Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin äsken kaupassa. Kukaan muu kuin minä ei desinfioinut käsiään.

Vierailija
12.06.2020 |

Siis mitä ihmettä? Luuleeko kaikki, että koronaa ei ole enää?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on likainen se pullo, oikea koronalinko

Vierailija
2/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti iso osa ihmisistä on tulkinnut rajoitusten poiston niin että koko tauti ja vaara siitä on kadonnut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, luulevat.

Vierailija
4/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Kimppapullosta pesemättä käsiä. Käteni ovat puhtaammat ennen kuin kosken tollaiseen buffetkäsidesiin jota kaikki lääppii. Mulla on oma pullo

Vierailija
5/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan kyllä kaupassa käsidesiä, paitsi niissä kaupoissa, joissa on "käsidesinä" sitä tehotonta litkua. Minulla on myös laukussa oma, apteekista ostettu käsidesi, jota käytän myös. Ja jos olen esim. just toisesta kaupasta tai kirjastosta tullessa laittanut käsidesiä, en laita sitä uudestaan toiseen kauppaan saapuessa, jos en siinä välissä ole koskenut mihinkään.

Mutta kaikki eivät varmaan tällaisesta huolehdi, mikä on harmi. Suurin osa toki tekee tuon sikäli turhaan, että suurimmalla osalla ei koronaa ole - mutta niinhän se just toimisi, että kun kaikki desinfioivat/pesevät kätensä, niin sen samalla tekee se tietämättään koronavirusta kantava oireetonkin.

Vierailija
6/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pesisin, kun tulen kauppaan suoraan kotoa jossa pesen kädet ennen lähtöä? En ole matkalla koskenut mihinkään ja pidän hanskojakin suojana.

Eri asia jos tulisin kuntosalin kautta kauppaan, sitten olisi fiksua.

Vierailija
7/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen käsidesille

Vierailija
8/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi! Kimppapullosta pesemättä käsiä. Käteni ovat puhtaammat ennen kuin kosken tollaiseen buffetkäsidesiin jota kaikki lääppii. Mulla on oma pullo

Niitähän on sellaisia, jotka toimivat automaattisesti eli ei tarvitse itse koskea pulloon.

Vierailija
9/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole käsilaukussa käsidesiä. Niin ne muut sen hoitaa.

Vierailija
10/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan koske niihin kauppojen pulloihin edes pihdeillä!

Pesen käteni mennen tullen kotona ja kaupoissa käytän kertishanskoja.

Vierailija
11/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole missään vaiheessa lotrannut käsidesien kanssa, edes silloin alkuvaiheessa kun hysteria oli suurimmillaan. Enkä edelleenkään ymmärrä tuota käsidesin ideaa. Tai ymmärrän, jossain leikkaussalissa, mutta että kaupassa. Ihan turhaa.

Vierailija
12/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet pullonpalautusautomaatin vieressä olevassa pesupaikassa. Ja jos sellaista ei ole, käytän omaa desiä, sitä, joka ei haise etikalta taikka navetalta. S-ryhmässä on eau de lehmänpaska, k-kaupassa etikka. 

Vierailija
13/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kertakäyttöisiä kumihansoja. Käsidesi ei edes suojaa koronalta. Eikö tämä mene sinne päähän vielä 6kk jälkeenkään?

Vierailija
14/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes usko että se leviää pahemmin käsien kautta. Kaikki tartunnat on lähes lähikontakteissa nenän kautta.

Vierailija
15/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma käsidesi laukussa + kertakäyttöhanskat.

Vierailija
16/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kaupassa oli tarjolla jotain niin voimakkaan hajuista käsidesiä, että tuli ihan kauhea päänsärky. Sen jälkeen en ole niihin koskenut.

Vierailija
17/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole missään vaiheessa lotrannut käsidesien kanssa, edes silloin alkuvaiheessa kun hysteria oli suurimmillaan. Enkä edelleenkään ymmärrä tuota käsidesin ideaa. Tai ymmärrän, jossain leikkaussalissa, mutta että kaupassa. Ihan turhaa.

Sama. En ole itse asiassa koskaan koko elämäni aikana ostanut käsidesiä.

Saippua riittää. Saippua on jopa parempi virusten tappamiseen. Hinkatkaa sitä reilusti 20s ajan. Käsidesi saattaa jopa vain levittää bakteereja.

Vierailija
18/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipesu riittää eikä desejä tarvita. Turhaa lääppiä tuollaista yhteispulloa, siinä sitä pöpöjä onkin. Ja kaikki pöpöt ei kuole käsidesiin, sen on vain kiva lisä käsipesulle

Vierailija
19/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. En ole itse asiassa koskaan koko elämäni aikana ostanut käsidesiä.

Saippua riittää. Saippua on jopa parempi virusten tappamiseen. Hinkatkaa sitä reilusti 20s ajan. Käsidesi saattaa jopa vain levittää bakteereja.

En kyllä ymmärrä, mistä joka tilanteeseen löytää käsienpesualtaan. Ja varsinkin saippuaa. Minulla on ollut kunnon käsidesit käytössä jo ennen koronaa. Se on matkustamisesta jäänyt tapa. Ja tietysti jokainen antaa Dudesons jälkeen käsien kuivua, ennen kuin koskettelee kauppakärryjä yms

Vierailija
20/22 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä käsidesiä enkä myöskään peseskele käsiäni turhaan tai saippualla. Mutta eipä ole tapanani kosketella kasvojakaan, kaivella nenää tai kaivaa hampaan välistä kynnellä jotain. Niin ei tarvi tuollaisia juttuja edes miettiä.

Koronaa en välttele enkä pelkää, saisi tulla jo mutta kun ei kellään ole niin mistä sen saisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä