Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tälläinen vaikuttaa lapseen?

Vierailija
21.06.2020 |

Vanhemmat riitelee usein, äiti huutaa ja haukkuu isää jopa keskellä yötä vaikka miehellänsä ja lapsella aikainen herätys töihin/kouluun ja hajottaa välillä kotia raivokohtauksissaan.. esimerkiksi seinissä olevia reikiä peitellään julisteilla kun lapsen ystäviä käy kylässä. Lapsi saa jo 7-vuotiaasta eteenpäin katsoa K18 elokuvia, 13-vuotiaasta eteenpäin juoda kaljaa ja tulla kotiin klo 2 yöllä. Isä juo joka ilta kaljaa ja käyttää henkistä väkivaltaa äitiin (mm. haukkuvat ja nauravat yhdessä lapsen kanssa äidille ja isovanhemmille), isovanhemmat pakottaa mummolaan millon milläkin oudolla verukkeella että lapsi ei muka syö kotona tarpeeksi hyvin tai keskity koulunkäyntiin ja kurittaa fyysisesti lasta kun heillä menee hermot helposti, haukkuvat lapsen isää lapselle. Lapsen ollessa 11v mummo tonkinut pyykkikorista lapsen stringit joissa oli valkovuotoa ja hieronut niitä lapsen naamaan ja raivonnut että kenen kanssa olet harrastanut seksiä ja syyttänyt lasta sydänviastaan koska on joutunut kuulemma niin paljon hermoilemaan ja olemaan huolissaan lapsen takia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin vahingollista, jos lapsi /lapset ovat alaikäisiä, niin lasu ja heti!!

Vierailija
2/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumatisoi, aiheuttaa lapselle monimuotoisia ongelmia niin itsetuntoon kuin maailmankuvaan liittyen, ja nämä vaikutukset seuraavat häntä aikuisiälle asti. Vääristynyt minäkuva, vääristynyt maailmankuva. Luottamus muihin ihmisiin heikko. Jossain vaiheessa, ehkä nuorena aikuisena tai ensimmäistä kertaa vanhemmaksi tulon myötä lapsuudentraumat puskevat pintaan.

Näin itse veikkaan. Toivon, että olen väärässä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin vahingollista, jos lapsi /lapset ovat alaikäisiä, niin lasu ja heti!!

Mun vanhemmat ja isovanhemmat käyttäytyi noin ja nyt olen 25v ja eivät ota mitään vastuuta. Tyrkyttävät vaan rahaa. Niin ja unohtui sanoa että ainoana lapsena sain lapsuudessa rahallisesti kaiken minkä halusin. Vanhemmat ovat mielestään hyviä vanhempia koska aina ollut ruokaa kotona ja olen rahallisesti saanut kaiken minkä oon halunnut ja isovanhemmat perustelee fyysistä kurittamista sillä että olivat huolissaan.

Vierailija
4/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Ei lapset käytä stringejä ja 11-vuotiaalla ei ole valkovuotoa. Mistä tietäisit noin tarkkaan tuollaiset yksityiskohdat edes?

Vierailija
5/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumatisoi, aiheuttaa lapselle monimuotoisia ongelmia niin itsetuntoon kuin maailmankuvaan liittyen, ja nämä vaikutukset seuraavat häntä aikuisiälle asti. Vääristynyt minäkuva, vääristynyt maailmankuva. Luottamus muihin ihmisiin heikko. Jossain vaiheessa, ehkä nuorena aikuisena tai ensimmäistä kertaa vanhemmaksi tulon myötä lapsuudentraumat puskevat pintaan.

Näin itse veikkaan. Toivon, että olen väärässä..

En mitään muuta outoa käytöksestäni muista kuin sen, että aloin jo 11v seurustelemaan ja meikkasin/pukeuduin hutsahtavasti, poikaystäviä kertyi liikaa ja iskin myös varattuja ja tästä seurasi huono maine... Yritin saada myös kyseenalaisilla keinoilla suosiota kuten esim puhuin ystävistä seläntakana pahaa ja levitin salaisuuksia. Sitten ystävätkin alkoi lyömään mua henkisesti turpaan ja kiusaaminen alkoi. Mulla on ollut aina iso tarve miellyttää seksikkyydellä, en tiedä olisiko voinut lapsena jo johtua siitä että otin aikuisten elokuvista mallia ja tosin murrosikä mulla alkoi varhain jo 10v oli menkat niin kai sen voi laittaa myös murrosiän piikkiin että meikkaaminen ja seurustelu alkaa kiinnostamaan vaikka oiskin vasta 11. En kuulemma voi siitä vanhempiani syyttää että hankin itselleni huonon maineen ja mua alettiin kiusaamaan, sen vaan voin sanoa että mun elämässä on ollut aivan liikaa tuskaa... minkä takia piti epänormaalien kotiolojen lisäksi saada vielä kiusaaminen!?

Missä on armo? Miks ihmiset ja elämä ei armahda mua edes vähän?

Vierailija
6/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana kerroin koulukuraattorille ensimmäisen kerran meidän kodin ongelmista koska halusin kotoa pois. Tähän asti isä, äiti ja isovanhemmat olivat painottaneet että kodin ongelmista ei sitten ulkopuolelle puhuta, joten patosin kaiken sisälleni. Kun koulukuraattori otti vanhempiini yhteyttä niin vanhemmat ja isovanhemmat raivosi mulle että prkl tyttö minkä menit tekemään...!!

En tajua, miks mua syyllistettiin silloinkin?

16v pääsin kotoa pois kun isä joutui vuokraamaan mulle oman asunnon koska ei mahduttu enää äidin kanssa saman katon alle, raivosin vanhemmilleni, olin katkera ja syytin heitä siitä että ovat antaneet mulle epänormaalin lapsuuden. Jahtasin äitiä ison lihaveitsen kanssa kämppää ympäri ja kaadoin raivokohtauksessani isot kirjahyllyt ja äiti joka on yks mun elämän pilaajista kehtasi alkaa vielä ehdottelemaan että mitä jos soitan poliisit. Joka lietsoi minussa vihaa vaan entisestään. Hullun kiilto silmissä mietin hetken aikaa että tapan sen ämmän.

12v tein irtioton jo isovanhempiini ja sanoin että lyö vielä kerran mua niin lyön sua takaisin, mua ei kiinnosta oletko mummoni tai kuka tahansa, mutta jos epäasiallisesti mua kohtelet niin samalla mitalla pesee takaisinpäin ja 19v katkaisin välit vanhempiini. Ei se silti estänyt rikkonaisuuttani, heillä oli liian monta vuotta aikaa rikkoa minut ja onnistuivat siinä.

Vierailija
7/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa normaalilta palstamammaperheeltä.

Vierailija
8/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään muuta outoa käytöksestäni muista kuin sen, että aloin jo 11v seurustelemaan ja meikkasin/pukeuduin hutsahtavasti, poikaystäviä kertyi liikaa ja iskin myös varattuja ja tästä seurasi huono maine... Yritin saada myös kyseenalaisilla keinoilla suosiota kuten esim puhuin ystävistä seläntakana pahaa ja levitin salaisuuksia. Sitten ystävätkin alkoi lyömään mua henkisesti turpaan ja kiusaaminen alkoi. Mulla on ollut aina iso tarve miellyttää seksikkyydellä, en tiedä olisiko voinut lapsena jo johtua siitä että otin aikuisten elokuvista mallia ja tosin murrosikä mulla alkoi varhain jo 10v oli menkat niin kai sen voi laittaa myös murrosiän piikkiin että meikkaaminen ja seurustelu alkaa kiinnostamaan vaikka oiskin vasta 11. En kuulemma voi siitä vanhempiani syyttää että hankin itselleni huonon maineen ja mua alettiin kiusaamaan, sen vaan voin sanoa että mun elämässä on ollut aivan liikaa tuskaa... minkä takia piti epänormaalien kotiolojen lisäksi saada vielä kiusaaminen!?

Missä on armo? Miks ihmiset ja elämä ei armahda mua edes vähän?

Kuulostaa että olet hakenut huomiota (jota et kotona saanut!) yliseksuaalisella/provosoivalla käytöksellä varhaisteini-iässä. Ehkä jollain tavalla yrittänyt täyttää sinut hyväksyvän ja sinua rakastavan ihmissuhteen kaipuuta, mutta tapa on ollut sellainen mikä johtaa huonoon suuntaan - olet ehkä kokenut jonkinasteista hyväksikäyttöä, tai ainakin seurustelusuhteet ovat jääneet lyhyiksi, kun kumppaneita on useita kertynyt jo nuorena.

Ystävyyssuhteissa olet käyttäytynyt huonosti - ehkä tämä on ollut oman huonon olosi oirehtimista ulospäin? Sinulle ei kukaan kotona/mummolassa/lähipiirissä opettanut terveellistä mallia ihmissuhteiden hoitamisesta, joten ei sinullakaan niitä taitoja ollut kun tuli konfliktia ystäviesi kanssa. Ei voi kauhalla antaa jos on lusikalla annettu.

Kysyt missä on armo. Oletko itse armollinen itsellesi? Löytäisitkö voimaa astua ulos uhrin roolista, ja rohkeutta alkaa rakentaa itseäsi aivan uudestaan? Mennyttä et voi muuttaa, mutta tulevaisuuteen voit vaikuttaa. Sinulla on ollut tosi rankkoja kokemuksia elämässä, vaatii rohkeutta käsitellä niitä asioita ja hyväksyä ne, antaa anteeksi mielessään muille ihmisille ja itselleen, päästää tuskaisesta taakasta irti.

Paraneminen alkaa kun hylkää uhrin roolin. Älä suostu olemaan enää raukkaparka, vaan määritä itse oma onnesi ja elämäsi! Kaikki lähtee sinusta

Vierailija
9/9 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkovuotoa voi olla jo 8v, jos menkat alkaa 9v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän