Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin olevani narsistin uhri , vasta 15 vuoden suhteen jälkeen.

Vierailija
21.06.2020 |

Vaikka koko suhteen ajan tuntui, että jokin on pielessä. Surkea olo! Vertaistukea?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Meni 18 vuotta.

Vierailija
2/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on hyvä aika uhriutua.

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla, että minkä ikäisiä te havahtuneet olette nyt. Olen  itse 34.. eli siis rupesin suhteeseen 19-vuotiaana, ensimmäinen parisuhteeni..

ap

Vierailija
4/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vastaaja on 44 v.

Vierailija
5/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa julkkiksista narsisteja ovat mm Erkki Tuomioja ja Erkki Liikanen

Vierailija
6/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen narsistin uhri.. Olen 60v. Tajusin mieheni narsistiksi n. 10 vuotta sitten. 20 vuotta sitten tein lähtöä jo vaikeuksien vuoksi. En usko että pystyn hänestä enää eroamaan.. Niin taloudellisesti sidottuja toisiimme.. Iän myötä narsisminsa rauhoittunut.

Vierailija
7/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te sen vuosien jälkeen sitten vihdoin tajusitte? Oliko erityisen taitava häiriintyneisyydessään vai onko teillä aiempaakin kokemusta kyseisenkaltaisista ihmisistä jo lapsuudesta lähtien, eli se tuntu normaalilta, jonka vuoksi tajuaminen kesti?

Vierailija
8/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te sen vuosien jälkeen sitten vihdoin tajusitte? Oliko erityisen taitava häiriintyneisyydessään vai onko teillä aiempaakin kokemusta kyseisenkaltaisista ihmisistä jo lapsuudesta lähtien, eli se tuntu normaalilta, jonka vuoksi tajuaminen kesti?

Turvaton lapsuus takana, eikä kokemuksia turvallisista ihmissuhteista. Siksi se tuntui normaalilta. Terapeuttini auttoi asian tajuamisessa.

ap

Vierailija
9/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kohdalla on kyse molemmista. Mies on mitä ystävällisin ja hurmaavin persoona kodin ulkopuolella, joten sain usein kuulla miten onnekas vaimo olenkaan. Lisäksi hän osaa puhua kaiken järkevästi omaksi edukseen joten kuvittelin koko ajan, että vika on minussa. 1

Vierailija
10/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teillä 34 ja  44 -vuotiaat naiset on vielä toivoa jäljellä... ehditte vielä löytämään terveet miehet ennenkuin kuolo korjaa..

Vierailija
11/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpö höpö. Narsistin 'uhrit'. Ja kilinpaskat. Kukaan sua ei pakottanut siinä olemaan. Tyhmyys oli se sun ongelmas eikä mikään muu.

Totuus Seija

Vierailija
12/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan höpö höpö. Narsistin 'uhrit'. Ja kilinpaskat. Kukaan sua ei pakottanut siinä olemaan. Tyhmyys oli se sun ongelmas eikä mikään muu.

Totuus Seija

Sinä et tiedä mistä puhut joten oleppa hiljaa.

Vierailija
13/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus Seija

Sinä et tiedä mistä puhut joten oleppa hiljaa.

Älkää ruokkiko trolleja.

Vierailija
14/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta teillä 34 ja  44 -vuotiaat naiset on vielä toivoa jäljellä... ehditte vielä löytämään terveet miehet ennenkuin kuolo korjaa..

Toivoa on, mutta ei paljoa kun haluaisin biologisen lapsen ..

ap

Vierailija
15/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä, itse olen jo pitkälti alistunut kohtalooni. Mies oikeasti yrittää muuttua ja jos se ei onnistu, niin sitten olen varmaan yksin tai etsin jonkun ”friends with benefits” tyyppisen kuvion. T: 1/9

Vierailija
16/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä, itse olen jo pitkälti alistunut kohtalooni. Mies oikeasti yrittää muuttua ja jos se ei onnistu, niin sitten olen varmaan yksin tai etsin jonkun ”friends with benefits” tyyppisen kuvion. T: 1/9

Narsistihan ei voi muuttua. Siitä ei parannuta!

Missään nimessä ei pidä jäädä suhteeseen sellaisen kanssa tai hankkia lapsia.

Oletko varma, ettei mies ole vain kusipää? Ei sinun ole mikään pakko sellaiseenkaan alistua. Olisi hölmöä tuhlata elämänsä tuollaiseen.

Vierailija
17/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmillaan sulla on vielä puolet elämästä elämättä. Ei kannata alistua kohtaloon!!

Vierailija
18/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä on diagnoosi tai onko sitä, mutta jos toinen saa olosi keljuksi eikä asia muutu, pitää lähteä.

Oikeiden narsistien suhteen tilanne on sikäli hankala, että he eivät hahmota käytöstään ja osuuttaan vuorovaikutustilanteissa. Kaikki heidän kurja käytöksensä on aina oikeutettua, jotenkin he kääntävät asian mielessään niin, että joku muu on syyllinen tai olosuhteet sellaiset. Eivät pysty sen kaltaiseen itsereflektioon, että käytös voisi merkittävästi muuttua.

Vierailija
19/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet vielä melko nuori ap,  tsemppii ja onnee tulevaisuuteen

Vierailija
20/31 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistihan ei voi muuttua. Siitä ei parannuta!

Missään nimessä ei pidä jäädä suhteeseen sellaisen kanssa tai hankkia lapsia.

Oletko varma, ettei mies ole vain kusipää? Ei sinun ole mikään pakko sellaiseenkaan alistua. Olisi hölmöä tuhlata elämänsä tuollaiseen.

Juu, kyllä tämä on ihan diagnosoitu yksilö, onneksi kuitenkin melko vähäisin ”pistein” joten ei ehkä pahimmasta päästä. Kyllä hänellä vilpitöntä halua muutokseen on ja osoittaa sen myös teoin. En tietenkään tiedä, onnistuuko se mutta nyt ainakin itse tunnistan kuvion.