miestä ei kiinnosta maailmanmeno, ärsyttävää!
Hän seuraa uutisia ainoastaan paikallisesta ilmaisjakelulehdestä, maailman tapahtumat hän veikkaa bensan hinnan muutoksista ja sen perusteella ehkä kaivaa lisätietoa netistä mitä on tapahtunut.
Mistä tällaisen ihmisen kanssa voisi keskustella?
Kommentit (13)
Hyvä päätös! Amerikan maan mellakoivat elukat voi jättää omaan arvoonsa, eiväthän ne omaan elämään vaikuta millään tavalla.
Eksä halusi aina keskustella maailmamenosta ja ne keskustelut johtivat aina eksän loukkaantumiseen ja möksäämiseen. Ehkä miehelläsi on samanlainen kokemus taustalla
Vaihdetaan miehiä, mä olen aivan kypsä tähän maailmapolitiikan arkipäivään. Lisäksi nyt on meneillään joku natsikirjamania. Miksi Saksa ajautui natsismiin? Aiemmin kokoaikainen puhe oli korona, jostain ihmeen syystä ja sitä ennen shiat ja sunnit. Aina jotain...
Vierailija kirjoitti:
bensan hinnan muutoksista, kenties?
:D
Minä seurasin aikoinaan todella tarkasti. Osasin puolet Statfinin tilastoista ulkoa, luin uutisia ja artikkeleitä laidasta laitaan. Mitä enemmän tietoa sisäistin, sitä enemmän rupesi ottamaan päähän, että ihmiset ovat niin helvatun tyhmiä, eivät tiedä yhtään mitään, mistään, elleivät tee sitä työkseen. Toistivat vaan mitä Yle tai Hesari on sanonut. Jos nyt olisin nuori, joutuisin sietämään näitä BLM ääliöitä, kiihkoilijoita, joita ei edes kiinnosta mikään fakta. Ainoastaan tunteet ja iskulauseet. En tiedä selviäisinkö hengissä. Onneksi olen jo vanhempi, ja rauhoittunut.
mitä se jeesustelu auttaa? sinä "läyliäläisenä" naisena vaikutat paljonkin maailman menoon. niinhän te lampaat luulette
Vierailija kirjoitti:
Minä seurasin aikoinaan todella tarkasti. Osasin puolet Statfinin tilastoista ulkoa, luin uutisia ja artikkeleitä laidasta laitaan. Mitä enemmän tietoa sisäistin, sitä enemmän rupesi ottamaan päähän, että ihmiset ovat niin helvatun tyhmiä, eivät tiedä yhtään mitään, mistään, elleivät tee sitä työkseen. Toistivat vaan mitä Yle tai Hesari on sanonut. Jos nyt olisin nuori, joutuisin sietämään näitä BLM ääliöitä, kiihkoilijoita, joita ei edes kiinnosta mikään fakta. Ainoastaan tunteet ja iskulauseet. En tiedä selviäisinkö hengissä. Onneksi olen jo vanhempi, ja rauhoittunut.
Samaistun. Olen Ilmasto historiaa tutkiva geologi. Totaalinen tiedon ja ymmärryksen puute vaivaa useimpia, ihminen on keskivertoälykkyydeltään ihan hyvä mutta älykkyys ilman tietoa johtaa pinnallisten ajatusten kuorolaulantaan. Ajattelen että oma tieto ja tutkimus jakaantuu niiden tietojen ja tutkimusten kanssa joilla on merkitystä kun asioita suunnitellaan ja tehdään päätöksiä mutta tuo tietämättömien kuoro on niin voimakas että sen pauhu uhkaa hukuttaa jo tieteen. Ennen aina ihmettelin miksi tieteilijät oli historiassa vainottuja ja aina kirkkojen ja hallitusten kin vaimon ja ivan kohteina. Nyt kun ymmärrän miten paljon voi ymmärtää kun tutkii ja lukee ja kuuntelee tuon tietättömyyskuoron huutoa niin alkaa ymmärtää. Jotain lauma kaipuuta jja primitiivistä Laumasuojaa, samaa johon kulkutaudin kourissakin halutaan uskoa.
Denialismi on hirveintä, jopa saatavissa olevan tiedon vastaanottamisen kieltäymys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaistun. Olen Ilmasto historiaa tutkiva geologi. Totaalinen tiedon ja ymmärryksen puute vaivaa useimpia, ihminen on keskivertoälykkyydeltään ihan hyvä mutta älykkyys ilman tietoa johtaa pinnallisten ajatusten kuorolaulantaan. Ajattelen että oma tieto ja tutkimus jakaantuu niiden tietojen ja tutkimusten kanssa joilla on merkitystä kun asioita suunnitellaan ja tehdään päätöksiä mutta tuo tietämättömien kuoro on niin voimakas että sen pauhu uhkaa hukuttaa jo tieteen. Ennen aina ihmettelin miksi tieteilijät oli historiassa vainottuja ja aina kirkkojen ja hallitusten kin vaimon ja ivan kohteina. Nyt kun ymmärrän miten paljon voi ymmärtää kun tutkii ja lukee ja kuuntelee tuon tietättömyyskuoron huutoa niin alkaa ymmärtää. Jotain lauma kaipuuta jja primitiivistä Laumasuojaa, samaa johon kulkutaudin kourissakin halutaan uskoa.
Denialismi on hirveintä, jopa saatavissa olevan tiedon vastaanottamisen kieltäymys
No nyt alkoi kiinnostaa, mitä asiantuntija sanoo tästä ilmasto"hysteriasta". Miten asiat pitäisi nähdä?
Vierailija kirjoitti:
mitä se jeesustelu auttaa? sinä "läyliäläisenä" naisena vaikutat paljonkin maailman menoon. niinhän te lampaat luulette
Muistathan ottaa lääkkeesi.
Mailman politiikan uutisointi on turhaa. Saahan siitä olla mielipide mutta ei se vaikuta mitään. Olen mies ja minusta on jokseenkin sairasta että aseisiin riittää rahaa. Muka älykäs laji ja tuhoaminen kiinnostaa enemmän kuin säilyminen.
Kun kerta ihminen on pallon hallitseva laji niin pitäisi ajatella kuin suojeleva vanhempi. Mun pitää suojella.
Ei mulla riitä yksin lihas tähän ajatteluun. Niitä on paljon lajeja joista puhutaan kuudes lajien sukupuutto ja se on meidän ihmisten tekoa. Vastuu? Nou habla kun talouden pitää kasvaa.
Minä en väitä olevani mikään fiksuin mies. Fakta vaan on että jos me jatketaan kuten nyt niin tää hauska voi loppua jo meidän lapsiin. Pölyttäjät vähenee, puhdas vesi ja ihmisten lisääntymistä ei rajoiteta. Ei tämä vain ole mahdollista näillä hieno sana spekteillä.
Fiksu mies. Huomannut, että parempi kuin ei murehdi asioista joille ei voi mitään. On varmaan joskus seurannutkin, mutta huomannut, että kun ottaa mihinkään kantaa (edes vähän) väärällä mielipiteellä niin olet rasssisti-nat-si. Helpompaa olla näissä asioissa joo-joo-mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se auta kun olet valtavirran ajattelusta eri mieltä. Silläkään että olisit oikeassa ei ole merkitystä. Uhrataan noita nuotiolle kun kehtaa varoittaa mahdollisista vaaroista. Niin se luultavasti käy jos ja kun oikein huonoksi menee kun ei kuunneltu ketään jotka asioita ymmärtää.
Mä ajattelin ehtiä korkata apteekin tai sairaalan ja lähteä kivuttomasti. Sen mä tiedän että tyhmien kanssa ei hyödytä väitellä. Nehän uskoo jopa virallisia puheita mistä tajansa.
bensan hinnan muutoksista, kenties?