Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin ex-aviopuolisoni kohdella huonosti vuosikymmenen ajan, kuinka päästä eroon itsesyytöksistä?

Vierailija
22.06.2020 |

Olin tuossa suhteessa lähes koko nuoren aikuisikäni, eli ikävuodet 22-33. Mies oli erittäin kontrolloiva, itsekeskeinen, hyvääkin oli paljon.. mutta pääsääntöisesti jälkikäteen ajatellen, huono muisto jäi. Nyt olen jotenkin havahtunut siihen, että kestin mieheltä aivan liikaa. Miksi en eronnut jo aiemmin? Miksi en pitänyt puoliani? Kuinka näistä itsesyytöksistä voisi päästä eroon? Kenelläkään kokemusta vastaavasta? Auttaako aika, vai pitääkö mennä terapiaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena ihminen tekee virheitä, ja puutteellisen elämänkokemuksen vuoksi, saattaa jäädä tuhoisiin ihmissuhteisiin liian pitkäksi aikaa, vaikka järki sanoisi: lähde.

Onnea, että olet nyt irti.

En koe itseäni kovinkaan nuoreksi, enkä koe saavutuksena sitä, että pääsin eroon miehestä vasta 33-vuotiaana. Jos nyt saisin valita, olisi ero tapahtunut silloin, kun olin vielä parikymppinen. / AP

33-vuotias on vielä nuori.

Vierailija
22/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Onneks pääsin eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot vielä nuori ja voit muuttaa vaikka koko elämäs suunnan. Onnee et pääsit noinkin aikasin pois hirveän miehen luota.

Totta joka sana! Olet nuori, koko elämä on vielä edessä.

Omassa ja mieheni suvussa on kymmeniä vuosia kestäneitä avioliittoja, joissa on fyysistä ja henkistä väkivaltaa, uskottomuutta, alistamista jne.

Nämä pariskunnat ovat sitkeästi yhdessä, kun "erota ei voi". Ainoastaan puolison kuolema vapauttaa väkivallasta.

Onneksi nuorempi polvi ei häpeä erota. Kyllä kaikkien pitäisi olla kotonaan turvassa.

Vierailija
24/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joku ystäväni sanoi minulle aikanaan, että minä olen hyväsydäminen, auttavainen, empaattinen, kannustava.

Nuo ominaisuudet ovat magneetteja luonnehäiriöisille ja ilkeille ihmisille.

Kyllä vain ovatkin magneetteja.

En silti halua olla ilkeä, itsekäs, epäempaattinen, lyttääjä.

Vierailija
25/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot vielä nuori ja voit muuttaa vaikka koko elämäs suunnan. Onnee et pääsit noinkin aikasin pois hirveän miehen luota.

Totta joka sana! Olet nuori, koko elämä on vielä edessä.

Omassa ja mieheni suvussa on kymmeniä vuosia kestäneitä avioliittoja, joissa on fyysistä ja henkistä väkivaltaa, uskottomuutta, alistamista jne.

Nämä pariskunnat ovat sitkeästi yhdessä, kun "erota ei voi". Ainoastaan puolison kuolema vapauttaa väkivallasta.

Onneksi nuorempi polvi ei häpeä erota. Kyllä kaikkien pitäisi olla kotonaan turvassa.

Onneksi nuorempi polvi tajuaa lähteä ennenkuin on liian myöhä.

Vierailija
26/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne aviomiehet ovat.

Vierailija
27/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Vierailija
28/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman virheen tehnyt, siitä viisastunut.

Vierailija
29/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat covert-narsistilta

Vierailija
30/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut niin taitava manipuloimaan, että on pitänyt sinussa riittävästi toivoa yllä, jotta olet halunnut jäädä. Sanothan aloituksessa, että hyvääkin oli. Miksi olisit lähtenyt suhteesta, jossa on paljon hyvää?

Vierailija
31/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava manipuloijmies.

Vierailija
32/35 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää