Miten jotkut jaksavat kokoajan juoruta muiden asioista? Eikö jatkuva utelu yms ole kuormittavaa ja stressaavaa?
Itse en halua puhua muiden asioista esim äitini utelee lasteni asioista jatkuvasti ja tietysti kaikesta muustakin. Sitten hän kertoo ympäri kyliä ja sukulaisia kaikki kuulemansa asiat. Kaikki luottamukselliset asiat siis juoruaa - siis ihan kaikki.
Ei mene kuin 10 sekuntia niin koko suku ja naapurit tietävät jos jotain on tapahtunut tai hänelle on kerrottu joku tapahtuma - tyyliin ”Seppo leikkasi haavan sormeen”.
Sitten kun hänelle ei kerro mitään niin sitten ”salaillaan” jotain ja siitähän riemu repeää ja spekulointi. Ette usko kuinka raskasta tämä on.
Kommentit (4)
Se on sitä ku on liikaa aikaa ajatella. Paitsi se, että ehkä harkinta vain puuttuu.
Pälättää mitä mieleen tulee.
Minä uskon.
Mulla on kuule tuollainen äiti ja kolme lapsetonta siskoa.
Joilla ei ole mitään muuta elämää kuin kytätä meitä.
Sitten kun emme kerro mitään tai pidä yhteyttä, keksivät keskenänsä meidän kuulumisemme.
Ja tosiaan päättelevät että salailemme jotain joihin heillä olisi jokin oikeuskin.
Viimeksi kehittivät jättijuorut lapsen kouluvalinnasta. Stalkkasicat netistä tiedon ja siitä sitten kehittivät.
Voitko vielä selittää, miksi kuvittelet sen erityisemmin stressaavan juoruajaa? Stressaako sinua kun otat selvää ja puhut asioista, jotka sinua kiinnostaa?
Kun ei oo sitä omaa elämää, eikä ketään kiinnosta se.