Alle 15- vuotias poltti koulun maantasalle Oulussa - Koska tekijä on alle 15-vuotias, hän ei ole teosta rikosoikeudellisessa vastuussa. Asia ei täten etene tekijän iän vuoksi syyteharkintaan.
On tämä kyllä syvältä, että syyttömät maksaa aina kaiken tässä maassa.
Kommentit (26)
Korvausvelvollinen on silti, eli elämä velkavankeudessa odottaa. Helpommalla pääsisi istumalla pari vuotta ehdollista.
Vakuutuksesta tuo menee ja vakuutusyhtiö tekee jonkun velkasovittelun tekijän kanssa. Et sinäkään joutuisi itse maksamaan koko koulua, koska sinulla ei olisi siihen varaa edes koko elämäsi palkkatuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se, ettei syytettä nosteta, tarkoita etteikö joutuisi maksajaksi.
Kyllä ne veronmaksajat sen uuden koulun kustantaa. Tuollaiselta nilkiltä mitään rahoja tule koskaan saamaan
Pojan kannattaa muuttaa ulkomaille siinä vaiheessa kun alkaa saada palkkaa. Muuten ulosottomies pitää häntä vankinaan ainakin 20 vuotta ennen kuin velat vanhenevat.
Vierailija kirjoitti:
Ok boomer- oletteko kuulleet ETÄkoulusta?
Mees kokeileen Demiä tai Ylistä tai jotain muuta paremmin sulle sopivaa.
Mistä tiedätte, että kyseessä on poika?
Vierailija kirjoitti:
Vakuutuksesta tuo menee ja vakuutusyhtiö tekee jonkun velkasovittelun tekijän kanssa. Et sinäkään joutuisi itse maksamaan koko koulua, koska sinulla ei olisi siihen varaa edes koko elämäsi palkkatuloilla.
Vakuutussummalla ei uutta koulua rakenneta vaan kuntalaiset tämän maksaa veroina.
Vierailija kirjoitti:
Korvausvelvollinen on silti, eli elämä velkavankeudessa odottaa. Helpommalla pääsisi istumalla pari vuotta ehdollista.
Ehdollista ei istuta. Sakko on raskaampi rangaistus, varsinkin Laihialla.
Poika ei saa rangaistusta. Mutta hän saa sakkoja. Vaikka vakuutusyhtiö maksaisi kaupungille korvaukset koulusta niin vakuutusyhtiö haluaa omansa takaisin. Tokihan se voivat tulla hieman vastaan asiassa, mutten usko. He haluavat koko summan eli kaikesta, mitä poika tulee ikinä tienaamaan, osa ulosmitataan. Tämä koskee niin tukia kuin palkkojakin. Niin kauan kun hän on elossa.
Oliko ehkä koulujen sulkeminen väärin, oltaisiinko pahoinvointi huomattu ajoissa jos olisi saanut olla koulussa?
Minusta nyt opetusministerin mietittävä miten näistä lapsista otetaan koppi.
Vahingonkorvauksista voimme varmasti puhua myöhemmin, senkö haluamme lapselle kertoa, että viettää elämänsä köyhyydessä. Hieman nyt armoa ja AIKUISUUTTA peliin!
Hän voi olla vaikka 7 vuotias nassikka.
Yksi pahimmista mitä olen nähnyt, on Venäjän lapsivankimat. Jos ihmetellään miksi Venäjällä on niin brutaaleja ja julmia rikollisia, niin nuo lapsivankilat on yksi selitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutussummalla ei uutta koulua rakenneta vaan kuntalaiset tämän maksaa veroina.
Huoh. Sehän riippuu tasan vakuutusmäärästä millä koulu on vakuutettu.
Vierailija kirjoitti:
Poika ei saa rangaistusta. Mutta hän saa sakkoja. Vaikka vakuutusyhtiö maksaisi kaupungille korvaukset koulusta niin vakuutusyhtiö haluaa omansa takaisin. Tokihan se voivat tulla hieman vastaan asiassa, mutten usko. He haluavat koko summan eli kaikesta, mitä poika tulee ikinä tienaamaan, osa ulosmitataan. Tämä koskee niin tukia kuin palkkojakin. Niin kauan kun hän on elossa.
Eikö perheen kotivakuutus korvaa? Ainakin jos lapsi on alle 12 v.
Vierailija kirjoitti:
Jonka jälkeen vakuutusyhtiö ilmoittaa, että koska tekijä on maksukyvytön, ei vakuutuksenottajalle makseta koko korvausta vaan ainoastaan osa siitä. Meillä muutama 11v naapurinpoika poltti varastohallin, sisältöineen arvo oli vain noin 200 000 e ja vakuutus korvasi siitä kokonaista 25 000 e, koska kyseessä oli vahinko. Kolmena päivänä olivat yrittäneet saada sitä palamaan eli meistä se oli harkittu teko. Vasta oikeuden kautta saatiin korvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Sekö poistaa korvausvastuun?
Vierailija kirjoitti:
Hän voi olla vaikka 7 vuotias nassikka.
Yksi pahimmista mitä olen nähnyt, on Venäjän lapsivankimat. Jos ihmetellään miksi Venäjällä on niin brutaaleja ja julmia rikollisia, niin nuo lapsivankilat on yksi selitys.
nilkki mikä nilkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö perheen kotivakuutus korvaa? Ainakin jos lapsi on alle 12 v.
En usko kun ei ole asia joka tapahtui kotona. Ainakin eräs entinen naapuri sai ihan itse maksaa kun 8-vuotias teki tuhojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne vakuutusrahat mistään taivaasta tipahda. Vakuutusmaksuista ne peritään ja lisäksi vakuutusyhtiöllekin pitää jäädä vielä voittoa.
Mahtoikohan tuo tölli olla edes vakuutettu. Luulisi isohkon kaupungin budjetissa olevan sen verran liikkumavaraa, että sen tuhoutumisesta selviää muutenkin.
Ei se, ettei syytettä nosteta, tarkoita etteikö joutuisi maksajaksi.