Suuttuisitko tässä tilanteessa
Juhannusaaton iltapäivästä on työpaikkasi pitkän projektin päätös. Pyydät puolisoasi katsomaan 3 minuutin mittaisen pätkän, jossa oma työsi esitellään. Puoliso istuu mieluummin sohvalla juomassa kaljaa, koska väsyttää ja haluaa rentoutua työpäivän jälkeen.
Suuttuisitko?
Kommentit (32)
Minua ei kiinnosta puolison työ eikä puolisoa minun työ. Toki kuunnellaan jos toinen haluaa itseään askarruttavasta työasiasta puhua, mutta kummallekaan ei tulisi mieleenkään näytellä toiselle jotain työasiaan liittyviä videoita tai striimauksia. Minusta hyvä näin. Paljon hankalampi, jos toinen vaatii toista esittämään kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
Toi näytös tuli siis livestriimistä, eikä niin että olisin juuri sitä nimenomaista sohvallaistumishetkeä halunnut häiritä.
Minusta vittumaista ja aivan käsittämätöntä ja ollaan kuitenkin oltu yhdessä kymmenen vuotta.
Ja tämä oli kymmeneen vuoteen ensimmäinen kerta, kun joi mieluummin kaljaa kuin ... ? Syitä tuohon voi olla monta, mutta tässä kaksi ( vaikka et niitä kysynytkään): paha alkoholisoituminen tai ei piittaa pätkääkään sinun edesottamuksistasi.
Jaa että suuttuisinko? Ensin pahoittaisin mieleni niin että itkettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonn3t täällä eivät ymmärrä, että jotkut meistä ovat töissä ihan kansainvälisissä yrityksissä, joissa ei Suomen kaltaisen pikkumaan pyhästä ryypiskely-juhannusaatosta välitetä tuon taivaallista.
Itse olisin ärsyyntynyt, jos kyse tosiaan oli 3 minuutista (tai maksimissaan 10).
30 minuuttia olisi voinut olla jo eri asia, jos miehellä ei ole mitään tekemistä sen alan kanssa, jolla olet töissä.
sellaiset voimafantasiat ja spleinaukset sieltä sitten. niin paska provo, mutta pakko koittaa jatkaa.
huutista. kannattaa varmaan opetella ne trollaamisen alkeet?
Kannattaa varmaan miettiä elämäänsä jos kouluttaa ihmisiä trollaamisen alkeista parisuhdelangassa vauva.fissä juhannusaattona.
LANGASSA 😂😂😂😂😂😂😂😂
Kyllä nyt 3 minuuttia voi katsoa puolison töistä, etenkin kun se olisi ollut ap:lle tärkeä hetki.
Me olemme puolison kanssa ihan eri aloilla, mutta on kyllä tärkeää että toiselle saa purkaa vaikka ne päivän ihmissuhdedraamat (mies kertoo oman työpaikkansa kiemuroista ihan yhtälailla). Miehen työn aikaansaannoksia on joskus käyty yhdessä katsomassakin, minun työstä taas ei ole mitään mitä näyttää.
Työsi ärsyttää miestäsi. Ehkä hän haluaisi olla se jolla on merkityksellinen ura.
En suuttuisi, ei jaksa enää yllättää miesten itsekkyys ja lapsellisuus. Tässä voi olla välinpitämättömyyden lisäksi nimittäin kyse siitä, että mies ei kestä "hävitä" sinulle ja iloita onnistumisistasi. Tällainen mies ei paitsi vähättele saavutuksiasi ja olemustasi, vaan saattaa jopa aktiivisesti sabotoida sitä. En sano, että oma miehesi olisi tällainen, mutta tutkittu ja todistettu fakta on esimerkiksi se, että miehet pitävät itseään tyhmempiä naisia viehättävämpinä, kuin itseään älykkäämpiä.
En siis suuttuisi, vaan pakkaisin kamani ja etsisin puolison, joka tukee onnistumisiani ja kehitystäni, tai olisin yksin.
Vaikken tajua enkä tiedä miehen alasta mitään, niin kehun ja kuuntelen kun hän näyttää kuvia ja kertoo työstään.
Normaalia parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikken tajua enkä tiedä miehen alasta mitään, niin kehun ja kuuntelen kun hän näyttää kuvia ja kertoo työstään.
Normaalia parisuhteessa.
Tämän takia en vaivaa puolisoani työasioilla, koska tiedän ettei hän ymmärrä alasta mitään. Voin sanoa, että hyvin meni tai nyt on kiireinen viikko, mutta en sen enempää yksityiskohdista puhu.
Aivan ehdottomasti olisin suuttunut ja loukkaantunut. Täysin käsittämätön tilanne. Jäisi pitkäksi aikaa mieltä kaivamaan.
Ap hommaa sen läppärin niin voi ottaa koneen syliinsä miehen viereen sohvalle ja ottaa itsekin jotain virvokkeita kun katsotte yhdessä 3 minsan pätkän.
Ihmettelisin ennemmin missä vaiheessa kymmenen vuoden suhdetta itseltäni meni ohi ettei kumppaniani kiinnosta minulle merkitykselliset asiat ja itselleni tärkeät saavutukset koska se on yksi peloistani. Jokin itselleni todella tärkeä syy pitäisi olla että olen sen ihmisen vierelleni valinnut, se ei riittäisi että sillä toisella on mukavaa rötköttää siinä sohvalla tarpeistani piittaamatta.
No sun ukkos ei sentään sulje korviaan ja huuda "eeeei ei eeeei eiei". Meillä näin, jos yritän omista töistä jotain kertoa :D välillä sulkee korvat ja sanoo "lalalalalalala".