Tapasin tänään ohjelmatoimiston johtajan, joka itki
Tapaaminen oli hyvin liikuttava.
Hänen puolen vuoden työnsä katosi kuin salamaniskusta 12.3.2020.
Ei tuloja, ei mitään.
Hän suri enemmän artisteja, joita myy, mutta tietysti oli omankin toimeentulon tuska läsnä.
Kuulun niihin, joiden työ on lisääntynyt aivan mielettömästi koronan vuoksi, mutta tänään oli ensimmäinen kerta, kun tunsin huonoa omaatuntoa siksi, että minulla on töitä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se surullista mutta enemmän minua itkettäisi jos kyse olisi kuitenkin jostain yhteiskunnan kannalta tarpeellisesta työstä.
Et taida olla ihan kartalla siitä, miten paljon tuloja erilaiset tapahtumat (mukaan lukien konesertit ja festarit yms.) tuovat paikkakunnille ja myös yhteiskunnalle.
Itse asiassa todella vähän, koska roskaaminen ja muut negatiiviset ympäristövaikutukset kompensoivat sen tulovyöryn.
Aina vain korostuu se, miten vähän tiedät asiasta. Vai oletko useinkin nähnyt jätevuoren esimerkiksi Musiikkitalon edustalla, kun siellä on ollut konsertti?
Radion sinfoniaorkesteri soittaa Musiikkitalossa viikoittain. Koskaan ei ole ollut jätevuorta sen jälkeen.
Vastaavasti nuo konsertit eivät tuo edes Musiikkitalolle niin paljon tuottoa, että sillä katettaisiin konserttien kulut vai koska olet saanut lukea, että kuulijat kerta toisensa jälkeen tuovat miljoonatulot järjestäjälle ja Helsingille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko perintäfirmasta?
Enpä sieltäkään.
Minulta on turha tivata, millä alalla olen ja miksi tämä kohtaaminen tapahtui, koska en sitä kerro.
Tein aloituksen siksi, että minuakin itketti.
Itkettää vieläkin.
ap
Alapeukutusten myötä kerron, että minua itketti, koska tämä ihminen oli ensimmäinen, joka kertoi koko totuuden siitä, mitä tapahtui, kun työt lähtivät alta ja on hyvin hankalaa saada mitään tukia esim. sossusta.
Kiitos kommentoinneistanne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se surullista mutta enemmän minua itkettäisi jos kyse olisi kuitenkin jostain yhteiskunnan kannalta tarpeellisesta työstä.
Et taida olla ihan kartalla siitä, miten paljon tuloja erilaiset tapahtumat (mukaan lukien konesertit ja festarit yms.) tuovat paikkakunnille ja myös yhteiskunnalle.
Itse asiassa todella vähän, koska roskaaminen ja muut negatiiviset ympäristövaikutukset kompensoivat sen tulovyöryn.
Aina vain korostuu se, miten vähän tiedät asiasta. Vai oletko useinkin nähnyt jätevuoren esimerkiksi Musiikkitalon edustalla, kun siellä on ollut konsertti?
Ei ne roskat siinä edustalla ole vaan Musiikkitalosta kohti Kiasmaa olevalla puistomaisella alueella. Lisäksi Musiikkitalon tilaisuudet ovat pienenpieni osa maamme festareista ja konserteista, joten menepä stadionin lähimaastoon, kun siellä on taidepläjäys. Roskaa riittää muutaman vuoren tarpeiksi.
Laske huviksesi kuinka paljon rahaa se määrä ihmisiä tuo lähialueen ravintoloille, majoituspalveluille ym. Siinä ei pikkuroskat tunnu missään. Työpaikkojahan se lisää tuo, kun on mitä siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko perintäfirmasta?
Enpä sieltäkään.
Minulta on turha tivata, millä alalla olen ja miksi tämä kohtaaminen tapahtui, koska en sitä kerro.
Tein aloituksen siksi, että minuakin itketti.
Itkettää vieläkin.
ap
Alapeukutusten myötä kerron, että minua itketti, koska tämä ihminen oli ensimmäinen, joka kertoi koko totuuden siitä, mitä tapahtui, kun työt lähtivät alta ja on hyvin hankalaa saada mitään tukia esim. sossusta.
Kiitos kommentoinneistanne.
ap
Eikös tuota samaa ole toitotettu joka tuutista viimeiset pari kuukautta vähintään? Itsestäni ainakin tuntuu, että joka paikassa joku "avautuu" miten vaikeaa nyt on.
Ihmettelin koronan alussa itse sitä, että sain töitä, kun uutisten mukaan monia lomautettiin töistä pois. Oli omituinen olo, sellainen "miten tää muka on oikein". Sellaista se kai on, kun on pitkään ollut työtön ja tottunut siihen, että minua ei koskaan valita mihinkään työhön. Niin sitten se pieni ihme tapahtuu juuri silloin, kun muut menettävät työpaikkojaan tuhansittain.
Yksi tuttu sanoi, että ajattele niin, että nyt on kerrankin sinun vuoro. Täytyy sanoa, etten välttämättä ihan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion sinfoniaorkesteri soittaa Musiikkitalossa viikoittain. Koskaan ei ole ollut jätevuorta sen jälkeen.
Vastaavasti nuo konsertit eivät tuo edes Musiikkitalolle niin paljon tuottoa, että sillä katettaisiin konserttien kulut vai koska olet saanut lukea, että kuulijat kerta toisensa jälkeen tuovat miljoonatulot järjestäjälle ja Helsingille?
Tuskinpa Musiikkitalo hyväntekeväisyydellä toimii, joten taatusti tulee tuloja enemmän kuin kuluja. Lisäksi jokainen esiintyjä, äänimies, valomies, ravintolatyöntekijä jne. joka konsertissa työskentelee maksaa palkastaan veroja. Siitäkin tulee jo ihan hyvä potti, vaikka ei toki miljoonista puhutakaan. Tuloja ne on tuhannetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on ollut täydellisen ihanaa, kun kaupungissa on kuullut iltaisin lintujen laulavan tavallisten kesäviikonloppujen järjettömän melusaasteen sijaan.
Miksi ihmeessä asut kaupungissa, jos et elämisen ääniä kestä? Luulisi, että linnun laulusta iloa saava ennemmin asuisi syrjemmällä.
Vastaavasti voisi kysyä, miksi suomalaisille juhliminen ja kulttuuri on aina synonyymi möykälle ja metelille. Kaupungissa on ihan riittävästi ääntä ilman festareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa Musiikkitalo hyväntekeväisyydellä toimii, joten taatusti tulee tuloja enemmän kuin kuluja. Lisäksi jokainen esiintyjä, äänimies, valomies, ravintolatyöntekijä jne. joka konsertissa työskentelee maksaa palkastaan veroja. Siitäkin tulee jo ihan hyvä potti, vaikka ei toki miljoonista puhutakaan. Tuloja ne on tuhannetkin.
Tutustu Musiikkitalon budjettiin (julkinen asiakirja) ja huomaat, että se toimii yhteiskunnan tuella. Valomies saa ihan saman palkan, oli siellä kvartetti tai sinfoniaorkesteri.
Pääasia, että sulla menee hyvin !
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne roskat siinä edustalla ole vaan Musiikkitalosta kohti Kiasmaa olevalla puistomaisella alueella. Lisäksi Musiikkitalon tilaisuudet ovat pienenpieni osa maamme festareista ja konserteista, joten menepä stadionin lähimaastoon, kun siellä on taidepläjäys. Roskaa riittää muutaman vuoren tarpeiksi.
Laske huviksesi kuinka paljon rahaa se määrä ihmisiä tuo lähialueen ravintoloille, majoituspalveluille ym. Siinä ei pikkuroskat tunnu missään. Työpaikkojahan se lisää tuo, kun on mitä siivota.
Tuohan on laskettu moneen kertaan ja huomattu, että kaupungin kannalta kyse on tappiollisesta toiminnasta. Virallisesti puhutaan miljoonista, mutta sitten kun ryhdytään aidosti tutkimaan, niin huomataan, että miljoonat on täysin laskennallinen asia, se ei realisoidu esim. verottajan tiedoissa tai kansalaisen tulorekisterissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on ollut täydellisen ihanaa, kun kaupungissa on kuullut iltaisin lintujen laulavan tavallisten kesäviikonloppujen järjettömän melusaasteen sijaan.
Miksi ihmeessä asut kaupungissa, jos et elämisen ääniä kestä? Luulisi, että linnun laulusta iloa saava ennemmin asuisi syrjemmällä.
Kestän elämisen ääniä varsin hyvin, mutta tarpeeton möykkä ei ole elämisen ääni, se on pelkästään osoitus äänentuottajien tyhmyydestä. Toisaalta olisi kiva, että kaupungissa olisi koko ajan samanlainen meteli kuin vaikka Flown aikana. Saattaa olla, että alle viikossa moni muukin ilmoittaisi, että turha meteli on vain turhaa meteliä, se ei jalosta ketään.