Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuista tytärtä ei kiinnosta yhteiskunnalliset asiat

Vierailija
17.06.2020 |

Onko ihan normaalia? Ei ole ikinä äänestänyt yms. Sanoo että ei usko äänestämisellä olevan mitään merkitystä, kun paskaksi asiat kumminkin menevät.

Muut nuoret vaikuttavat nykyään olemaan niin kiinnostuneita politiikasta, ihmisoikeuksista ja ilmastonmuutoksesta

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö, että lämpiää jossain vaiheessa populismille?

Vierailija
2/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi on oikeassa.

Nykyinen tilanne paranee ainostaan katastrofin kautta, jota nykyinen politiikka kyllä vauhdittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yleistä nuorten keskuudessa ja kaikenikäisten ylipäätään. En olisi huolissani.

Olen itse akateeminen enkä ole ikinä äänestänyt eikä kukaan muukaan perheessäni, kaikki olemme korkeakoulutettuja, äitini on VTM eikä ole ikinä edes seurannut politiikkaa.

Vierailija
4/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestämällä ei voi vaikuttaa.

Vierailija
5/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se politiikka kuulu kaikkien mielenkiinnon kohteisiin. Mä itse kiinnostuin politiikasta vasta 26-vuotiaana.

Vierailija
6/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan muutama vuosi, hän voi hyvinkin innostua puimaan yhteiskunnallisia asioita av:lla kuten sinäkin.

Vierailija
7/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus äänestänyt, mutta vain siksi, koska sain sellaisen kasvatuksen, että äänestää pitää. Sittemmin olen jättänyt monet vaalit väliin, kun olen todennut, että jokainen puolue kannattaa jotain sellaista asiaa, mitä minä vastustan, ja jotain sellaista, mitä minä kannatan. Joten on ollut välillä mahdotonta valita edes sitä "pienintä pahaa".

Vierailija
8/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äänestämällä paljoa vaikuta. Kokonaiset puolueetkin saavat hyvin vähän aikaan ja järjestään huonompaan suuntaan. Poliitikot vain puhuvat asioista loputtomiin mutta siihen se jää. 

Vierailija
9/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut mäkään mistään moisesta kiinnostunut vielä parikymppisenä. Nyt vasta, kun neljäkytä alkoi tulla mittariin olen alkanut katselemaan uutisia ja muita ajankohtaisohjelmia. Lukenut lehtiä yhteiskunta silmillä.

Olen mä äänestänyt, mutta sama fiilis mullakin on. Äänestämällä et voi vaikuttaa yhtään mihinkään.

Vierailija
10/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina äänestänyt tilaisuuden tullen. En koe saaneeni siitä mitään, samat pellet vuodesta toiseen leikkimässä sirkusta. Ei jaksa enää edes naurattaa.

Vierailija
11/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä ja allekirjoita kansalaisaloite Sähkö on meidän!

Saataisiin asumiskustannuksia alemmas 🧐

Vierailija
12/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän kostoksi persuja joka kerta

Vierailija
13/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on oikeasti vain kaksi puoluetta Persut ja muut. Muut haluavat Suomesta osavaltion ja globaalien yritysten maksuautomaatin. Pieni eliitti hyväosaisina loput vain karjaa.

Vierailija
14/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös hyvä muistaa et Kokoomuslaiset äänestää aina. Eli aina kun duunari/työtön/tavis jättää äänestämättä se on ääni noille vedättäjille.

Mikäänhän ei juuri yleensä muutu mutta kyllä se kyykytys on vielä kovempaa kun kokkarit on vallassa.

Vierailija
15/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko ap:n kotona puhuttu politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista? Vai mistä siellä on juteltu yhteisen päivällisen äärellä? Ei mekään aina politiikkaa jauhettu, mutta kyllä nämä asiat on ollut yksi niistä säännöllisistä keskustelun aiheista.  

Kyllä mun tytär äänesti heti kun sai äänioikeuden. Vaikka ei ollut kauhean selvillä eri puolueista ja näin, niin sen verran kasvatus vaikutti että oli kokeillut vaalikoneita ja sitä kautta pääsi vähän jyvälle ja äänesti. 

Se on totta, ettei yksi pieni ihminen voi paljon vaikuttaa. Ja muistan omasta nuoruudestani aikakauden, jolloin politiikkauutisten seuraaminen ahdisti niin kovasti, että pidin siitä useamman vuoden tauon. Mutta sekin kuuluu tähän kuvioon, että välillä on vasemmisto vallassa ja vie tuhkatkin pesästä ja sitten perkuloidaan ja toivotaan parempaa tulevaisuutta Suomelle.

Vierailija
16/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen tosiasia on, että tiettävästi Suomessa(kin) vähiten seuraavat politiikkaa ja ottavat osaa (mm.) kansanäänestyksiin, kuten eduskunta ja kunta -vaaleihin he, joilla on kaikkein suurin merkitys sille millaista politiikkaa harjoitetaan ja vastaavasti eniten äänestävät he, joilla ei yleenäs ole paljoakaan merkitystä sillä millaista politiikkaa harjoitetaan. 

Esimerkki ei henkilöllä, jonka nettotulot ovat yli 5000€ / kuukaudessa ole juurikaan väljä onko asmistuki 25€ enemmän tai vähemmän, Maksaako hän yleisradio veroa suoraa verotuksesa vai tv-lupamaksuna. Tai onko lukiokirjat maksuttomia vai maksullisa. Onko lapsilisä parikymppiä enemmän tässä kuussa kuin seuraavassa kuussa. Jne. Mutta jos tulo/ tulon siirro on alle 1000 kuussa, niin luulisi kaiken edellä kerroun hieman kiinnostavan ja vaikka äänestävän, koska tarjolla on ehdokkaia, joilla on ollu halu puollustaa "hyvinvoini valtiota" mutta myös heiä, joka ova siä mieltä, että rakenteet ulisi uudistaa ja välttää nykyistä "tasapäistävää" ja "yhdenvertaisuuteen" pyrkiviä ihanteita kun hei kuka vaan voi olla miljonääri, jos vain tahtoo.      

Vierailija
17/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihminen, joka ei ole lainkaan kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista tai politiikasta, on vähän töhö. Ne asiat kuitenkin vaikuttaa jokapäiväiseen elämään. "Kaikki puolueet on kuitenkin sitä samaa" kaikkine muunnoksineen on vain älyllisesti laiskan ihmisen mantra, jolla oikeutetaan oma passiivisuus, kun vähänkään politiikkaa seuraamalla selviää kyllä, että aika erilaisia asioita ajaa vaikka vasemmistoliitto ja kokoomus. Ja politiikkaanhan voi demokratiassa lähteä vaikka mukaan, jos tuntuu, että itselle tärkeät asiat ei saa huomiota!

Tietysti osa sanoo syyksi ihan vain laiskuudenkin, mutta on sekin vaan tosi surkeaa, jos joku ei muka oikeasti "jaksa" hilata takamustaan äänestyskoppiin, vaikka ei niitä vaaleja koko ajan todellakaan ole.

Vierailija
18/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären suhde politiikkaan on se, minkä hän on kotona oppinut. Eikö teillä keskusteltu yhteiskunnallisista asioista? 

Vierailija
20/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ”paskaksi asiat kuitenkin menevät” on fiilis joka minullekin on jäänyt politiikan seuraamisesta. Jatkuvasti kuulen miten puolueet rikkovat lupauksiaan ja tekevät mitä oudoimpia päätöksiä tai käyttävät hyvin heikkoja argumentteja keskusteluissaan. Monet päätökset tuntuvat myös menevän kansan tahdon vastaisesti eikä kansalaisaloitteita usein oteta puheeksi ollenkaan. Onneksi sentään veden myynti ulkomaille saatiin estettyä, siinä olen ylpeä meistä suomen kansalaisista (enkä suomen päättäjistä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä