Tietääkö kukaan jo lähtee patikoimaan Voiko hernarin lämmittää tölkissä vai pitääkö ottaa kattila mukaan
Valmis laatikoita muuten otetaan mut olisi kiva otta yksi keittoruokakin
Kommentit (16)
En nyt löytänyt sellaista valmishernekeittoa joka vaan lämmitetään. Olen nähnyt niitä myynnissä retkeilyliikkeissä.
Voi olla tosin vasta tulevaisuudessa ja nyt sitä ei ole .. se on aikamatkaajilla joskus tämmöisiä käytännön probleemia elämässä, kun ei koskaan tiedä onko joku tuote tehty jo vai ei ..
Zinc
Kannattaa pysyä Helsingissä ja tilata pizza kotiin
Millä meinaat sen lämmittää? En tiedä koska olet menossa, mutta nythän on paria maakuntaa lukuunottamatta metsäpalovaroitus joka paikassa, ennusteen mukaan viikonloppuna koko Suomessa. Itse en lähtisi reissuun ilman trangiaa.
Eiköhän patikoinnissa käytetä ihan jotain muuta ruokaa kuin purkkihernaria.
Vierailija kirjoitti:
Millä meinaat sen lämmittää? En tiedä koska olet menossa, mutta nythän on paria maakuntaa lukuunottamatta metsäpalovaroitus joka paikassa, ennusteen mukaan viikonloppuna koko Suomessa. Itse en lähtisi reissuun ilman trangiaa.
No sehän ei oo sun ongelmas, eiks jeh.
Zinc
Trangiassa tulee kattila automaattisesti mukaan. Avotulta ei pidä tehdä.
Mä voisin myydä semmosen armeijan pakin. On tulikin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, ap taitaa olla menossa vain pienelle metsäretkelle.
Voi sentään. Taitaa käydä huonosti, kun ja jos saat sen tuhdin jötikän kiehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuten valmislaatikoita...
Taitaa olla trollien patikkaretki.
No en todellakaan lämmittäisi siinä alumiinipurnukassa, ellet halua karuja alzheimeria aiheuttavia raskasmetalleja.
Se on tarkoitettu säilytykseen, ei lämmitykseen.
Jostain syystä mua naurattaa tää alotus. Toivottavasti tää onkin vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän ei oo sun ongelmas, eiks jeh.
Zinc
Pah. Paljon on ihmisiä, etenkin niitä, jotka eivät niin paljoa retkeile, joilla ei vaan tule yksinkertaisesti metsäpalovaroitukset mieleenkään. Siksi on hyvä muistuttaa.
Enkä kyllä toivoisi kenellekään sellaista, että käy vahinko, kun ei vain ole tullut ajatelleeksi ja syttyykin metsäpalo. Oletan myös avotulen tekijän tässä tapauksessa olevan korvausvelvollinen. Aika kova hinta siitä, jos ei vaan kertakaikkiaan tiennyt.
Itse olen ottanut vain huolenpitona, kun joskus tulin patikoimasta ja parkkipaikalla tuli joku vanhempi metsähallituksen mies vastaan, hän kyseli missä olin yöpynyt ja varmisteli ettenhän vain ollut tehnyt avotulta. En ollut, mutta mielestäni on kiva kun ihmiset huolehtivat, ei varmasti tarkoittanut mitään ilkeää tuolla.
Miten tuo nyt käytännössä hoituu? Puolet purkista pussiin ja vettä notkistamaan hernaria?
Mitä ovat nämä laatikot joita meinaat raahata mukanas?
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan lämmittäisi siinä alumiinipurnukassa, ellet halua karuja alzheimeria aiheuttavia raskasmetalleja.
Se on tarkoitettu säilytykseen, ei lämmitykseen.
Jatkuvastihan noita purkkeja näköjään käytetään ruuanlaitossa reissussa.
On valmishernareita, mutta miten sä saat sinne veden ilman kattilaa ?
Zinc
Hernariahan nyt voi syödä retkiolosuhteissa sellaisenaankin purkista ..