Eikö kolme ateriaa riitä päivässä?
Laihdutan ja syön vain kolme ateriaa päivässä, myöhäisen aamupalan, päivällisen ja iltapalan. Tällä pitäisi järjen mukaan laihtua. Miksi pitää syödä niin usein kuten aina neuvotaan, että viisi kertaa päivässä?
Kommentit (8)
Höpöä se viisi kertaa päivässä. Kolme kunnon ateriaa riittää, kun on tarpeeksi rasvaa ja proteiinia.
Tietysti riittää. Mä syön 2-3 kertaa päivässä, olen hoikka ja hyvinvoiva, en näe nälkää. Ihan turhaa mupeltaa koko ajan jotain, hampaatkin kärsii.
Ehkä jollekin sohvaperunalle riittää, mulle ei. Olen ykköstyypin diabeetikko ja teen raskasta fyysistä työtä. Syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Iltapäivällä vielä kahvitauko, jolloin saatan ottaa viilin ja jonkun hedelmän. Tai pullan jos siltä tuntuu.
Iltapalaan on joutunut uuden työn ja aikataulun mukaan opettelemaan, ennen oli enemmän aamupala, lounas, iltapäiväkahvi ja illallinen, kun asuin Saksassa. Mutta olin opiskelija, enkä joutunut heräämään niin aikaisin ja tekemään niin paljon kuin nyt.
No hei kaikki ei ole samanlaisia!! Oliko ylläri?
Itse syön kolme kunnollista ateriaa päivässä ja illalla iltapala on joku pieni, yksittäinen juttu, ettei aamulla heikota ylös noustessa. Ihmiset on erilaisia.
Oma ruokailurytmini on juurikin kolme ateriaa päivässä.
Jos harjoittelet samanaikaisesti, niin pystyt optimoimaan proteiinisynteesiä 3 aterian lisäksi 2 välipalalla (esim. rahkajogurtti). Sitä kautta on kehoon mahdollista saada kasvatettua enemmän lihasta, joka samalla myös kiihdyttää aineenvaihduntaa.