Kamala räkätauti ja just olin kaksi kuukautta saikulla koronan takia
Meillä töihin ei saa mennä jos flunssa/korona oireita. Palasin just töihin parin kuukauden saikun jälkeen. Sairastin koronan vakavan version, sairaalassa olin kolme viikkoa ja teholla meni muutama päivä.
Ohjeiden mukaan en nyt töihin.saisi mennä, vaikka tämä selkeästi pikku flunssaa. Mulla kurkku kipeä, nuha ja ihan pientä lämpöä.
Huomenna pitäisi mennä työvuoroon, hävettää edes soittaa, että tulenko töihin.vai en. 99,9% varmuudella tämä ei koronaa. Luulisi vasta-aineiden vaikuttavan edes jonkin.aikaa.
Kommentit (11)
Sillä ei ole mitään väliä onko se sinun mielestäsi koronaa vai ei. Flunssaoireisena pysytään kotona, varsinkin tällä hetkellä. Ajattele hieman isompaa kuvaa ja sitä, mitä tapahtuisi jos kaikki menisivät oireisena töihin.
Kannattaisiko opetella pesemään ne kädet ja olla tunkematta niitä sormia kaikkiin kasvojen alueen aukkoihin. Muutenkin voi miettiä, mitkä kaikki paikat nuohoaa läpi ja kuinka lähelle muita ihmisiä on pakko tunkea. Onnistut näköjään käytöstavoillasi todella ansiokkaasti keräämän taudit itseesi, joten jonkinasteinen muutos omiin käytöstapoihin ja asenteisiin saattaisi nyt viimeistään olla paikallaan.
Ihan sama onko koronaa vai ei. Ei ole ok mennä sinne töihin tartuttamaan muille sitä pikkuflunssaasikaan. Ihme asennevammainen taidat olla, kun et osaa ilmeisesti sen vertaa vieläkään hygieniasta huolehtia, ettet keräilisi tauteja itseesi ja sitten mielestäsi vielä on ok mennä tartuttamaan muut, kun on vain pikkuflunssaa. Menetkö ihan vain pikkuvatsataudissakin tartuttamaan muut, kun ei tää kuitenkaan mitään salmonellaa ole?
No yleensä en kyllä flunssia pahemmin sairastele. Ennen koronaan sairastumista mulla ollut flunssa yli kaksi vuotta sitten. Meillä töissä ilmastointi puhaltaa todella kylmällä, joten epäilen kurkkukivun ja nuhan tulleen siitä. Ap
Hui. Täällä toinen, jota pelottaa mahdollisuus saada uusi tauti pitkän sairasloman perään. Ei ole herkkua soitella esimiehelle viikko toisensa jälkeen, että taas joutuu olemaan pois, niin pakollista kuin se onkin.
En nyt halua pelotella, mutta eikös siihen koronaan voi sairastua myös uudestaan tai sitten se uudelleen aktivoituu.
Kaikkia flunssaoireisia ohjeistetaan hakeutumaan myös koronatestiin. Joten testiin mars!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko opetella pesemään ne kädet ja olla tunkematta niitä sormia kaikkiin kasvojen alueen aukkoihin. Muutenkin voi miettiä, mitkä kaikki paikat nuohoaa läpi ja kuinka lähelle muita ihmisiä on pakko tunkea. Onnistut näköjään käytöstavoillasi todella ansiokkaasti keräämän taudit itseesi, joten jonkinasteinen muutos omiin käytöstapoihin ja asenteisiin saattaisi nyt viimeistään olla paikallaan.
Tautien tarttuminen ei ole valitettavasti edelleenkään kiinni vain omasta hygieniakäyttäytymisestä: edelleen on liikkeellä paljon ihmisiä, jotka julkisilla paikoilla yskivät kämmeneensä tai mitenkään suunseutua peittämättä. Kuinka moni käyttää tällä hetkellä käsidesiä ja miten usein julkisilla paikoilla? "Nythän ei ole koronaa enää missään", niin voi taas käyttäytyä kuin aikana ennen koronaa?
Vierailija kirjoitti:
En nyt halua pelotella, mutta eikös siihen koronaan voi sairastua myös uudestaan tai sitten se uudelleen aktivoituu.
Uudelleen sairastumista pelkään oikeasti, varsinkin jos se tapahtuisi pian. Voi olla henki pois siinä vaiheessa, jos sairastun yhtä vakavasti mitä keväällä.
Nyt kuitenkin nuhaa ja pientä kurkkukipua, kumpaakaan ei koronassa ollut vaan kuume nousi muutamassa tunnissa 40 asteeseen.
Kerrankin jotain etua siitä, että työpaikallani vaaditaan jo heti ensimmäisestä saikkupäivästä lääkärintodistus. Ei tarvitse itse pähkäillä, onko aihetta saikkuun vai ei.
Ei töihin flunssassa