Yle: Eskimo-jäätelöiden nimi muutetaan Yhdysvalloissa sopimattomana, asiaa pohditaan myös Suomessa – "Se on meillä juuri tällä hetkellä työpöydällä"
Eli ei ainakaan heti ole Suomessa katoamassa.
Kommentit (81)
Voisko sen muuttaa vaikka Saamelaiseksi.
Onkohan tämmöisestä asiasta nyt kuitenkaan oikein sopivaa keskustella? Jokuhan voi pahastua.
Kävisikö uudeksi nimeksi esim. Heteromies? Heitä saa vapaasti loukata.
Minua ihmetyttää miksi kukaan ostaa yhtään mitään firmalta, jonka omistaa Nestle. Jos ette tiedä niin googlatkaapas Nestleen epäeettiset ja -ekologiset ongelmat.
Voisiko joku, jota tää BLM meininki nyt oikeasti koskettaa henkilökohtaisesti, että kuinka paljon elämääsi on ahdistanut se, että jäätelön nimi on Eskimo tai Tuulen Viemää elokuva?
Että onko nää niitä ongelmakohtia vai lillukanvarsia?
Olisiko kulutustuotteissa jotain muuta josta kannattaisi aloittaa maailman parantaminen? Esim. Dubain matkat tai urheilukisat Qatarissa?
En tiedä, miksei jäätelön nimi saisi olla Eskimo. Ei kai se niin kovin loukkaava sana ole, vaikka inuiitti on kai asiallisempi.
Kahvit pitää luokitella uudestaan, tumma paahto on aika rasistinen.
Onhan se nimi jäätelölle vähän huono jos nimi eskimo viittaa jotenkin inuiitteihin. Ezkimo oli joku räppäri niin se nimi varmaan huono jäätelölle. Talvi, Lumi, Jää ja kylmyys ja pohjoisuus olisi hyvä tulla siitä nimestä esille.
Olen jo ajat sitten unohtanut, että sana eskimo on joskus tarkoittanut joitakin ihmisiä. Olen jo pitkän aikaa ajatellut heitä inuiitteina. Vaikka se nimitys on minusta äärimmäisen typerä ja ärsyttävän kuuloinen. Melkein jopa loukkaava! :D
Mutta joo, senkus vaihtavat. Eskimot on jo pitkän aikaa maistuneetkin niin pahoilta, etten ole ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Kävisikö uudeksi nimeksi esim. Heteromies? Heitä saa vapaasti loukata.
Toisaalta ”Heteromiespuikko” voidaan kokea seksuaalista kyvykkyyttä pilkkaavana.
Siis tuohan nyt on ihan non-uutinen!
Eskimo Pie Jenkeissä vaihtaa nimeä, toimittaja soittaa Suomen Eskkmoiden tekijöille ja kysyy että mitäs te aattelitte tehdä ja siellä pr-asiantuntija ilmoittaa että jos häiritsee jotakuta niin saatetaan vaihtaa, mietitään tässä mitä tehdään.
Eri asia jos ne olis laittanut itse infoa eteenpäin mutta mitä muuta ne voi urkkivalle toimittajalle sanoa?
Sitten seuraavaksi pahastuu Pingviini.
Entäs Porilainen? Se on kiellettävä myös!
Lakritsi eskimohan näyttää ihan isis-sannalta. Vosiko sen nimetä siis Sannaksi?
Järkyttävää miten rasistisia merkkejä Nestlé myykään.
Ei niinku voi vttu! Menee niin yli, menny jo aikaa sitten
Haluan haastaa burgerimiehen oikeuteen. Telkkarissa kekkaloi skotti-kiltissä, jostain orjakaupasta ostetusta, se jos mikä on toisten kulttuurin halventamista.
Eli jäätelö katoaa mutta isis-lottia pitää ymmärtää?
Erikoiseksi on maailma mennyt.