Vanhempien luona asuminen työttömänä: Haitallista mielenterveydelle?
Olen jäänyt työttömäksi ja kun asuntojakaan ei työttömille ole tyrkyllä niin vanhemmat sit ehdotti että muuttaisin heidän luokseen ja ajattelin että idea voisi olla ihan hyväkin. Nyt tosin huomaan, että taannun mieleltäni teiniksi, en jaksa enää samalla tavalla hoitaa asioita tai hakea töitä. Siivoan kyllä ja vien roskapussia, mutta menettänyt motivaation ryhdistäytyä ja tuntuu että ainoa tapa saada se takaisin olisi muuttaa omilleen. Tähän hiirenloukkuun kun on kerran jäänyt eikä asuntoja niin helposti saa niin pelkään peräkammaroituvani lopullisesti. Olen 27v ja jumittanut kohta puoli vuotta työttömänä vanhempien luona.
Kommentit (11)
Ehdottomasti pois vaikka toimeentulotuella jos pakko on. Itsellä oli juuri sama tilanne. Rahaa olisi itse asiassa ollut mutta ajattelin että on "loogisempaa" olla vanhemmilla "jonkin aikaa" kun etsin töitä kerran tilaa oli ja ei tarvinnut maksaa vuokraa. Siellä olo passivoi ja sai mielen matalaksi lopulta, koska häpeä hiipii. Puoli vuotta vierähti hetkessä. Onneksi lopulta uskalsin hankkia asunnon vaikka se ei rahallisesti järkevintä ollutkaan. Mielenterveys edellä.
Joo, vaikka tulenkin vanhempien kanssa toimeen niin kyllä tämä pikkuhiljaa passivoi mielen ihan täysin kun tuntee olevansa taas kuin pieni lapsi. Vaikka se olisi vanhemmistakin kivaa että olen täällä, niin pakko se on kai lähteä pois.
Miksi ihmeessä muutit vanhempiesi luokse työttömänä, kun Kela olisi maksanut vuokrasi työttömyyden ajalta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä muutit vanhempiesi luokse työttömänä, kun Kela olisi maksanut vuokrasi työttömyyden ajalta?
Jos kertoisi täällä, että Kela maksaa vuokrani ja voisin asua vanhempien luona niin kaikki tulisi sanomaan että miksi annat viattomien veronmaksajien kustantaa asumisesi kun vanhempasi voivat sen tehdä!
Yksi yö vanhemmilla järkyttää mun mielenterveyttäni vaikka muutoin olen vahva luonteeltani. Jaxuhalit.
M53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kertoisi täällä, että Kela maksaa vuokrani ja voisin asua vanhempien luona niin kaikki tulisi sanomaan että miksi annat viattomien veronmaksajien kustantaa asumisesi kun vanhempasi voivat sen tehdä!
Heti kun jouduin työttömäksi, muutin omaan asuntoon vuokralle, ja sain Kelalta asumistukea siihen. En aikaisemmin raaskinut hommata, vaikka olisi ollut jo aikakin muuttaa omilleni, mutta nyt ei ainakaan ketuta, että palkasta menisi leijonanosa vuokraan.
Kohta huomaat, että menikin 5 vuotta. Nyt äkkiä pois sieltä !
Zinc
Työttömyys passivoittaa nopeasti, asui sit vanhempien luona tai yksin. Kyllä siellä omassa yksinäisessä studiossakin syrjäytyy, masentuu ja passivoituu. Etkö voisi lähteä vaikka opiskelemaan, jotain työllistävää alaa?
Läheisriippuvainen ja mielenterveysongelmainen äitini ei meinannut päästää minua kotoa ollenkaan pois. Haukkui ja huusi päivittäin eikä antanut nukkua edes viikonloppuisin pitkään vaikka kävin pääasiallisesti kotona vain nukkumassa sillä muuten siellä ei voinut olla. Ei auttanut asunnonhaussa vaikka joka päivä huusi eetä hae asunto itsellesi. Kun sitten vihdoin löysin asunnon niin hän alkoi itkeään ja änkesi sinne koko ajan kun niin ahdisti yksin olla. Nyt hänellä on uusi uhri ja ihan sairasta se läheisriippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Läheisriippuvainen ja mielenterveysongelmainen äitini ei meinannut päästää minua kotoa ollenkaan pois. Haukkui ja huusi päivittäin eikä antanut nukkua edes viikonloppuisin pitkään vaikka kävin pääasiallisesti kotona vain nukkumassa sillä muuten siellä ei voinut olla. Ei auttanut asunnonhaussa vaikka joka päivä huusi eetä hae asunto itsellesi. Kun sitten vihdoin löysin asunnon niin hän alkoi itkeään ja änkesi sinne koko ajan kun niin ahdisti yksin olla. Nyt hänellä on uusi uhri ja ihan sairasta se läheisriippuvuus.
Hanki lähestymiskielto. Sairasta.
Kuulostaa pahalta. En muuttaisi, olethan kohta jo 30v! Itse 29v ja asunut omillani 11 vuotta.