Eroon tätipömppömahasta?
Nyt neuvoja ja vinkkejä. Ylipainoa ei ole, mutta omaan silmään tähän vartalomalliin ihan liian näkyvä rasvapömppö alavatsassa. En tykkää. Miten tästä pääsee eroon? Haluan sileän ja litteän alavatsan. Millä saan tuon rasvakerroksen pois? Ja mieluiten nopeasti.
Kommentit (30)
Laihduttamalla. Ei se rasva muuten lähde - paikallisesti tai kokonaisvaltaisestikaan. Jos ei ole ylipainoinen, lisää liikuntaa. Ala lenkkeillä (tai lisää lenkkien tehoa) ja tee kunnon voimaharjoittelua 2-3 kertaa viikossa ja tarkista ruokavaliosi niin, että karsit kaiken turhan herkun, mutta pidät huolta, että syöt riittävästi kunnon monipuolista ja ravitsevaa ruokaa. Energiansaanti hieman pienemmäkis kuin kulutus, niin kyllä se siitä.
Rasvaimu on nopein ja tehokkain. Muuten vaan liikunta ja laihdutus ja mahalihasten tekoa.
200 vatsalihasliikettä päivässä 2kk ajan, niin ne pömpän alla olevat lihakset kiinteytyvät ja rasvasta ei tarvitse päästä eroon. Kuurin jälkeen 200 vatsalihasliikettä joka toinen päivä riittää pitämään tilanteen.
Aikaahan tuohon menee 5-10min per päivä ja voi tulla hiki ja aluksi tuntuakin pahalta.
ow kirjoitti:
200 vatsalihasliikettä päivässä 2kk ajan, niin ne pömpän alla olevat lihakset kiinteytyvät ja rasvasta ei tarvitse päästä eroon. Kuurin jälkeen 200 vatsalihasliikettä joka toinen päivä riittää pitämään tilanteen.
Aikaahan tuohon menee 5-10min per päivä ja voi tulla hiki ja aluksi tuntuakin pahalta.
Mun normijumppasettiin kuuluu 290 vatsalihasliikettä. Eivät ainakaan näkyvästi ole tehonneet :( Yritän jumpata päivittäin, mutta nyt on helteen takia laiskistunut että ehkä n. 3-5 kertaa viikossa. Ruokavaliossa on varmaan liikaa hiilareita (tiedostan yläselän rasvan sekä allit ja kyljet liian hyvin ja sitten tietty tuo pömppö siihen päälle), mutta täyteen ketoiluunkaan en halua ruveta, koska sitä ei voi jatkaa loputtomiin ja vältän lihan syöntiä.
En haluaisi antaa iän takiakaan periksi. Olen täti-iässä, mutta haluan pitää vartaloni sen näköisenä, että kestän elää sen kanssa.
Ja minusta pömppömahassa ei ole mitään seksikästä. En todellakaan halua mitään "Milon Venus -outokumpua" vyötärölinjan alle.
AP
Hormonipömppö se on. Tulee keski-ikäisille naisille.
Todella vaikea ja haasteellinen poistettava.
- kunnon laihdutus, vaikkei olisi ylipainoakaan
- lankutus, situpit ym. vatsalihastreenit
Itse sain pömpön hetkeksi pois, kun olin niin sairas ettei ruoka maistunut. Nyt olen back normaalipainossani ja siinähän se pömppö taas on. Huooh.
En jaksa enää välittää.
Pieni pömppö vyötärön alla ei haittaa. Lihavuudesta tulee yläpömppö vyötärön yläpuolelle, ja sitten pitää skarpata. Myös napatulehdus voi viestiä ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Hormonipömppö se on. Tulee keski-ikäisille naisille.
Todella vaikea ja haasteellinen poistettava.
- kunnon laihdutus, vaikkei olisi ylipainoakaan
- lankutus, situpit ym. vatsalihastreenitItse sain pömpön hetkeksi pois, kun olin niin sairas ettei ruoka maistunut. Nyt olen back normaalipainossani ja siinähän se pömppö taas on. Huooh.
En jaksa enää välittää.
Hormoneita minäkin olen syyttänyt. Tuntuu, että kuukaudessa on ehkä nykyisin 5 päivää, kun kroppa on ns. "normaali". Muuten on aina joku pre- tai post- turvotusvaihe menossa. Vituttaa ihan helvetisti. En halua tätä. Tekisi mieli repiä munasarjat irti. AP
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi antaa iän takiakaan periksi. Olen täti-iässä, mutta haluan pitää vartaloni sen näköisenä, että kestän elää sen kanssa.
Ja minusta pömppömahassa ei ole mitään seksikästä. En todellakaan halua mitään "Milon Venus -outokumpua" vyötärölinjan alle.
AP
Ok. Treenimäärä varmaan riittää sitten. Aattelin vaan että auttaisi, kun itse näin keski-ikäisenä miehenä sain kadonneen sixpackin näkyviin tuollai.
No mitäs jos ottaisit sen vatsalihastreenin hyvinvoinnin edistäjänä ja jatkaisit sitä ja hyväksyisit sen pömpän ominaisuutena, etkä tekisi siitä ongelmaa.
Se voi olla turvotustakin. Kokeile jättää ruokavaliosta pois sokeri ja liiallinen leivän syönti. Testaa laktoosittomia maitotuotteita. Myös esim. sipuli, kaalit ja omena voivat turvottaa.
ow kirjoitti:
Mulla kyllä maha pöpöttää entisestään, kun treenasin vatsalihaksista kivikovat ilman, että laihdutin. Eli sitä läskiä on mahan päällä edelleen avan liikaa ja sen alla vielä isot lihakset, niin vyötärönympärys vaan kasvoi. En suosittele.
ow kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ok. Treenimäärä varmaan riittää sitten. Aattelin vaan että auttaisi, kun itse näin keski-ikäisenä miehenä sain kadonneen sixpackin näkyviin tuollai.
No mitäs jos ottaisit sen vatsalihastreenin hyvinvoinnin edistäjänä ja jatkaisit sitä ja hyväksyisit sen pömpän ominaisuutena, etkä tekisi siitä ongelmaa.
Ei meinaa antaa luonto periksi. Kun on ikänsä ollut hoikka, niin ei haluaisi mitään pömppöjä vanhempanakaan... taistelu siis jatkuu.................
I feel you. Sain pitkään pidettyä alapömpön aisoissa lankutuksella, lenkkeilemällä ja lihaskuntotreenillä. Joulun jälkeen huomasin, että jotain (enemmän) on taas tehtävä. Pidin paastopäivän viikossa, se auttoikin, vähän. Sitten tuli korona ja etätyöt. Yksi lenkki päivässä ei enää riittänyt, pitäisi vetää kaksi lenkkiä päivässä, plus lihaskuntotreeni. Pömppö kasvoi. Nyt lomalla kasvaa entisestään. Helteillä en lähde lenkille tai vedä mitään lihaskuntotreenejä kuumassa asunnossa. En jaksa enää stressata koko asiasta. Kunhan housut mahtuvat päälle. Palaan alapömppööni sitten syksymmällä. N 50.
Jos olet synnyttänyt lapsia, niin kyseessä ei välttämättä ole rasva, vaan vatsan löystyneet kudokset. Mun äidillä ainakin tollanen tuli jo synnytysten jälkeen, vaikka on alipainoinen. Erkaumakin kannattaa tutkia.
Onko syvät vatsalihakset kunnossa?
Minun keskivartalon pilasi se, kun vaihdoin seisomatyötä istumatyöhön. Kyllä pysyi korsetti kunnossa, kun seisoi 8tuntia päivässä joka arkipäivä
ow kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Joopa. Ikään kuin vaihdevuotisen naisen kroppa toimisi niin kuin miehen! Miten sulla itseluottamusta riittää antaa naiselle ohjeita lihasten kasvatukseen? Kuule jos tätipömppä lähtisi vatsalihasliikkeillä, niin eihän tässä kenelläkään olisi sellaista.
T. Normaalipainoinen täti joka käy salilla viisi kertaa viikossa ja silti on maha
Tätipömppömaha! Vielä parempi kuin tätikilot! Kiitos!