Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä oli teidän raskauksien ensioireet?

Vierailija
20.06.2020 |

Itselläni on nyt ollut reilun viikon ajan satunnaisesti kuvotusta, heikotusta, hajuherkkyyttä ja alavatsakipua. Menkat on reilun viikon myöhässä. Yleensä tulevat aika hyvin ajallaan, muutaman kerran vuodessa ovat hieman myöhässä, mutta yleensä ei ole ollut tällaisia oireita.

Testin ostoon pääsen vasta ensi viikolla...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä kuvotus alkoi jo ennen menkkojen poisjääntiä. Tuolloin myös ihan tolkuton suolaisen ruoan himo. Lopulta söin lusikalla vähän suolaa, kun tuntui, että sitä on pakko saada.

Menkat on ollet minulla myöhässä 4 kertaa. Eka ylppäreiden aikaan, toinen ennen häitä ja 2 seuraavaa tarjoitti lapsia.

Vierailija
22/25 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kipeä olo, ihan siis kuumeinen olo, lähdin jopa töistä ylsi päivä aikaisemmin kotiin. Samaan aikaan särki alavatsaa ja ajattelin, että mulle on varmaan tullut jokin syöpä. Olin ihan varma, että kaikki ei ole kunnossa, ja päätinkin tehdä testin varmuuden vuoksi koska se kumminkin lääkärissä tehtäisiin. Kaks viivaa, hups.

Tuohon kyllä sisältyi myös se, että eräs päivä lounasravintolassa paikan buffet haisi todella ällöttävältä. Aiemmin en ollut kiinnittänyt siihen huomiota.

Tästä alkoi parin kuukauden iltapahoinvointi (en kuitenkaan oksennellut) ja hirveä väsymys.

En edelleenkään pysty haistamaan tuota hajuvettä, jota tuohon aikaan käytin, sillä se palauttaa mieleeni tuon kahden kuukauden "krapulan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut menkat viikon myöhässä ja silloin oli myös "kaikki mahdolliset raskausoireet", mutta en ikävä kyllä ollut raskaana. Myös stressi aiheuttaa samoja oireita kuin alkuraskaus.

Vierailija
24/25 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit kuukautisten alkamisoireet, mutta kuukautisia ei tullut. Rintojen ja decolteen todella voimakas kutina, raavin ihon melkein verille.

Vierailija
25/25 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa metallinmaku suussa, myöhemmin myös väsymys ja kuvotus

Toisessa raskaudessa jatkuva pissahätä, siis sellainen, että jos vessa ei ollut lähellä, niin pakko oli tehdä puskapissat, kun ei voinut yhtään odottaa. Myös väsymys ja kuvotus myöhemmin.

Nämä siis ihan ekoina viikkoina (rv3 alkaen). Pahoinvointi ja oksentaminen alkoivat sitten rv 6-8 molemmissa raskauksissa (ei niissä, jotka päättyivät keskenmenoon).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi