Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa päättää haluanko vaaleat vai tummat hiukset

Vierailija
12.06.2020 |

Nyt olen kyllästynyt omaan tummanvaaleaan. Kumpikin mulle periaatteessa varmaan sopii ja kotona olis valmiina four reasonsin ice ice blondy, joka kaiketi nätisti toimisi ja olis hellävarainen ennestään värjäämättömälle tukalle. Mietin vaan semmosta että jos en sittenkään tykkää vaaleasta niin kai sen tummaksi saa sen jälkeen paljon helpommin? Ei kai se hiuksen kunto aivan pilalle mene tosta kestosävytteestä kun siinä on vain 3% hapete?
Kampaajaa tai tietäjää paikalla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummemmaksi tukan saa aina helpommin. Jo värjätyn vaalentaminen sen sijaan on kovempi prosessi, jossa hiusten kunto väkisinkin kärsii.

Ei kyllä taida tuommoinen kestosävyte hiusta vaalentaa, antaa väin sävyä.

Vierailija
2/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummemmaksi tukan saa aina helpommin. Jo värjätyn vaalentaminen sen sijaan on kovempi prosessi, jossa hiusten kunto väkisinkin kärsii.

Siis mulla on oman värinen tukka nyt, siksi uskaltaisinkin kotona sitä vaalentaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin olla oman väriset. Minusta jokaisen pitäisi olla omasta väristään ylpeä, vaikka se ois miten tylsä. Siinä on sinun esivanhempiesi dna-kartta, se sinä olet, sellainen sinun kuuluu olla.

Vierailija
4/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on tyypillinen bimbo.

Vierailija
5/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä värjää ollenkaan. Korkeintaan raitoja

Vierailija
6/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mulla on oman värinen tukka nyt, siksi uskaltaisinkin kotona sitä vaalentaa. Ap

Joo, kannattaa siis ensin kokeilla vaalennus, ja jos et tykkää, saat kyllä värjättyä tummemmaksi päältä. 

Ei vaan taida tuo Ice Ice Blondy merkittävästi vaalentaa, koska se on pelkkä sävyte. Eli tukkasi todennäköisesti jää tummanvaaleaksi, mutta siihen tulee kylmempi vivahde.

Vierailija
7/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on tyypillinen bimbo.

Kommenttisi kuulostaa tyypillisen törpön kirjoittajalta. Mutta eihän yhden kommentin perusteella tietenkään voi tietää millainen olet...

Vierailija
8/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kirjoittamalta

Vierailija
9/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin tiedät mitä haluat älä tee mitään

Vierailija
10/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Four Reasons sävyte ei rasita tukkaa, mutta ei myöskään vaalenna kuin max puoli sävyastetta. Et sillä kyllä mitään blondia tummanvaaleasta saa. Jos haluat kunnolla vaaleat hiukset, tarvit joko voimakkaasti vaalentavaa kestoväriä tai erityisesti vaalennukseen tehtyä ainetta. Ja ne kyllä hiusta sitten rasittaakin hieman. 

Vierailija
11/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän muusta ulkonäöstä ja tyylistä.

Itse tykkään vaaleasta kun hiukset näyttävät paksummilta ja oma hiuslaatu on liukas ja nopeasti rasvoittuva.

Ihoni sävy on erittäin vaalea ja neutraali/keltapohjainen mutta kylmä. Punaisuutta ihossani ei ole ollenkaan.

Silmät jäänsiniset.

Tummemmilla hiuksilla näyttäisin joltain kalpean kelmeältä Kalkarokselta.

Olen myös kuullut joltain tyyliasiantuntijalta että ihmisille sopii se hiusväri joka on ollut lapsena.

Vierailija
12/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea on aina ykkönen

Vierailija
13/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin selvittää, mikä sun ihon undertone on. Onko kylmä vai lämmin, ja onko punainen vai keltainen (joillain myös oliivi eli vihertävä, ja joillain hieman sinertävä). Vaaleita ja tummia hiuksia on lukuisia eri sävyjä, itselle sopiva kannattaa valita nimenomaan ihon pohjasävyn perusteella, muuten saattaa näyttää sairaalta.

Tuolla sävytteellä jonka mainitsit et saa mitään blondia tukkaa. Blondaukseen tarvitset aina värinpoiston/vaalennusaineen, vaikka sulla olisi oman värinen tukka nyt. Suosittelen siis ostamaan vaalennusaineen ja kokeilemaan ensin vaaleaa, tummaksi saat aina myöhemminkin. Muista ostaa myös hopeashampoo, kotiväristä tulee yleensä keltainen lopputulos niin sillä saat taitettua. HUOM: Kaikkein paras olisi mennä kampaajalle, jos aijot blondata (tumma tukka on turvallinen tehdä kotonakin). Vaalennus on aina rankka tukalle, vaikea prosessi, ja joskus myös vaarallinen.

Vierailija
14/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Luin jostain tosta four reasonsista että se toimii parhaiten 8-10 asteiseen tukkaan ja mulla tummuus lienee ehkä 7, eli se voi olla, että se ei hiukseen tehoa.... Mutta mulla on noita tummempia samasta sarjasta joskus ollut ja ne on kyllä toimineet ihan kuin "kunnon" väri.

En todellakaan ala tätä vaalentamaan muutoin millään kovilla aineilla, koska siitä on AINA hiukset lopulta kuluneet niin paljon että pakko leikata. Vaikka olisin teettänyt kampaajalla, hiuslaatu on niin karhea ennestään. Joten jos ei tuolla onnistu niin ei sitten ollenkaan.

Luulen, että ihon sävy on mulla neutraali mutta hieman enemmän lämmin tai oliivi iho. Saan lämpimän rusketuksen ja kulta- ja hopeakorut käy molemmat, verisuonissa olen näkevinäni sekä vihreän, sinisen että violetin sävyjä :D meikkivoiteista ei koskaan käy liian keltaiset eikä myöskään liian kylmät (punertavat), voin käyttää vaan sellaisia mitkä on jotenkin ei-minkään näköisiä. Myöskin silmät on mulla sekoitus lämpimiä ja kylmiä sävyjä, joten siitä olen päätynyt tähän neutraaliin. Hiukset on lapsena olleet vaaleanruskeat ja hieman punertavatkin. Ap

Vierailija
15/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään vaaleasta kun hiukset näyttävät paksummilta ja oma hiuslaatu on liukas ja nopeasti rasvoittuva.

Ihoni sävy on erittäin vaalea ja neutraali/keltapohjainen mutta kylmä. Punaisuutta ihossani ei ole ollenkaan.

Silmät jäänsiniset.

Olen myös kuullut joltain tyyliasiantuntijalta että ihmisille sopii se hiusväri joka on ollut lapsena.

Miten voi olla keltainen iho ja olla kylmä?

Ei ap

Vierailija
16/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...................................

Vierailija
17/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse värjäsin juuri hiukseni lähelle omaa väriä. Kesällä mielestäni vaaleat ovat helpommat, kun väri ei kulahda nopeasti rumaksi. Tummaan en kyllä ihan heti ole muutenkaan palaamassa, kokoajan joutui lotraamaan lisää väriä, kun juurikasvu tulee niin nopeasti ja saa hiukset näyttämään likaisilta ja epäsiisteiltä.

Vierailija
18/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma väri on paras väri. Lähes kaikille. Se sopii valmiiksi ihon väriisi, siihen ei tule juurikasvua, ja koska hiusta ei tarvitse käsitellä kemikaaleilla se pysyy paljon terveempänä ja siten kauniimpana. Terve tukka on kaunis tukka. Harmittaa, etten itse tajunnut tätä nuorempana, menetin monta hyvää tukkavuotta milloin minkäkin värisen hamppukasan takia.

Vierailija
19/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmät jäänsiniset.

Joo tuo tyyli  on tärkeä pointti. Esim. itselleni jos ihan sitä miettii, missä värissä näytän kauneimmalta, se olisi varmaan joku keski-tummanvaalea. Ihan vaaleassa näytän oudolta, oliivinsävyinen iho alkaa näyttää jotenkin vihertävän suttuisen tunkkaiselta. Kunnolla tumma taas tekee sen että ilman meikkiä näytän vampyyriltä ja kolkolta.

Mutta: mun tyyli on juuri olla kovan ja kolkon näköinen ennemminkin kuin kaunis. Siksi värjään tukkaa mustanruskeaksi, ja meikkaan myös vahvasti. Pukeutumisvärit tietysti tyylin mukaan eli musta-keltainen, musta-tulipunainen jne yhdistelmiä. 

Vierailija
20/21 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v kirjoitti:

Oma väri on paras väri. Lähes kaikille. Se sopii valmiiksi ihon väriisi, siihen ei tule juurikasvua, ja koska hiusta ei tarvitse käsitellä kemikaaleilla se pysyy paljon terveempänä ja siten kauniimpana. Terve tukka on kaunis tukka. Harmittaa, etten itse tajunnut tätä nuorempana, menetin monta hyvää tukkavuotta milloin minkäkin värisen hamppukasan takia.

En varmaankaan ole ainoa, jolle luonnonväri ja värjäämättömyys ei oikein sovi. Tukkani on luonnostaan omituinen kellertävänoranssien ja harmaanruskeiden hiusten sekamelska, ollut siis lapsesta asti näin eikä vain harmaannuttua. Isäni on punatukkainen ja äitini maantienvärinen, ja minä onneton olen perinyt samaan päähän molemmanvärisiä hiuksia. Lisäksi minulla on paha couperosa naamassa ja se kellertävä tukanväri ikävästi korostaa punaista naamaa. Kun värjään tukan neutraalimman väriseksi, naama näyttää vähemmän sairaalloisen punaiselta. Keskiruskea on aika hyvä.

Ja mulla myös värjääminen tekee hiukset helpommin käsiteltäväksi. Hiuslaatuni on tyyliä vauvahius, lasimaisen liukas. Rasvoittuu käsittelemättömänä hetkessä. Mutta kun värjätään, siinä hius sopivasti vauriotuu hiukan niin että pahin liukkaus poistuu. Hius myös vähän paksunee, kun kestovärin värimolekyylit menevät hiusten sisälle.