Yksin kotona juhannuksena, mitähän sitä söis?
Yksin juhannuksena, ei grilliä. Pitäiskö tehdä vaan jotain pottua ja silliä, vai jotain muuta? Uunia ei ehkä tekis mieli käyttää näin kuumalla kun asunto on muutenkin ihan riittävän lämmin, mutta tosi hyvän idean kohdalla tästä voi joustaa. Savusiikaa tekis mieli, mutta hirvittää miten sen saa kylmänä kotiin kun ei oo autoa ja sitten siitä saa ruokamyrkytyksen.
Jälkkäriksi mansikoita ja kermavaahtoa?
Ihan kauheen laajaa ruokalistaa ei siis yksin huvita valmistaa, kun ei sitä jaksa edes syödä.
Ideoita?
Kommentit (19)
Miksi et kutsuisi kiltimpää miestä lohikeitolle ja pannukakulle? 🥺
Osta kauppahallista jotain hyviä juustoja ja maistele sopivien keksien ja hedelmien kanssa. Kahvin kanssa muutama pala tummaa laatusuklaata.
Blå band valmis riisisekoitus ja katkaravut oli todella hyvää kookoskermalla haudutettuna, eikä tullut edes kalliiksi.
Hyrskypottuja ja seuraksi savulohta. Fetajuustosalaatti. Fetan voit leivittää ja paistaa niin on juhlavampi annos :)
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa syödä molempia. Siksi.
Uudet potut keitettynä ja silliä, kanamunia, savusiikaa, kananugetteja, mitä nyt keksit.
Saat sen siian kylmänä kotiin kylmäkallen kanssa. Minä otan kaupan pakastealtaasta halvan vihannespussin tai kaksi, ja pakkaan sitten kalan ja ne vihannespussit samaan muovipussiin. Siis maksan tietty ne vihannekset, en vain ota. Niitä voi käyttää keittoon tai kypsentää lisukkeeksi.
Savusiika ja varhaisperunat. Voikastike, tuoretta sipulia ja tilliä.
Jos sulla ei ole kylmäkalleja, niin jäädytä pakastepusseissa tai pulloissa vettä. Siika väliin. Kyllä säilyy. :)
Minäkin olen tässä samaa miettinyt. Ajattelin ensiksi ostaa noita maustettuja makkaroita, mutta enpä enää tiedä jaksaako niitäkään syödä. Jos ostaisi vain sipsipussin, dippiä ja sitten jotain kivaa juotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa syödä molempia. Siksi.
Niinpä. Puhumattakaan kaikista kolmesta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tässä samaa miettinyt. Ajattelin ensiksi ostaa noita maustettuja makkaroita, mutta enpä enää tiedä jaksaako niitäkään syödä. Jos ostaisi vain sipsipussin, dippiä ja sitten jotain kivaa juotavaa.
Kiva juotava olis kyllä kiva.
Laita limupullo pakkaseen, niin saat kylmää sikaa.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Sipsipussi ja valmisdippi tulevat naamasta ulos seuraaviin päivinä, tietysti jos loma on pitkä niin menu on ok.
Makkaraa ja kaljaa. Ihan parasta,yksin tai kaksin. Ja sit viiniä ja juustoja ,se on siinä.
Ihana aloitus, jossa runo alussa:
Juhannus yksin, ei grilliä
Syönkö silliä?
Kiitti ideoista. Pitää tänään harkita mihin kallistuu. Toi savusiian kuljetus joittenkin pakasteitten kanssa oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
En, koska ei huvita kuunnella vinkumista ja vittuilua. Oikeesti kiltti mieshän toki tekis lohikeiton ja pannarin mulle, eikä vinkuis kutsua valmiiseen pöytään.
Yksin myös. Viettämisen ja juhlimisen ajattelin jättää kokonaan muille. Hyvää ja hauskaa juhannusta kuitenkin.
Ruokana ehkä makaronilaatikkoa tai kalkkunapihvejä riisin kanssa, ei kovin juhannusmaista. 😒