Teltan pystyttäminen parvekkeelle
Siis miten teltan voi laittaa parvekkeelle? Olisin kiinnostunut mutta miten ne kepit pysyvät kovalla lattialla eikös ne pidä laittaa pehmeeseen maahan?
Kommentit (11)
Miks sä sinne teltan haluat pystyttää? Nuku pelkällä patjalla.
Laita sisälle jotain painavaa ellet ole itse siellä niin ei ainekaan lähde tuulen mukana.
No, jos et esittele sitä muille ja käyttäydy häiritsevästi esim. heiluttele sitä kaiteen yli kaikkien nähtäville ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Lainaa joltakin kiviporaa niin saat ne kepit kiinni.
Ei tartte mitään keppejä, meillä iso parveke jonne mahtusi 6 kpl näitä kahden hengen kupolitelttoja. Parvekelasitus pitää veden ja tuulen pois. Parvekkeen pohjalla on puulevyt, pysyy teltanpohja lämpimänä. Siis ei telttaa suoraan betonin päälle, telttaan pari makuualustaa ja kesän pärjää hyvin viltillä tai meillä armeijan huopa tarvittaessa. Syksyllä hyvä makuupussi, hyvin voi nukkua pikkupakkasilla. Tyttö nukkuu teltassa (parvekkeella) noin 200 yötä vuodesta ja paljon paremmin kuin sisällä. On hänelle aivan kuin toinen huone, teltassa pehmoleluja, luettavaa, syksyllä taskulamppu ja villasukat. Pääsee sisälle jos haluaa, mutta kertaakaan ei ole tullut, nukkuisi siellä teltassa varmaan läpi vuoden, mutta -6 on rajana. Suosittelen jos parvekkeelle mahtuu, meillä parveke olohuoneen kokoinen joten teltta ei vie edes tilaa siellä. Ylinkerros ja lasitus, ei ole hyttysiä eikä lintuja häiritsemässä.
Yhden hengen suojan kanssa ei tarvitse välttämättä mitään kiinnityksiä.
https://www.outnorth.fi/outdoor-research/alpine-bivy-85295#SteelBlue
Mulla on parvekkeella teltta pystyssä päivittäin, purkautuukin melkein itsestään.
Kupoliteltta pysyy itsekseen pystyssä ilman mitään kiinnityksiä.
Ne kepit voit työntää perseeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Laita sisälle jotain painavaa ellet ole itse siellä niin ei ainekaan lähde tuulen mukana.
Ah, hyvä pointti!
Olen kans miettinyt et olis kiva laittaa teltta parvekkeelle.
Moni teltta pysyy pystyssä hyvin itsekseen. Ei niitä telttakeppejä maahan kiinni pistetä, pelkästään korkeintaan nurkkiin maakiilat. Ilman niitäkin teltta toimii ihan hyvin.