Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin sähköposti?

Vierailija
15.06.2020 |

Hei! Sain tämmöisen sähköpostin. Onko kyseessä TE-toimiston virallinen työtarjous vai onko kyseessä jokin automaattiviesti? Lähimmät toimipisteet sijaitsee melko kaukana (ainakin yrityksen sivujen mukaan) ja olen tuon infon aikaan mahdollisesti samaan aikaan lääkärissä. Onko toi samanlainen työtarjous kuin kirjeitse tulevat, jolloin ns pakko muistaa hakea tukien vuoksi vai tarkoittaako tuo teksti "ei velvoita" sitä ettei ole välttämätöntä hakea juuri tuohon paikkaan?

Tuli vähän viime hetkellä tuo viesti, ois ehkä vähän toivonut että olisi tiennyt aiemmin.

Kiitos vastauksista!

Osaako joku kertoa?

"Yritys x rekrytoi x-ammattilaisia franchise-yrittäjiksi sekä muita työntekijöitä monialaisesti kymmenille eri paikkakunnille 

Osallistu suoraan xxx.fi -lähetykseen pvm xx klo xx kuullaksesi ja kysyäksesi xx työmahdollisuuksista tarkemmin!
xxx.fi on vuorovaikutteinen rekrytointikanava, jonka lähetyksissä työnhakijat pääsevät esittämään työnantajille kysymyksiä verkon välityksellä, halutessaan anonyymisti. 

Sait tämän viestin, koska TE-toimistolle ilmoittamasi ammatti vastaa kyseessä olevien rekrytointien taustavaatimuksia.

Lähetykseen ei tarvitse ilmoittautua, mutta sinulla
on mahdollisuus lähettää meille ennakkokysymyksiä!

Mikäli kuva ei näy, niin ennakkokysymyksiin pääsee tästä:
xxx

Livelähetyksiä voi seurata etänä osoitteessa xxx.fi, YouTubessa ja Facebookissa. 

Kaikista lähetyksistä jää lisäksi tallenteet YouTube-kanavallemme.
Meidät löytää myös Twitteristä ja Instagramista!

Tarkemmat tiedot tapahtumasta löydät nettisivuiltamme:

Tervetuloa!
xxx TE-toimisto

Tämä viesti ei velvoita sinua hakemaan eikä ottamaan yhteyttä TE-toimistoon,
mikäli tarjolla oleva työ tai koulutus ei ole sinua kiinnostavaa ja ajankohtaista sinulle.

Miksi sain tapahtumakutsun?
xxx TE-toimisto toteuttaa ensimmäisenä TE-toimistona Suomessa
rekrytointitapahtumia suorana lähetyksenä xxx.fissä.
Tiedotamme tapahtumista laajasti ja päätät itse, kiinnostaako tapahtuma sinua."

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Näinhän siinä sanotaan "Tämä viesti ei velvoita sinua hakemaan eikä ottamaan yhteyttä TE-toimistoon,

mikäli tarjolla oleva työ tai koulutus ei ole sinua kiinnostavaa ja ajankohtaista sinulle."

Mitä luulet, velvoittaako tuo viesti sinua hakemaan ko. tehtävään? Näin työssäkäyvänä tulkitsen, että ei velvoita, mutta en tiedä, onko työttömillä toisenlainen sanasto.

Vierailija
2/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut parikin vastaavaa viestiä, enkä ole niihin mitenkään reagoinut. 

Ihan inhimillinen kysymys. Työkkärin ollessa kyseessä on aina parempi aina varmistaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko hakea eikä siitä tule seuraamuksia. Mullekkin tuli joskus kehoitus mennä duunitreffeille mutta jätin sen välistä.

Vierailija
4/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Näinhän siinä sanotaan "Tämä viesti ei velvoita sinua hakemaan eikä ottamaan yhteyttä TE-toimistoon,

mikäli tarjolla oleva työ tai koulutus ei ole sinua kiinnostavaa ja ajankohtaista sinulle."

Mitä luulet, velvoittaako tuo viesti sinua hakemaan ko. tehtävään? Näin työssäkäyvänä tulkitsen, että ei velvoita, mutta en tiedä, onko työttömillä toisenlainen sanasto.

Työkkärillä on usein erilainen tapa ilmaista näitä asioita. Moni asia ilmaistaan vapaaehtoisena tai tarjolla olevana palveluna, vaikka se ei olisi sitä. Siksi kysyn. Nimittäin viralliset työtarjoukset ovat ainakin velvoittavia ja ne eivät aina osu nappiin koulutuksen puolesta. Itse olen kyllä yleensä saanut hyvin osuvia työtarjouksia, joihin olisin muutenkin hakenut...

Tuo sähköposti poikkeaa sanamuodoltaan noista yleisistä työkkärin mainostamista (oikeasti vapaaehtoisista) tarjouksista. Siksi kysyn. Jotenkin ovelasti muotoiltu tuo loppu ett "mikäli ei kiinnosta".

Nää toimipisteet sijaitsee kaukana ja sivuilla painotettiin oman auton käyttöä. Mulla on kyllä auto, muttei kovin luotettava aina ja olen muutenkin harkinnut laittavani sen seisontaan ettei kulut juokse (liian kallis pitää), kun joka kuukausi pitää muutenkin laskujen kanssa pohtia selviääkö tästä kuusta.

En tiedä ehdinkö edes soittaa minnekään ennen infon alkua jos aion lääkäriin mennä. Olen ollut viime aikoina kipeä ja olisin menossa näyttämään rinnassa olevaa pientä ihomuutosta, jonka uskon olevan kyllä vaaraton mutta haluan varmuuden asiaan. :/

Vierailija
5/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut työkkäristä sähköpostia.

Vierailija
6/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä saanut työkkäristä sähköpostia.

Et ole antanut sähköpostiosoitettasi varmaan?

Mulle tulee aina välillä. On siellä välillä kiinnostavaakin asiaa.

Vierailija
7/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo viesti velvoita mihinkään. Toki jos koet että tuosta tarjonnasta voisi olla hyötyä niin kannattaa varmaan osallistua. Pakko ei ole. Itselleni on tullut muutama tuollainen, mutta eivät ole olleet ajankohtaisia, joten en ole reagoinut niihin sen kummemmin. Hengissä olen vielä.

Vierailija
8/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvoittava. jos olisi, siinä lukisi että menettäisi oikeuden työttömyysetuuteen mikäli ei noudata ilmoituksen mukaan.Automaattiviestejä nuo ovat.

Vierailija
9/9 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo viesti velvoita mihinkään. Toki jos koet että tuosta tarjonnasta voisi olla hyötyä niin kannattaa varmaan osallistua. Pakko ei ole. Itselleni on tullut muutama tuollainen, mutta eivät ole olleet ajankohtaisia, joten en ole reagoinut niihin sen kummemmin. Hengissä olen vielä.

Hyvä jos näin on. En yhtään tiedä miten ehtisin asiaa enää selvittää ennen tuota infoa. En halua menettää mahdollisuutta lääkärissä käyntiinkään.

Jännintä tässä on se, että alkuperäinen tiedottaja on aivan eri alueen TE-toimisto kuin omani. Siksi arvelin että tuo on automaatioviesti eikä henk.koht. kutsu?