Nuori naisasiakas järkyttyi, kun Gigantin myyjä kalasteli hänen tietonsa ja otti yhteyttä: ”Koin erittäin ahdistavaksi”
IL:n lukija joutui muutama viikko sitten yllättävään tapahtumaan. 21-vuotias nuori nainen oli asioinut Gigantin liikkeessä Tammistossa, josta hän osti itselleen uudet kuulokkeet.
Gigantin miesmyyjä käytti henkilökohtaiseen tarkoitukseensa asiakaspalvelutilanteessa saatuja nuoren naisasiakkaan henkilötietoja.
Miesmyyjä oli pyytänyt naisen ajokorttia tehdessään hänelle kuulokkeista takuukuittia.
– Kaikki sujui hyvin, kunnes seuraavana aamuna herätessäni huomasin saaneeni seuraamispyynnön Instagramissa kyseiseltä miesmyyjältä, nainen kertoo.
Hän esiintyy jutussa nimettömänä sen arkaluontoisuuden vuoksi.
IL:n selvityksen mukaan miesmyyjä oli pyytänyt naisen henkilöllisyystodistuksen tarpeettomasti, sillä takuukuitin luomiseen ei Gigantissa tarvita asiakkaan henkilötietoja.
Nuori nainen koki tilanteen todella ahdistavana. Hänen mukaan erikoisinta oli se, ettei asiakaspalvelutilanne ollut millään tapaa tavallisesta poikkeava.
– En kokenut, että myyjä olisi flirttaillut minulle. Siksi ihmettelin, miksi hän lähestyy minua sosiaalisessa mediassa.
Kommentit (3)
Ottaessaan yhteyttä Gigantin asiakaspalveluun, hän koki saavansa todella tylyn ja tunteettoman vastauksen.
– Asiaani vähäteltiin ja ahdistukseni ei merkinnyt heille mitään.
Juu tuo on jo luettu täällä ja todettu, että onpa hyvä kun teki ilmoituksen, niin gigantin johto tiesi tehdä jotain asialle.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/05233503-1c89-4b5b-9aa0-9dbff1769f5b