Mitkä oli teidän raskauksien ensioireet?
Itselläni on nyt ollut reilun viikon ajan satunnaisesti kuvotusta, heikotusta, hajuherkkyyttä ja alavatsakipua. Menkat on reilun viikon myöhässä. Yleensä tulevat aika hyvin ajallaan, muutaman kerran vuodessa ovat hieman myöhässä, mutta yleensä ei ole ollut tällaisia oireita.
Testin ostoon pääsen vasta ensi viikolla...
Kommentit (25)
Aikalailla nuo samat. Olisko raskaus huono vai hyvä juttu?
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla nuo samat. Olisko raskaus huono vai hyvä juttu?
Ennen koronakriisiä olisin sanonut että raskaus olisi ollut oikein iloinen yllätys, nyt taloudellinen tilanne aiheuttaisi yllätysraskauden myötä pientä stressiä. Mutta ei mitään sellaista mistä ei selvittäisi :)
Ap
Hyvin lievä kuvotus ja nännien pistely/kirvely. Myös lievä ummetus, mikä jatkui sitten läpi raskauden eli vessassa onnistui käymään vain joka kolmas-neljäs pv vs. normaalisti kerran päivässä. Oli hirveintä koko hommassa eli ei se nyt ihan hirveetä ollut. Paitsi aina se neljäs panttauspäivä, ihan hirveetä
Metallin maku suussa, kaikilla kerroilla.
Ummetus oli kyllä kamalaa koko raskauden ajan. Siihen kannattaa varautua.
Mun ensimmäinen oire oli vihikoiran hajuaisti ja outo kovan tuntuinen turvonnut alavatsa.
Hajuaisti terävöityi. Kahvin haju oli yhtäkkiä ällöttävä... yleensä juon kahvia noin litran päivässä.
Kylmänarat ja kipeät nännit (ennen kuukautisia kipeytyy rinnat, alkuraskaudessa kipeytyy nännit). Pikkuhiljaa lisäksi väsymystä, palelua ja jossain määrin lievästi etovaa oloa.
Alavatsakivut (esikoisesta tosi kovat, luulin menkkakivuiksi, kuopuksesta lievemmät) tulivat ekana. Sitten kova väsymys ja viime raskaudessa lisäksi palelu. Väsytti ja vilutti niin, että oisin kotona iltaisin vain torkkunut paksun täkin alla. Pahoinvointia ei ollut kummassakaan raskaudessa juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mun ensimmäinen oire oli vihikoiran hajuaisti ja outo kovan tuntuinen turvonnut alavatsa.
Mulla kanssa ensimmäiset oireet olivat pinkeä alavatsa ja vihlonta, jos käänsi kylkeä nopeasti makuulla.
Arat rinnat, menkkaoireet, palelu, ristiselkäkipu...
Nuo kuulostaa mun tämänhetkisiltä oireilta, vaikka ei ole minkäänlaista mahdollisuutta olla raskaana. Kuumuus tekee nuo mulle.
Sitten vastaus kysymykseen: Ainoan raskauteni ensioire oli se, etteivät housut enää menneet kiinni.
Kolme positiivista raskaustestia, kaksi niistä päättyi keskenmenoon noin rv 9 ja yksi terve lapsi. Ei muita erikoisia oireita mustaakseni, kun kuukautiset jäivät tulematta. Ehkä rinnat oli tavallista aremmat.
Jos menkat on jo viikon myöhässä, niin ei muuta ku testiä tekemään! Turhaan venttailet enää toista viikkoa. Ja nuo oireet on kaikki raskausoireita, mut mul niitä on tullut silloin normistikin, että tiedä häntä. Viimeksi ei ollut oireen oiretta, muuta kuin että menkkoja ei kuulunut. Tein sit positiivisen testin ku oli muutama päivä myöhäs.
Ihan eka oire, jonka ymmärsin vasta jälkeenpäin, oli järjetön vihreän salaatin himo. Elimistö varmaan tankkasi foolihappoa.
Rintaliivit muuttuivat liian pieniksi. Sen jälkeen positiivinen raskaustesti ja sitten alkoi pahoinvointi.