Sähköiset vai paperiset kirjat lukioon?
Jos kirjalistan mukaan käy sekä sähköinen, että paperinen kirja, kumman olette valinneet?
Mistä kaikista kirjoitettavista aineista olette hommanneet "ikuisen" sähköisen kirjan? Siis tarvitseeko kielien ja äikän kirjojakin ylppäreihin?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Digikirjat on halvempia, joten ne on ostettu.
Paitsi jos ostaa paperisen käytettynä ja vielä myy eteenpäin.
Riippuu aineista ,jotka aiot kirjoittaa. joissain kouluissa saa ilmaiseksi Tablet-koulun materiaalin fysiikasta ,kemiasta, uskonnosta ja olikohan psykologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkäksi aikaa?
1 tai 3 vuotta
Kielissä digi, muuten perinteinen jos saa valita. Äikästä lyhyet lisenssit tehtäväkirjoihin.
Mun tyttö on suosinut digikirjoja. Ei tarvi raahata kirjoja mukana, kun tietokonetta joka tapuksessa pitää aina kuljettaaa.
Itse kirjoitin vuosi sitten, ja suosin kyllä ihan perinteisiä paperikirjoja. Itselleni jotenkin helpompi lukea. Äikän ja kielten kirjat auttavat kyllä yo-kokeisiin valmistautuessa.
Oma nörttipoikani halusi ehdottomasti paperikirjat, kun sai valita. Hänen mukaansa niitä oli paljon parempi käyttää kuin digikirjoja.
Meillä lukiolainen haluaa paperikirjat, koska niistä helpompi opiskella. Monet digikirjat on huonoja käyttää (tämä siis nuoren mielipide) ja lisäksi saa päänsärkyä liiasta ruudun tuijottelusta. Joissakin kursseissa oli digikirjat ekana vuonna, sen jälkeen valitsi aina paperikirjat. Halvimmalla pääsee kun ostaa käytetyt ja myy itse eteenpäin.
Oma tytär haluaa pääasiassa printtikirjoja, ja osa niistäkin ostetaan käytettynä. Tämä siitäkin huolimatta, että joutuu raahaamaan kirjojen ja tietokoneen lisäksi mukana treenikamat ainakin kolmena päivänä viikosta (urheilulukio).