Kuinka päästä yli narsistisen puolison aiheuttamista tuhoista? Maineen menetys, velkataakka..
Narsistinen puoliso mustamaalasi minut kaikille tuttavillemme, kertoi henkilökohtaisia asioitani eteenpäin.. Suhteesta jäi mulle paljon velkaa, koska rahoitin elämämme lainoilla. Mielenterveys, maine, luottotiedot meni ton suhteen takia. Eli elämä pilalla siis???
Kommentit (14)
Eipä menneisyydestään eroon pääse. Sinuna keskittyisin nyt vaan elämään sitä elämää, mitä haluat. Varovaisemmin, pienemmillä riskeillä. Älä alennu juoruilemaan tai puolustautumaan, vaan osoita toiminnallasi olevasi kunniallinen ja hyvä ihminen. Jos kaverisi lankeavat valehtelijan pauloihin, etsi uusia ja parempia
Nc. Eli no contact. Numero salaiseksi. Muutto ulkomaille tai kauas pois. Sometilit kiinni.
Aika auttaa. Keskityt omaan hyvinvointiisi. Jos osaat englantia sujuvasti, suosittelen you tuben narcissim aihetta. Löytyy valtavasti tietoa ja tukea. Tuohan on globaali pandemia että hyväksikäyttävä ja moraaliton käytös ihmissuhteissa rehottaa, ja parisuhteet ovat kriisiytyneet. Kilpailu, taloudellinen turvattomuus ja pinnallisten arvojen kulttuurimme ruokkii häikäilemätöntä ja tunnekylmää käytöstä.
Erikseen ja tärkeimpänä toki jokaisen oma perhetausta, kasvatus ja kypsyyden taso. Nykyään on enemmän sääntö perseillä kuin elää siivosti ja ilman addiktioita. Narsismi ja addiktiot kuuluvat kiinteästi yhteen.
Mun mies raivoaa mulle just kuinka ottaa eron, koska en suostu lainaamaan sille 500€.
Hänellä on suuret tulot ja eräs holtiton tapa, jonka takia rahat loppuu välillä.
Hän haluaa ottaa eron, koska minä kuulemma pilaan kaiken, kun en lainaa.
Hänellä kymmeniä tuhansia ulosotossa... Kerskuu suurituloisuuttaan.
Exänsä kutsui n sanalla.
Hänestä tulee kuulemma kuuluisa ja todella rikas. Muut ovat kateellisia hänelle jne.
Kiukuttelee kuin 4 vuotias, koska en aio lainata hänelle rahaa, koska muuten ei ikinä opi elämään varojensa mukaan. Minulla pienet tulot, enkä ikinä lainaa keneltäkään.
Tuskin hän täysi N on, mutta varsinkin stressaantuneeta korostuu hänen N piirteet.
Tsemppiä ap. Toivottavasti saat jälleenrakennettua elämäsi tuollaisen tragedian jälkeen parhain päin.
Exä mm pahoinpiteli ja lainasi tonneja jotai ei ikinä maksanut mulle takaisin. On silti suunnilleen paras kaveri veljelleni. Olen kokenut parhaaksi olla hiljaa, ex osaa puhua kaiken omaksi parhaakseen ja mä haluan kuitenkin pitää veljeni. Mua pidetään hulluna jos alan puhumaan. En tiedä mitä on puhunut mutta en ole missään tekemisissä sen aikaisen kaveripiirin kanssa, ne on sen eksän puolella.
Et sä voi siinä oikeen muuta kuin olla fiksumpi ensi kerralla. Elämä ei ole aina reilua eikä itselle saa aina oikeutusta, täytyy vaan mennä eteenpäin.
Yksi suuri virhe on jättää puhumatta. Tätä valintaa monet ovat katuneet jälkeen päin. Itse on hävennyt omaa tilannetta ja " ei kukaan kuitenkaan uskoisi". Uhri on ollut sitten entistä pahemmin ansassa.
Nyt kannattaa suunnata omaan tulevaisuuteen, ja omaan elämään. On vaan elettävä niin kuin itse tahtoo piittaamatta exän edesottamuksista.
Veloista selviytymiseen saa parhaiten apua oikeusaputoimiston velkaneuvonnasta. Voitte uskoa, että neuvoja kuulevat harva se päivä juuri tuollaisia velkaantumistarinoita, joissa on velkaannuttu jonkun toisen puolesta.
jos tulee ero narsistista se jo parantaa tilannetta ehkä voi kertoa läheisille tilanteita kulissien takaa, yrittää elää tulevaisuudes niin ettei anna ihmisten hyväksikäyttää.
Sama juttu täällä. Hulluja juoruja ja mustamaalauskampanja. Tosi moni kaveri ja yksi perheenjäsen on nyt entisiä. Ei siinä mitään voi tehdä kun yrittää vaan elää normaalisti vaikka baariin mennessä tulisikin turpaan sellaselta jota et oo ennen nähnyt mutta on uskonut mielipuolisia juoruja. Kannattaa pitää itsellä korkea moraali ja sitä myöten nousta asian yläpuolelle.
Naisnarsisteissa on se ikävä puoli että ne pystyy tekeytymään helposti uhriksi ja siten ihmiset uskoo sitä helpommin. Ihmiset lähinnä kuuntelee epäuskoisesti ja huvittuneena kun sanon että mulla on stalkkeri ja oon joutunut muuttaa 3 kertaa sen vuoksi ja vaihtaa puhelinnumeron kymmenisen kertaa.
Samoja ajatuksia täällä!