Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs teidän juhannuksen aattoon kuuluu?

Vierailija
19.06.2020 |

Mä juon kahvia ja kuuntelen Agentsia. Kohta ulkoilemaan ja myöhemmin kauppaan. Ei mitään ihmeempiä juttuja juhannuksena. Perus settii.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on vasta ensi viikolla.

Vierailija
2/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla ihanalla rauhallisella pihalla olen, kaupungissa. Luonto upea ja piha kauniina. Paras tapa minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen mattoja laiturilla. Riippukeinu, saunomista tietysti.

Vierailija
4/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt tänä viikonloppuna on. Vai onko sulla omat jälkijussibileet ens viikolla vasta?

Vierailija
5/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantelen krapulaa. Paska olo, mutta oma vika. Kaappi olis täynnä hyvää ruokaa, mutta mikään ei maistu.

Vierailija
6/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti metsähommiin. Itse istun aurinkotuolissa varjossa kotipihassa ja valvon lapsen ilakointia pihan uima-altaassa. Koira nököttää uskollisesti tuolini alla. Kukat kukkivat ja mehiläiset pörräävät, on ihana helle. Lapsen kanssa syötiin just pussillinen sipsejä ja jätskit. Kunhan mies palailee parin tunnin päästä, se saa meille valmistaa uudet perunat ja munakastikkeen, kera sillien, nauravien nakkien ja punajuurisalaatin.

Vierailija
7/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erikoista. Saunan lämmähytän tuossa illankähmässä. Lueskelua ja oleskelua. Kotona.

Vierailija
8/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa käytiin jo pyörälenkillä ja leikkipuistossa, pystytettiin juhannuskoivut, nukuttiin päiväunet. Kohta voitaisiin maalata kiviä leppäkertuiksi ja ampiaisiksi, tehdä vihdat ja leikkiä pihalla. Pikku kakkosen jälkeen sitten saunaan.

Ei mitenkään erikoinen päivä, vihtojen solmimista lukuunottamatta. Huomenna grillataan ja uidaan, ei mikään erikoinen kesäpäivä sekään vaikka vähän on juhlan tuntua olevinaan ilmassa.

Vierailija
9/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt tänä viikonloppuna on. Vai onko sulla omat jälkijussibileet ens viikolla vasta?

Tähtitieteellisesti tarkasteltuna juhannus tarkoittaa kesäpäivänseisauksen päivää, joka on vuoden pisin päivä. Se on yleensä kesäkuun 20. tai 21. päivä. Edellinen kerta, jolloin kesäpäivänseisaus ei ollut kumpanakaan noista päivistä oli vuonna 1975, jolloin se oli 22.6.

Ennen juhannusta vietettiin 24.6.

https://hidastaelamaa.fi/2016/06/11-asiaa-ehka-tiennyt-juhannuksesta/#c…

Vierailija
10/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raivannut yhtä kivikasaa ja teen siihen kukkapenkkiä. Nyt tulin kahville ja jatkan varmaan pihalla möyrimistä illemmalla. Nyt vaan olen, ja jossain välissä ehkä teen ruokaa.

Vierailija
11/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin auttamassa vanhusta, keräsin hänelle ison kimpun kukkia ja itselleni pienemmän. Nyt esivalmistelen ruokailua, lohta, uusia perunoita, tonnikalavihersalaattia, leipäjuustoa, piparjuurituorejuustokurkku sandwichejä ja kuoharia, jälkiruuaksi mansikkakakku kotimaisista mansikoista. Syömme juhannuksena yleensä aina nuo samat ruuat about. Nyt uutta nuo valmiit leivät, ettei pöytään tarvitse laittaa mitään leiväntekotarpeita.

Illalla taitaa olla jalkapalloa, mutta myös lenkki koiran kanssa helteen mentyä ja tietysti juhannussauna. Kotosalla ok-talossa olemme.

Vierailija
12/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain pari koivua terassille koristeeksi. Teen vähän kotihommia ja sitten laitan saunan lämpiämään. Illan istun terassilla lukemassa ja ihailemassa luontoa. Jossain välissä grillaan ja korkkaan yhden oluen.

Vierailija
13/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 h yövuoro alkaa klo 19. Menee se juhannus niinkin. Enkä ole hoitoalalla. Tähän on jo tottunut parinkymmenen vuoden kokemuksella että aika usein osuu työvuoro jonkun juhlan kohdalle.

Vierailija
14/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin kotona, pihalla istuskelen ja naapurin intialaiset maalaavat taloa. Ei kovin raikas ilma, toivoisin että tuulisi enemmän. Olen sairaana ja tuntuu että henki lähtee kohta. Ei kuitenkaan uskalla lääköriin koronan takia. Taitaa olla viimeinen juhannukseni tämä 😟

Vierailija
15/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun terassilla ja nautin hiljaisuudesta, kotona olen.

Vierailija
17/17 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen että sauna lämpiää, vihta odottaa. Ystävän luona grillailtiin Tapolan Chorizoa ja syötiin hapankaalia, nam yhdistelmä, ja muutakin hyvää syötävää oli. Käytiin ajelulla. Kiva kun huomisen jälkeen tämä juhannus on taas ohi vaikka kiva oli siivoilla ja tämä ilma ollut tosi kiva. Kaikki oli paitsi ei juhannusheilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi