Eroon tätipömppömahasta?
Nyt neuvoja ja vinkkejä. Ylipainoa ei ole, mutta omaan silmään tähän vartalomalliin ihan liian näkyvä rasvapömppö alavatsassa. En tykkää. Miten tästä pääsee eroon? Haluan sileän ja litteän alavatsan. Millä saan tuon rasvakerroksen pois? Ja mieluiten nopeasti.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Onko syvät vatsalihakset kunnossa?
Näiden suhteen olisi ehkä parannettavaa. Jumppailen omin päin kotona ja saattaa olla, että syvät lihakset ovat jääneet pintapuolisia lajitovereitaan vähemmälle treenille.
Synnytyksiä ei ole, joten sillä ei voi selittää tuota alavatsan "turvotusta". Aika selkeästi se on kuitenkin silkkaa rasvaa. Ruokavalio pitäisi vetää ihan äärimmäisen tiukille -mielummin elää 24/7 pyhällä hengellä - että se sulaisi pois. Hetkittäin alavatsaläskin sulatus on onnistunut ja on ihan uskomattoman hieno fiilis tiedostaa, että pömpötön elämä olisi ehkä sittenkin vielä mahdollista...
Ja minusta on hienoa, että miehetkin ottavat osaa keskusteluun! Asialliset kommentit ovat kaikilta tervetulleita!
AP
Käytin 20 vuotta elämästäni alavatsapömpön murehtimiseen. En ole käynyt rannalla, en pitänyt haluamiani vaatteita. Aina jollain laihdutuskuurilla. Oksentelin myös. Mikään ei auttanut, ei edes näännytys.
35-vuotiaana sain endometrioosidiagnoosin. Se pömppö oli jotain ihan muuta kuin rasvaa. Ei helvetti että tuhlasin aikaa ja energiaa noin typerän asian miettimiseen. En voi katua tuota tarpeeksi. Nuoruutta en enää saa takaisin. Jos edes parisuhteen vielä näin vanhana? En siis ole koskaan edes deittaillut koska olin mukamas niin ruma (toki juurikin mahasta minua kiusattiin ja miehetkin haukkuivat, eli päästäni en tuota keksinyt). Josko nyt kun tiedän että se johtuu sairaudesta saisin minäkin kokea jotain romanttista?
En tiiä oonko ollu liikaa auringossa tänään, kun luin lämpöpumppumaha
Hularenkaalle kyytiä päivittäin. Sillä lähtee.
Mä jouduin kiristämään itseni tosi rasvattomaksi, että sain litteän vatsan ja vatsalihakset piirtymään nätisti. Rasvaprosentti on inbody-mittausten mukaan n. 16. Tiedä sitten kuinka luotettavia ne on, mutta aika rasvaton olen joka tapauksessa. Jos teet sen, valmistaudu siihen että naama sitten todennäköisesti kärsii täti-ihmisellä. Hyvin harva täti saa sekä timmin kropan että freesit kasvot. Poikkeuksellisilla geeneillä ja ehkä joillain täyteaineilla tms. toki mahdollista varmasti.
ow kirjoitti:
200 vatsalihasliikettä päivässä 2kk ajan, niin ne pömpän alla olevat lihakset kiinteytyvät ja rasvasta ei tarvitse päästä eroon. Kuurin jälkeen 200 vatsalihasliikettä joka toinen päivä riittää pitämään tilanteen.
Aikaahan tuohon menee 5-10min per päivä ja voi tulla hiki ja aluksi tuntuakin pahalta.
Siis auttaako?
Vierailija kirjoitti:
ow kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi antaa iän takiakaan periksi. Olen täti-iässä, mutta haluan pitää vartaloni sen näköisenä, että kestän elää sen kanssa.
Ja minusta pömppömahassa ei ole mitään seksikästä. En todellakaan halua mitään "Milon Venus -outokumpua" vyötärölinjan alle.
AP
Ok. Treenimäärä varmaan riittää sitten. Aattelin vaan että auttaisi, kun itse näin keski-ikäisenä miehenä sain kadonneen sixpackin näkyviin tuollai.
No mitäs jos ottaisit sen vatsalihastreenin hyvinvoinnin edistäjänä ja jatkaisit sitä ja hyväksyisit sen pömpän ominaisuutena, etkä tekisi siitä ongelmaa.
Joopa. Ikään kuin vaihdevuotisen naisen kroppa toimisi niin kuin miehen! Miten sulla itseluottamusta riittää antaa naiselle ohjeita lihasten kasvatukseen? Kuule jos tätipömppä lähtisi vatsalihasliikkeillä, niin eihän tässä kenelläkään olisi sellaista.
T. Normaalipainoinen täti joka käy salilla viisi kertaa viikossa ja silti on maha
Minä kävisin jo rasvaimussa.
Vierailija kirjoitti:
ow kirjoitti:
200 vatsalihasliikettä päivässä 2kk ajan, niin ne pömpän alla olevat lihakset kiinteytyvät ja rasvasta ei tarvitse päästä eroon. Kuurin jälkeen 200 vatsalihasliikettä joka toinen päivä riittää pitämään tilanteen.
Aikaahan tuohon menee 5-10min per päivä ja voi tulla hiki ja aluksi tuntuakin pahalta.
Siis auttaako?
Auttaa varmasti. Kannattaa tehdä myös sama määrä selkälihasliikkeitä, niin pysyy pakka kasassa ja ryhti hyvänä. Aloita tänään ja kerro sitten miten kävi.
Nukkuminen ja suolen toiminta tärkeitä myös. Moni keski-ikäinen alkaa kärsiä univajeesta ja / tai nukkuu huonosti ja se myös turvottaa. Ja jos ei scheiba liiku suolesta ulos säännöllisesti, niin veikkaan, että sekin paisuttaa alavatsaa.
Pilates, kävelylenkit ja vhh.
T. Yhden lapsen täti