokkalaista voi mihinkään etäopetukseen laittaa. Kolmosellakin teki tiukkaa.

Vierailija
7/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin vaadin ja oletan että 1. luokkalainen on lähiopetuksessa oli tilanne mikä vaan. Ei ekaluokkalaista voi mihinkään etäopetukseen laittaa. Kolmosellakin teki tiukkaa.

Miten sinä sitä käytännössä vaadit?

Vierailija
8/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1. ja 3. etäopetus sujui hyvin. Mä en ainakaan ole vaatimassa lähiopetusta. Jos seuraava korona-aalto tulee ja äityy pahaksi, niin toivon että hallituksella ja kouluilla on vielä paremmat metodit uuteen etäopetuskauteen. Nyt on hyvää aikaa varautua eri skenaarioihin.

Vierailija
9/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 1. ja 3. etäopetus sujui hyvin. Mä en ainakaan ole vaatimassa lähiopetusta. Jos seuraava korona-aalto tulee ja äityy pahaksi, niin toivon että hallituksella ja kouluilla on vielä paremmat metodit uuteen etäopetuskauteen. Nyt on hyvää aikaa varautua eri skenaarioihin.

Laittaisinko ekaluokkalaisen aloittamaan koulunsa etäopetuksessa? Minä en. Eri asia keväällä kun opettajat ja luokkakaverit tuttuja.

Vierailija
10/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, no samalla tavalla kuin kaikki muutkin täällä vaativat.

Vierailija
11/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten? Veisit vain lapsesi koulun ovelle, vaikkei siellä järjestettäisi lähiopetusta ja hakisit iltapäivällä pois?

Vierailija
12/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 1-3 luokkalaiset menee kouluun, mutta vanhemmat saattavat joutua etäkouluun jos tilanne sitä vaatii.

Vierailija
13/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se lakimuutos tarkoitti, että vaikka koronatilanne äityisi Suomessa ennenkokemattoman pahaksi, niin 1. - 3.-,luokkalaisilla ei ole mahdollisuutta etäopetukseen.

Vierailija
14/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se lakimuutos tarkoitti, että vaikka koronatilanne äityisi Suomessa ennenkokemattoman pahaksi, niin 1. - 3.-,luokkalaisilla ei ole mahdollisuutta etäopetukseen.

Tämähän on aivan idioottimaista, sillä jos korona alkaisi leviämään, niin on paljon vanhempia, jotka ottavat pienet koululaiset kotiin, sanoi laki mitä tahansa. Joten pikkukoululaiset jätettiin nyt muita heikompaan asemaan eikä koululaisten tasa-arvo näin ollen toteudu.

Toivotaan tietenkin, että tilanne pysyy näin hyvänä eikä meidän tarvitse ikinä testata tuon lakimuutoksen järkevyyttä.

Vierailija
15/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarkoittanut.

Vaan joustoa. Mahdollisuutta perusopetuksessakin etäopetukseen ILMAN poikkeusoloja.

Vierailija
16/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten? Veisit vain lapsesi koulun ovelle, vaikkei siellä järjestettäisi lähiopetusta ja hakisit iltapäivällä pois?

Ei kun huudan täällä suu vaahdossa niin kuin toukokuussa ne jotka vaativat että kouluja ei saa avata.

Oikeasti ei minun tarvitse vaatia mitään koska koulun rehtori on järkevä ihminen.

Vierailija
17/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun huudan täällä suu vaahdossa niin kuin toukokuussa ne jotka vaativat että kouluja ei saa avata.

Oikeasti ei minun tarvitse vaatia mitään koska koulun rehtori on järkevä ihminen.

Ai jaa, sinä tavoittelit sarkasmia. En tajunnut. :) 

Vierailija
18/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos meidät jätetään seuraavassa aallossa tekemään päätökset itse? Eli he, joiden persus kestää, suojaavat lapsensa ja läheisensä ja joilla ei kestä, menevät työpaikalle, kouluun jne? Jos oma talous ja säästöt eivät kestä töistä poissa oloa, niin ainakin voi päättää, että tilaa ruuat nouto- tai kuljetuspalvelun kautta ja ei käy ravintoloissa, kuntosaleilla, shoppailemassa jne. vapaa-ajallaan. Ei kuluta, koska sen on yksilön turvallisuusetu pysyä poissa tautipaikoista. Jos mahdollista, niin välttää myös julkista liikennettä. Jos työnantaja ei tarjoa maskeja, voisi hankkia niitä itse, edes kankaisia pestäviä. Niin ja voisi lopettaa niiden haukkumisen, joilla on varaa olla poissa töistä/lomautettuina, koska ovat eläneet aina säästäen myös pahanpäivänvaralle! Jos sinulla on esim  omistusasunto, niin et kyllä ole köyhä, vaan on oma päätöksesi, että tahdot lisää? Jos on velkaa, niin miksi niin paljon ettei ole työnteossa joustonvaraa?

Vierailija
19/19 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi_vittu_te_ämmät_olette hysteerisiä_vajakkeja_etäopetuksenne kanssa!

Voivittu on sellainen, kun loppuu liukkari ja käytetään voita sen tilalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan