Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, kun koulussa ei voida enää laittaa todistukseen keskiarvo näkyviin?

Vierailija
22.06.2020 |

Kaikki sen kuitenkin osaavat laskea. Lukuaineiden keskiarvolla on myös ratkaiseva merkitys lukioon pyrittäessä. Onko ajateltu, että se keskiarvon laskeminen loukkaa tai leimaa vai mikä ihme aivopieru on taustalla?? Jokainen joutuu nyt sitten kuitenkin erikseen ottamaan laskukoneen käteen ja vielä tarkismaan, että mitä ne lukuaineet nyt olivat ja mitä ei tule laskea keskiarvoon. Keskiarvo sitten pitää kirjoittaa käsin itse todistukseen, jotta se muidenkin nähdävillä ja muistettavissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Ennen näkyi todistuksessa erikseen kaikkien aineiden keskiarvo ja lukuaineiden keskiarvo. Nyt todistuksessa ei näy mitään keskiarvoa. Ne joutuu itse erikseen laskemaan. En näe mitään järkevää syytä siihen, että miksi keskiarvoja ei enää ole todistuksissa.

Vierailija
2/5 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes numeroita, että voisi keskiarvoa laskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan ole koskaan ollut keskiarvoa todistuksissa - ihan itse se piti laskea. Olen peruskoulusta valmistunut 2007 ja lukiosta 2010.

Vierailija
4/5 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkään aikaan ollut näkyvillä.

Vierailija
5/5 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli asiat paremmin. Ovatko keskiarvot jääneet pois todistuksista joskus 2000-luvulla? Tietääköhän joku syytä tähän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän