Aivokasvain?
Erilaisia oireita on vaikka kuinka ja haluaisin kuulla kokemuksia, voiko tää olla muuta kun aivokasvain.. lihakset nykii ja vapisee päivittäin joka puolella, raajoissa, rintakehässä, selässä, kasvoissa.. pää nykii myös. Välillä on sisäistä tärinää, mitä ei näy ulospäin. Toisen isovarpaan sivu tunnoton. Yhdessä vaiheessa reiden sivussa oli noin kämmenen kokoinen kohta mihin sattui kun vain hipaisikin. Ja välillä tulee jalkapohjiin tunne, kuin kävelisi pumpulin päällä.
Näitä oireita on ollut nyt reilun kuukauden. Noin kaksi vuotta sitten oli pään ja muiden lihasten nykinää, mutta silloin oireet hävisivät pian, pään nykinä on sen jälkeen palannut hetkeksi poistuen taas. Ensi viikolla on lääkäriin aika, ja pelkään aivokasvainta niin paljon. Olen pienten lasten äiti ja tuntuu niin kamalalta edes ajatella että he jäisivät niin pieninä ilman äitiä. Mielessä on käynyt myös ms-tauti, mutta onko mitään mahdollisuutta että tämä voisi olla sitä? Tiedän ettei kukaan pysty täällä sanomaan mitä tämä on, mutta jos jollakin on vastaavista oireista edes kokemusta..
Kommentit (12)
Magnesiumia oon ottanut siitä asti kun oireet alkoi, ei hyötyä. Voiko joku vitamiinin puutos aiheuttaa tosiaan tunnottomuuttakin? Missä hermopinteen pitäisi olla, että aiheuttaa oireita koko kehoon? Paikat on kyllä aivan jumissa, että sinänsä ei oo mahdotonta.
D-Vitamiinia ja kaikki vaivat häviää. Aivan kaikki !
Zinc
Ei ole mitään tautia mitä D vitamiini ja Doctor Phil ei parantaisi ..
Voi kuulostaa myös kaliumin (potassium) puutteelta. Tsemppiä.
MS tauti mahdollinen. ALS toivottavasti ei.
Kilpirauhasen liikatoimintakin aiheuttaa monenlaisia oireita, kuten tuota lihasten nykimistä ja tärinää.
Ihan stressikin tekee tota. Mulla oli ekan lapsen syntymän jälkeen samaa ja tutkittiin kaikki, mutta mitään ei löytynyt. Nyt kun ajattelen jälkeenpäin, niin olin täysin masentunut ja stressaantunut silloin.
On MS-tauti mahdollinen noilla oireilla. Se on varmaan todennäköisempi kuin aivokasvain. Toisaalta jokin stressioireyhtymä, kilpirauhasongelma, hermopinne tms. lienee taas todennäköisempi kuin MS-tauti.
Joku mainitsi ALS:n. Se on onneksi tosi epätodennäköinen tuolla oirekuvalla, eli kun nykinää oli ensimmäisen kerran jo kaksi vuotta sitten. ALS:ssä tauti olisi tässä ajassa jo edennyt huomattavasti ja todennäköisesti diagnosoitu.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Menisin lääkäriin. Labrakokeiden jälkeen tietoa on enemmän.
Lapsellani aivokasvain. Kädet tärrää välillä. Kovia migreenejä. Pientä päänsärkyä lähes koko ajan vaikka migreenin estolääkitys. Poissaolokohtauksia oli nuorempana. Kuulo ja näköhäiriöitä ihan koko ajan. Tuntuukin kurjalta kun lääkärit ei aio edes seurata enää kun ei ole kasvanut enempää. Eli asia annetaan olla... Mut vien itse aivokuvauksiin. 140e halvimmissa paikoissa. Ääri ajdistavaa että lääkäreitä ei kiinnosta.
Sinun oireet voi olla mitä vaan. Tai sitten ei mitään. Älä stressaa. Mut pyydä MRI varjoaineella ja jos ei suostu niin käy itse otattamassa.
MS, tai ihan vain hermopinne, vakava B-vitamiinin puute, jonkun muun vitamiinin puute, onhan näitä vaihtoehtoja.