Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassakapulat ovat tuleet kauppoihin takaisin. Voitaisiiko myös samalla palata siihen, että kuitin saa taas kassatyöntekijältä, eikä sitä otettaisi itse?

Vierailija
22.06.2020 |

Kerron nyt, miksi tuohon pitäisi palata:
- Monet asiakkaat eivät itse ota sitä kuittia, jolloin siihen kuittitulostimelle voi kertyä pitkäkin jono kuitteja ja se on kiva etsiä siitä sitä omaa kuittia. Varsinkin, jos siinä on vielä takuukuittikin. Kun tarpeeksi pitkä kuittijono kertyy, niin sitten se onkin jossain vaiheessa solmussa. Kuka ne sitten lopulta yleensä selvittää? Kassatyöntekijä tietenkin.
-Kuittitulostimiin on erikseen pitänyt laittaa tarrat, joissa ohjeistetaan asiakkaita, etteivät ota kuittia liian nopeasti. No, sitä ei kaikki kuitenkaan noudata.
-Koronatilanne alkaa jo niin helpottaa, että kassatyöntekijät voisivat antaa taas kuitin normaalisti.
-Kassatyöntekijöillä on ja on ollut valtaosalla hanskat käsissä jo vuosien ajan muutenkin, mutta tuolloin silti menee se minimaalinen tartuntariskikin vielä selvästi pienemmäksi.

Niin ja itse en työskentele kaupassa kassalla, vaan olen ihan asiakas itsekin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kassakapulat on ihan turhia. Parempi kun ois jatkettu korona-käytäntöä ja pidetty enemmän väliä edelliseen asiakkaaseen.

Vierailija
2/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sählättiin tänään kaikki jonossa olevat niiden kapuloiden kanssa kun kukaan ei huomannut että olivat tulleet takas, ei mua edellinen, en minä eikä mun jälkeen tullutkaan :D Heti oli kassa kärppänä kyselemässä mitkä ostokset ovat kenenkin. Miten osasikin silloin arpoa rajan kun niitä kapuloita ei käytetty ja samalla tavalla ostokset hihnalla olivat pienellä välillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi kassakapulat on ihan turhia. Parempi kun ois jatkettu korona-käytäntöä ja pidetty enemmän väliä edelliseen asiakkaaseen.

Ei ole turhia, koska nopeuttavat kassa-asiointia verrattuna tilanteeseen, jossa kapuloita ei ole. Viivytys yhden asiakkaan kohdalla ei ole ehkä pitkä, mutta kun päästään sinne kassajonon 20. asiakkaan kohdalle, niin ylimääräistä aikaa on silloin kulunut jo melkoisen paljon, kun se pikkuaika on tullut lisää jokaisen edellä olleen asiakkaan kohdalla!

Vierailija
4/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sinulle ilmaisen vinkin: Sinun kuittisi on se viimeisenä laitteesta ulos tullut. muut voit heittää menemään.

Vierailija
5/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole turhia, koska nopeuttavat kassa-asiointia verrattuna tilanteeseen, jossa kapuloita ei ole. Viivytys yhden asiakkaan kohdalla ei ole ehkä pitkä, mutta kun päästään sinne kassajonon 20. asiakkaan kohdalle, niin ylimääräistä aikaa on silloin kulunut jo melkoisen paljon, kun se pikkuaika on tullut lisää jokaisen edellä olleen asiakkaan kohdalla!

Ja siksi ne kapulat nopeuttavat asiointia, kun voit sopivan tilan tullen laittaa kapulan hihnalle ja alkaa laittamaan omia ostoksiasi kassalle. Ilman kapuloita joudut odottamaan kauemmin, että on tarpeeksi väliä, eikä ostokset sekotu.

Vierailija
6/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksi-Pirkka kirjoitti:

Annan sinulle ilmaisen vinkin: Sinun kuittisi on se viimeisenä laitteesta ulos tullut. muut voit heittää menemään.

Onpa helkkarin hyvää tietosuojaa, että asiakkaille on annettu valta päättää toisten asiakkaiden kassakuiteista.

Vierailija
7/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko typeristä kuiteista saisi luopua paitsi kun myydään takuuajallisia tuotteita, tai jos asiakas erityisesti kysyy kuittia (koska voi esim laskuttaa ostoksen työnantajalta tms).

Vierailija
8/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tykännyt tosi paljon kuitin ottamisesta itse. Ei tarvitse keskustella siitä, haluaako kuittia vai ei, senkun ottaa vaan. Haluaisin jatkaa tätä käytäntöä pysyvästi. Muutenkin hyvä, kun korona-aikaan kassalla ei ole ollut niin mahdottoman kiireinen tunnelma.

Vierailija
9/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko typeristä kuiteista saisi luopua paitsi kun myydään takuuajallisia tuotteita, tai jos asiakas erityisesti kysyy kuittia (koska voi esim laskuttaa ostoksen työnantajalta tms).

Älä nyt. Kuitit on todella tärkeä tapa torjua harmaata taloutta. Tai niin joku päätti muutamia vuosia sitten niin ei se kuittipakko minnekään mene.

Vierailija
10/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niksi-Pirkka kirjoitti:

Onpa helkkarin hyvää tietosuojaa, että asiakkaille on annettu valta päättää toisten asiakkaiden kassakuiteista.

Jokainen tietosuojastaan huolissaan oleva voi ottaa oman kuittinsa mukaan.

Vierailija
11/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole vielä ohi. Käyttäkää hanskoja kaupoissa. Juhannuksesta viikko puolitoista eteenpäin ja tartunnat ovat taas kasvussa. Valitan, mutta paluuta huolettomuuden aikaan ei tule.

Vierailija
12/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupassa ei ole kapuloita eikä koreja mutta kassoille on palkattu riittävästi kassatyttöjä.

Vierailija
13/13 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksi-Pirkka kirjoitti:

Really ?

Eikö se olekkaan siinä keskellä ;)

Zinc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan