Harmittaako sinua ettei lapsesi päässyt eliittilukioon?
Kommentit (14)
Lapsen peruskoulun K A oli 9,9. Hän olisi päässyt ihan mihin tahansa lukioon.
Valitsi mieleisensä eli Helsingin kuvataidelukion.
Ei harmita. Olen ollut sijaisena yhdessä ns. eliittilukiossa. Suuri osa on aika outoa porukkaa, muutama selkeä asperger joukossa. Opettajat ei oikein opeta, kun ei tarvitse, kaikki lukee kuitenkin hulluna. Lapseni sopii paremmin hyvätasoiseen tavislukioon, jossa on samanlaisia tavisnuoria kun hän itsekin on.
Ei harmita kun se menee nyt kaksoistutkinnon suoritettuaan yliopistoon.
Ei harmita tippaakaan, haki ammattikouluun ja pääsi valitsemalleen linjalle ja olen todella onnellinen hänen puolestaan :)
Eliittilukio :D :D Joillakin on aika vähissä nuo leijumisen aiheet ;D
Vierailija kirjoitti:
Sanoi henkilö, joka ei ole koskaan edes nähnyt eliittilukiota. Hyvä kun peruskoulun on käynyt.
Ei kun on 7 v. Pääsee siihen lukioon aikanaan johon pääsee. Eikä mun lapsen arvo ole nipottamisesta kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi henkilö, joka ei ole koskaan edes nähnyt eliittilukiota. Hyvä kun peruskoulun on käynyt.
Jep, enpä ole eliittilukiota nähnyt kun niitä ei Suomessa ole. Kummasti olen YTM silti ja asun kantakaupungissa omassa isossa jugendasunnossa. Sinun lapsestasi ei ikinä tule mitään.
Pääsi kaksi vuotta sitten tavalliseen lukioon, ei olisi todellakaan päässyt kovan keskiarvon eliittilukioon. Ei se häntä harmita eikä minua. Nykyinen lukio just hänelle sopiva, hyvin pärjää ja on hyvät opettajat ja kiva henki.
Ymmärrän, jos nuoret itse kukkoilee eliittilukioon pääsyllä, mutta että vanhemmatkin... Lapsellista.
Eliittilukiosta puhuvat vain duunarit. Kukaan maisterivanhempi ei käytä tuollaista termiä. Nämä työläiset luulevat että nyt pojasta polvi paranee. Alepan kassalle ne silti päätyvät kun geenit on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sivusta sanoisin, että aika kummallinen ilmiö nuo eliittilukiot. Mikä ihmeen hinku ihmisillä on työntää lapsensa juuri tiettyihin lukioihin? Itse kävin aikoinani pikkukaupungin lukion ja ihan helposti pääsin sen jälkeen yliopistoon. Samoin teki mieheni ja niin ovat tehneet myös lapseni. Eikä heidän ole tarvinnut mihinkään susirajan taakse lähteä yliopistotutkintoa suorittamaan, vaan Aaltoon ja Helsingin yliopistoon. Sinne ovat päässeet, mihin ovat halunneet ja ihan pikkuisen lukion antamin eväin.
Tuollainen kehuskelu kuin ap:n ei ole kovin kypsää. Sitä oli muuallakin tässä ketjussa. Jostain on paha mieli, kun tuolla tavalla kehuu.
Ei harmita, kun pääsi sinne, minne halusikin. Urheilulukioon, mutta ei toki Märskyyn.